3127
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

624 Inlägg
19 december 2008
#341
en annan påstod att han i ca 160 blås på landsvägen gjort en 360 spin runt en buss??och sen bara fortsatt som en vanligt liten vintersladd

erkänd mytoman..

who´s the man?

624 Inlägg
19 december 2008
#342
en annan kompis har en mazda, fick den helt ny.undrade vad det var för snurra i.." ja det är 170 hk så den går ju fint" kolla reg nr direkt sen- som jag trodde, det var snikisen på 150=)

who´s the man?

Aktad Medlem
301 Inlägg
19 december 2008
#343
En kompis skulle minsann importera BMW från tyskland och hade lärt ut att man måste köpa en med AC.. annars var det värdelöst.

När sen sommaren kom..blev det så rackarns varmt i bilen... och efter lite felsökning visade det sig att bilen visserligen hade en snöflinga på en knapp ... och det är ju klart.. det är ju bra med vinterläge på automatlådan.


Allmänt envis
12 512 Inlägg
19 december 2008
#344
morganevelina skrev:
En kompis skulle minsann importera BMW från tyskland och hade lärt ut att man måste köpa en med AC.. annars var det värdelöst.

När sen sommaren kom..blev det så rackarns varmt i bilen... och efter lite felsökning visade det sig att bilen visserligen hade en snöflinga på en knapp ... och det är ju klart.. det är ju bra med vinterläge på automatlådan.
Haha klockrent big_smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

583 Inlägg
21 december 2008
#345
Pinsamt nog va de nog jag som sa den dummaste kommentaren!

Låg och körde på grusväg med en polare, säger "allt är under kontroll" ungefär 3 sekunder innan jag åker ut i diket, studsar på 2 stenar och in i en björk.

Årets tabbe till mig?

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

7 274 Inlägg
21 december 2008
#346
Liner skrev:
Pinsamt nog va de nog jag som sa den dummaste kommentaren!

Låg och körde på grusväg med en polare, säger "allt är under kontroll" ungefär 3 sekunder innan jag åker ut i diket, studsar på 2 stenar och in i en björk.

Årets tabbe till mig?
Du är inte ensam wink
Jag gjorde något liknade med min sierra förra året sad


1 Inlägg
21 december 2008
#347
Hjälpte en nybliven körkortstagare att byta till vinterdäck nu i höstas.. När jag var färdig så frågade han.
Kan jag köra i 90 nu när det blir halkigt??

V10
2 februari 2009
#348
Denna tråden tycker jag vi väcker till liv!

Jag har många historier men orkar inte med alla nu...

När jag var mindre så var det en kille (bekant) som sa att hans farfar sköt Hitler i benet lol

Sen finns det två tjejer också som kläckt ur sig dessa kommentarer:

- "alltså, varför gör man inte bilar av gummi? För om man gör det så skulle ju älgar studsa ifrån bilen om man skulle köra på en" lol

Andra tjejen kläckte ur sig en minst lika korkad kommentar när dom satt och pratade om halkbanan angående körkort, detta var MITT på sommaren:

- "Vadå, är det vinter i Grums"...

HAHAHAHAHA, dom två sistnämnda får mig att skratta så jag tappar luften big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Jag är bekant med alla dessa 3 och jag lovar och svär på min grav, detta är sanna historier, inget som är påhittat big_smile Tjejen med "gummibilen" gick i min klass så det blev många skrattanfall under lektionerna lol


OMG jag har fått skrattanfall...orka sova nu lol
Senast redigerat av V10 (2 februari 2009)

KTM 660
537 Inlägg
2 februari 2009
#349
V10 skrev:
Andra tjejen kläckte ur sig en minst lika korkad kommentar när dom satt och pratade om halkbanan angående körkort, detta var MITT på sommaren:

- "Vadå, är det vinter i Grums"..
Haha den var bara för bra lol

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

627 Inlägg
2 februari 2009
#350
Cool tråd! Finns en del att skriva! smile

Detta är så jävla dumt att det låter påhittat men det är faktiskt sant. För några år sedan.. polarens brorsa (bessewisser) har alltid tyckt att sportbilar ska ha motorn baktill så han bestämde att han skulle köpa en.. trodde han. Vi satt och diskuterade och han hade spanat in en BMW 325i.
Jag: "Asså det blir en BMW, dom e fina!"
Han: "Jaja såklart, riktiga sportbilar har motorn bak"
Jag: "Jo det är coolt, men dyrt...kanske nästa bil då!"
Han: "Vadå?"
Jag: "Ja, dom är ju ganska dyra dom flesta som har motorn bak asså...nästa bil får väl ha motorn bak då..."
Han: "Vadå, denna har ju det."
Jag: "Nä, eller e den ombyggd?"
Han: "Nej den är ju BAKHJULSDRIVEN!"

