3177
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

3 354 Inlägg
2 februari 2009
#361
mastrovious skrev:
Rquired skrev:
mah88 skrev:
en "person" sa :
-Jag provkörde en BMW M3 -08 idag
- Nä aldrig i livet du har haft körkortet i 4 månader hur fick du köra en m3 ?
- Hehe dom var snälla för att jag pratade med stil med dom wink
- offff hur kändes det att köra den då?
- den va ganska snabb, men den var inte full utrustad, såsom 4 avgasrör, m-gälarna vid sidan och sånt

Alltså fyfan att jag änns trodde på att han fick köra en bmw överhuvudtaget
killen körde en 318 säker big_smile
Många är rätt slappa med dom reglerna, en kompis fick plocka ut en Opel Speedster med färskt körkort. De bad inte ens om att få titta på det lol
En polare gled upp till Kinna i kostym efter att ha haft körkort i ca 2 år, inga problem att provköra Ferrari! big_smile
hehe. sånt sysslade en kompis till mig med när han var yngre. de var typ 2-3 pers som piffade till sig och tog den finaste bilen de ägde och åkte runt o provkörde lite finare bilar:P
Senast redigerat av Seth (2 februari 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Low is a lifestyle
956 Inlägg
2 februari 2009
#362
V10 skrev:
TheDeadDorkster skrev:
Geiros skrev:
En av alla grejer jag har hört än så länge är att en kille går och snackar om att han har en Audi S4 med B7 karossen. "den som inte vet vilken som är B7 karossen så är de den jag har".

Problemmet va att man såg tydligt att de va en A4. och S4 har V8 och A4 har 4cyl. och man hör skillnad.
Synd bara att endel trodde på honom.

snabbt och enkelt skrivet big_smile
Eeuh, nu skulle jag gärna vela veta av dig vad för kaross som S4 från den generationen har?
Audi B-plattformen är audi 80 (B1 till B4) och A4 (B5 till B8).
Nu råkar faktiskt Audi S4 mellan 2005-2008 (data hämtad från wikipedia) vara en B7. Så din polare kan faktiskt ha rätt.

Tycker det faktiskt är ganska mäktigt att dom pressade in en V8 i en A4 och serieproducerade den.
Läs om, läs rätt! smile

Han säger faktiskt att motorn som han hör ifrån den bilen inte är en V8, alltså är det ingen S4.
Känner personen som gick runt och sa de till andra personer. bilen är BSR chipad. dock vet jag inte om denna killen finns med på gorg. tongue

Men som sakt. vet att de är en A4.
Och som en skrev. mäktigt att pressa i en V8 i S4/RS4.

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

OEM <3
6 957 Inlägg
2 februari 2009
#363
Seth skrev:
mastrovious skrev:
Rquired skrev:

Många är rätt slappa med dom reglerna, en kompis fick plocka ut en Opel Speedster med färskt körkort. De bad inte ens om att få titta på det lol
En polare gled upp till Kinna i kostym efter att ha haft körkort i ca 2 år, inga problem att provköra Ferrari! big_smile
hehe. sånt sysslade en kompis till mig med när han var yngre. de var typ 2-3 pers som piffade till sig och tog den finaste bilen de ägde och åkte runt o provkörde lite finare bilar:P
Har märkt samma sak..Föredrar ju min kepsar (såna däringa New Era, "hip-hop") å lite skatestil
har varit ganska svårt att få pröva då, men när ja ist tog på mig en Piké av märkestyp, lite stelare jeans och gjorde friss, jadå fan va de inga problem att köra finbilar smiletongue

Ganska sjukt, men sant..

OEM <3

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
2 februari 2009
#364
Brains skrev:
En tjej satt i min sierra förut, backspegeln hade lossnat tidigare.
Hon kollade runt lite och sa sen att den måste vara inbyggd...
lol

Even fools they say, can find a way out of the dark.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
3 februari 2009
#365
mah88 skrev:
en "person" sa :
-Jag provkörde en BMW M3 -08 idag
- Nä aldrig i livet du har haft körkortet i 4 månader hur fick du köra en m3 ?
- Hehe dom var snälla för att jag pratade med stil med dom wink
- offff hur kändes det att köra den då?
- den va ganska snabb, men den var inte full utrustad, såsom 4 avgasrör, m-gälarna vid sidan och sånt

Alltså fyfan att jag änns trodde på att han fick köra en bmw överhuvudtaget
killen körde en 318 säker big_smile
Jag har faktiskt kört en Audi S6 (förra generationen) vi pratade länge om bilen och jag var seriöst intresserad innan jag köpte S4an vi gick igenom alla papper på min dåvarande A4 osv då var jag helt enkelt betrodd, hade haft körkort 3-4veckor !

Sedan någon vecka tillbaka så ska A6an säljas så farsan gav mig i uppdrag att åka till Eskilstuna för att skriva ut offerter på lite olika bilar, på Bmw så var dom lite små dryga men när jag berättade att jag var där i uppdrag av honom så gick det fint !.

Inne på Audi där det stog ett flertal S-bilar så erbjöd han sig faktiskt att dra ut S6an för en provtur som jag dock avböjde då det skulle ta ett tag att få ut bilen, men vi bokade en senare tid då även farsan ska med.

Det är dock inte i någon av fallen man sprungit in och bara frågat om man får låna den bilen som går snabbast i hela hallen.

Har även hört att någon röglespelare (har jag för mig det var) som har det bra ställt hade gått in på volvo i skåne någon stans och frågat om att få provköra en C70 T5 och den unge försäljaren hade kollat på de slitna shortsen och den urtvättade t-shirten och sagt "nej det här är nog inget för dig" sedan när spelaren hade dragit ut ur hallen så kom chefen fram och frågade med ett leende på läpparna hur det gick? och han svarade "nej jag sa att det var nog inget för honom" Man kan ju undra om han har jobbet än idag ?

Annars har en polare sagt att han köpte en subaru som mazda som här i stan är återförsälare för trimmade bilen till 700hk dagen efter han köpte den, han hade sedan kört upp den till deras stuga i sälen för att inte föräldrarna skulle se den, (eller för att inte vi skulle undra var den var) sedan när en polare frågade om han fick hänga med till sälen å se bilen så blev han väldigt nervös och sa att han hade sladdat på isen så hade isen brustit och bilen ligger där nere någonstans)
Detta var dock när vi var 16år men ändå..

Samma kille säger sig även ha sprängt en sjö så det regnade i flera dagar..
Senast redigerat av tsdi (3 februari 2009)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
3 februari 2009
#366
Annars har en polare sagt att han köpte en subaru som mazda som här i stan är återförsälare för trimmade bilen till 700hk dagen efter han köpte den, han hade sedan kört upp den till deras stuga i sälen för att inte föräldrarna skulle se den, (eller för att inte vi skulle undra var den var) sedan när en polare frågade om han fick hänga med till sälen å se bilen så blev han väldigt nervös och sa att han hade sladdat på isen så hade isen brustit och bilen ligger där nere någonstans)
Detta var dock när vi var 16år men ändå..

Samma kille säger sig även ha sprängt en sjö så det regnade i flera dagar..
Mytoman lr vad? :S

----->Strippen S2<-----

VCRACING

529 Inlägg
3 februari 2009
#367
Jag vet en kille som körde ner genom en vak med skoter och sen upp genom en annan. smile
Samma kille har även kört moped och somnat sen har han vaknat efter ungefär 5 km, samt att han har blueprintat en 740 så den gick på 0,3l/mil

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

583 Inlägg
3 februari 2009
#368
tsdi skrev:
Annars har en polare sagt att han köpte en subaru som mazda som här i stan är återförsälare för trimmade bilen till 700hk dagen efter han köpte den, han hade sedan kört upp den till deras stuga i sälen för att inte föräldrarna skulle se den, (eller för att inte vi skulle undra var den var) sedan när en polare frågade om han fick hänga med till sälen å se bilen så blev han väldigt nervös och sa att han hade sladdat på isen så hade isen brustit och bilen ligger där nere någonstans)
Detta var dock när vi var 16år men ändå..

Samma kille säger sig även ha sprängt en sjö så det regnade i flera dagar..
va de samma sjö som han dränkte bilen i för att få upp den eller? wink

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

88 Inlägg
3 februari 2009
#369
Jadu min kompis pappa hade köpt en ny bmw o han  är en sådan kille som går runt o skryter och ljuger väldigt mycket så frågade jag han va den hade i hästar så sa han 430 sen  sa ajg te han hur i helvte kan den ha 430 hästar eftersom de var en orginal calibra 1.8 så sa han att hans pappa hade borrat upp grenrören så att de blev en 3.0  helt jefla lost e killen^^

V10
3 februari 2009
#370
Arnel1 skrev:
Jadu min kompis pappa hade köpt en ny bmw o han  är en sådan kille som går runt o skryter och ljuger väldigt mycket så frågade jag han va den hade i hästar så sa han 430 sen  sa ajg te han hur i helvte kan den ha 430 hästar eftersom de var en orginal calibra 1.8 så sa han att hans pappa hade borrat upp grenrören så att de blev en 3.0  helt jefla lost e killen^^
Det låter lite som att du ljuger nu...? lol Först en BMW som blev en Calibra? Hahaha big_smile