Ett gott skratt förlänger livet.. efter den diskussionen fick jag evigt liv! lol

We Ride Togheter, We Die Togheter!

Försöker iaf
12 817 Inlägg
2 februari 2009
#351
mastrovious skrev:
Cool tråd! Finns en del att skriva! smile

Detta är så jävla dumt att det låter påhittat men det är faktiskt sant. För några år sedan.. polarens brorsa (bessewisser) har alltid tyckt att sportbilar ska ha motorn baktill så han bestämde att han skulle köpa en.. trodde han. Vi satt och diskuterade och han hade spanat in en BMW 325i.
Jag: "Asså det blir en BMW, dom e fina!"
Han: "Jaja såklart, riktiga sportbilar har motorn bak"
Jag: "Jo det är coolt, men dyrt...kanske nästa bil då!"
Han: "Vadå?"
Jag: "Ja, dom är ju ganska dyra dom flesta som har motorn bak asså...nästa bil får väl ha motorn bak då..."
Han: "Vadå, denna har ju det."
Jag: "Nä, eller e den ombyggd?"
Han: "Nej den är ju BAKHJULSDRIVEN!"

Ett gott skratt förlänger livet.. efter den diskussionen fick jag evigt liv! lol
Haha var han 6 år eller nåt sånt? smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

7 274 Inlägg
2 februari 2009
#352
En tjej satt i min sierra förut, backspegeln hade lossnat tidigare.
Hon kollade runt lite och sa sen att den måste vara inbyggd...


627 Inlägg
2 februari 2009
#353
te_wik skrev:
mastrovious skrev:
Cool tråd! Finns en del att skriva! smile

Detta är så jävla dumt att det låter påhittat men det är faktiskt sant. För några år sedan.. polarens brorsa (bessewisser) har alltid tyckt att sportbilar ska ha motorn baktill så han bestämde att han skulle köpa en.. trodde han. Vi satt och diskuterade och han hade spanat in en BMW 325i.
Jag: "Asså det blir en BMW, dom e fina!"
Han: "Jaja såklart, riktiga sportbilar har motorn bak"
Jag: "Jo det är coolt, men dyrt...kanske nästa bil då!"
Han: "Vadå?"
Jag: "Ja, dom är ju ganska dyra dom flesta som har motorn bak asså...nästa bil får väl ha motorn bak då..."
Han: "Vadå, denna har ju det."
Jag: "Nä, eller e den ombyggd?"
Han: "Nej den är ju BAKHJULSDRIVEN!"

Ett gott skratt förlänger livet.. efter den diskussionen fick jag evigt liv! lol
Haha var han 6 år eller nåt sånt? smile

Mvh Tommy
Haha jadu, i skallen förmodligen. Det värsta är att han e den typen som aldrig ger sig i en diskussion, så det var jävligt roligt att höra hur han försökte ta sig ur den här situationen! big_smile

We Ride Togheter, We Die Togheter!

Low is a lifestyle
956 Inlägg
2 februari 2009
#354
En av alla grejer jag har hört än så länge är att en kille går och snackar om att han har en Audi S4 med B7 karossen. "den som inte vet vilken som är B7 karossen så är de den jag har".

Problemmet va att man såg tydligt att de va en A4. och S4 har V8 och A4 har 4cyl. och man hör skillnad.
Synd bara att endel trodde på honom.

snabbt och enkelt skrivet big_smile

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

Dieselgypsy
538 Inlägg
2 februari 2009
#355
Geiros skrev:
En av alla grejer jag har hört än så länge är att en kille går och snackar om att han har en Audi S4 med B7 karossen. "den som inte vet vilken som är B7 karossen så är de den jag har".

Problemmet va att man såg tydligt att de va en A4. och S4 har V8 och A4 har 4cyl. och man hör skillnad.
Synd bara att endel trodde på honom.

snabbt och enkelt skrivet big_smile
Eeuh, nu skulle jag gärna vela veta av dig vad för kaross som S4 från den generationen har?
Audi B-plattformen är audi 80 (B1 till B4) och A4 (B5 till B8).
Nu råkar faktiskt Audi S4 mellan 2005-2008 (data hämtad från wikipedia) vara en B7. Så din polare kan faktiskt ha rätt.

Tycker det faktiskt är ganska mäktigt att dom pressade in en V8 i en A4 och serieproducerade den.
Senast redigerat av TheDeadDorkster (2 februari 2009)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 februari 2009
#356
TheDeadDorkster skrev:
Geiros skrev:
En av alla grejer jag har hört än så länge är att en kille går och snackar om att han har en Audi S4 med B7 karossen. "den som inte vet vilken som är B7 karossen så är de den jag har".

Problemmet va att man såg tydligt att de va en A4. och S4 har V8 och A4 har 4cyl. och man hör skillnad.
Synd bara att endel trodde på honom.

snabbt och enkelt skrivet big_smile
Eeuh, nu skulle jag gärna vela veta av dig vad för kaross som S4 från den generationen har?
Audi B-plattformen är audi 80 (B1 till B4) och A4 (B5 till B8).
Nu råkar faktiskt Audi S4 mellan 2005-2008 (data hämtad från wikipedia) vara en B7. Så din polare kan faktiskt ha rätt.

Tycker det faktiskt är ganska mäktigt att dom pressade in en V8 i en A4 och serieproducerade den.
Som jag förstår det så påstår polarn att han har en S4 B7 men det är en A4 B7? S4an är ju rätt så lik, är väl bara bilintresserade som upptäcker kjolar, spolilers, motorljud etc. Men han skriver ju att han ser skillnad så då får vil väl lita på han.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

V10
2 februari 2009
#357
TheDeadDorkster skrev:
Geiros skrev:
En av alla grejer jag har hört än så länge är att en kille går och snackar om att han har en Audi S4 med B7 karossen. "den som inte vet vilken som är B7 karossen så är de den jag har".

Problemmet va att man såg tydligt att de va en A4. och S4 har V8 och A4 har 4cyl. och man hör skillnad.
Synd bara att endel trodde på honom.

snabbt och enkelt skrivet big_smile
Eeuh, nu skulle jag gärna vela veta av dig vad för kaross som S4 från den generationen har?
Audi B-plattformen är audi 80 (B1 till B4) och A4 (B5 till B8).
Nu råkar faktiskt Audi S4 mellan 2005-2008 (data hämtad från wikipedia) vara en B7. Så din polare kan faktiskt ha rätt.

Tycker det faktiskt är ganska mäktigt att dom pressade in en V8 i en A4 och serieproducerade den.
Läs om, läs rätt! smile

Han säger faktiskt att motorn som han hör ifrån den bilen inte är en V8, alltså är det ingen S4.

Schwarz Funf
222 Inlägg
2 februari 2009
#358
en "person" sa :
-Jag provkörde en BMW M3 -08 idag
- Nä aldrig i livet du har haft körkortet i 4 månader hur fick du köra en m3 ?
- Hehe dom var snälla för att jag pratade med stil med dom wink
- offff hur kändes det att köra den då?
- den va ganska snabb, men den var inte full utrustad, såsom 4 avgasrör, m-gälarna vid sidan och sånt

Alltså fyfan att jag änns trodde på att han fick köra en bmw överhuvudtaget
killen körde en 318 säker big_smile

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 februari 2009
#359
mah88 skrev:
en "person" sa :
-Jag provkörde en BMW M3 -08 idag
- Nä aldrig i livet du har haft körkortet i 4 månader hur fick du köra en m3 ?
- Hehe dom var snälla för att jag pratade med stil med dom wink
- offff hur kändes det att köra den då?
- den va ganska snabb, men den var inte full utrustad, såsom 4 avgasrör, m-gälarna vid sidan och sånt

Alltså fyfan att jag änns trodde på att han fick köra en bmw överhuvudtaget
killen körde en 318 säker big_smile
Många är rätt slappa med dom reglerna, en kompis fick plocka ut en Opel Speedster med färskt körkort. De bad inte ens om att få titta på det lol

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

627 Inlägg
2 februari 2009
#360
Rquired skrev:
mah88 skrev:
en "person" sa :
-Jag provkörde en BMW M3 -08 idag
- Nä aldrig i livet du har haft körkortet i 4 månader hur fick du köra en m3 ?
- Hehe dom var snälla för att jag pratade med stil med dom wink
- offff hur kändes det att köra den då?
- den va ganska snabb, men den var inte full utrustad, såsom 4 avgasrör, m-gälarna vid sidan och sånt

Alltså fyfan att jag änns trodde på att han fick köra en bmw överhuvudtaget
killen körde en 318 säker big_smile
Många är rätt slappa med dom reglerna, en kompis fick plocka ut en Opel Speedster med färskt körkort. De bad inte ens om att få titta på det lol
En polare gled upp till Kinna i kostym efter att ha haft körkort i ca 2 år, inga problem att provköra Ferrari! big_smile
Senast redigerat av mastrovious (2 februari 2009)

We Ride Togheter, We Die Togheter!


Sök