627 Inlägg
3 februari 2009
#371
Bjork skrev:
Seth skrev:
mastrovious skrev:

En polare gled upp till Kinna i kostym efter att ha haft körkort i ca 2 år, inga problem att provköra Ferrari! big_smile
hehe. sånt sysslade en kompis till mig med när han var yngre. de var typ 2-3 pers som piffade till sig och tog den finaste bilen de ägde och åkte runt o provkörde lite finare bilar:P
Har märkt samma sak..Föredrar ju min kepsar (såna däringa New Era, "hip-hop") å lite skatestil
har varit ganska svårt att få pröva då, men när ja ist tog på mig en Piké av märkestyp, lite stelare jeans och gjorde friss, jadå fan va de inga problem att köra finbilar smiletongue

Ganska sjukt, men sant..
En kul historia morsans polare berätta.. han jobba på Bilia ute i Sisjön i Gbg. Det kom in en ung kille å ville testköra en C70 men han fick blankt nej. Några dagar senare kommer han inglidandes med SAAB nyckel och visade upp sin nya bil på Bilia. Han hade kirrat en SAAB 9-3 Aero Cab. Ville bara rub it in their face haha.. då hade han e farsa som var stenrik och Bilia torskade en kund för att han inte fick provköra C70n... Jävligt löjligt att dom e såna ändå. Vem fan köper en bil man inte får provköra då?

We Ride Togheter, We Die Togheter!

379 Inlägg
3 februari 2009
#372
mastrovious skrev:
Bjork skrev:
Seth skrev:

hehe. sånt sysslade en kompis till mig med när han var yngre. de var typ 2-3 pers som piffade till sig och tog den finaste bilen de ägde och åkte runt o provkörde lite finare bilar:P
Har märkt samma sak..Föredrar ju min kepsar (såna däringa New Era, "hip-hop") å lite skatestil
har varit ganska svårt att få pröva då, men när ja ist tog på mig en Piké av märkestyp, lite stelare jeans och gjorde friss, jadå fan va de inga problem att köra finbilar smiletongue

Ganska sjukt, men sant..
En kul historia morsans polare berätta.. han jobba på Bilia ute i Sisjön i Gbg. Det kom in en ung kille å ville testköra en C70 men han fick blankt nej. Några dagar senare kommer han inglidandes med SAAB nyckel och visade upp sin nya bil på Bilia. Han hade kirrat en SAAB 9-3 Aero Cab. Ville bara rub it in their face haha.. då hade han e farsa som var stenrik och Bilia torskade en kund för att han inte fick provköra C70n... Jävligt löjligt att dom e såna ändå. Vem fan köper en bil man inte får provköra då?
Haha lol

Ace Ventura
1 240 Inlägg
3 februari 2009
#373
V10 skrev:
Arnel1 skrev:
Jadu min kompis pappa hade köpt en ny bmw o han  är en sådan kille som går runt o skryter och ljuger väldigt mycket så frågade jag han va den hade i hästar så sa han 430 sen  sa ajg te han hur i helvte kan den ha 430 hästar eftersom de var en orginal calibra 1.8 så sa han att hans pappa hade borrat upp grenrören så att de blev en 3.0  helt jefla lost e killen^^
Det låter lite som att du ljuger nu...? lol Först en BMW som blev en Calibra? Hahaha big_smile
Jag håller på V10 här wink


3 714 Inlägg
3 februari 2009
#374
JimpeBoy skrev:
Jag vet en kille som körde ner genom en vak med skoter och sen upp genom en annan. smile
Samma kille har även kört moped och somnat sen har han vaknat efter ungefär 5 km, samt att han har blueprintat en 740 så den gick på 0,3l/mil
inte svårt att få en 740 dra lite soppa smile om det är förgasare då

vet en som gick på 0,4l/mil räknade själv ut snittet smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Galen
849 Inlägg
3 februari 2009
#375
Aruzo skrev:
V10 skrev:
Arnel1 skrev:
Jadu min kompis pappa hade köpt en ny bmw o han  är en sådan kille som går runt o skryter och ljuger väldigt mycket så frågade jag han va den hade i hästar så sa han 430 sen  sa ajg te han hur i helvte kan den ha 430 hästar eftersom de var en orginal calibra 1.8 så sa han att hans pappa hade borrat upp grenrören så att de blev en 3.0  helt jefla lost e killen^^
Det låter lite som att du ljuger nu...? lol Först en BMW som blev en Calibra? Hahaha big_smile
Jag håller på V10 här wink
haha jaa en Bmw calibra big_smile

har också hört en historia om en kille som ägde något transportbolag så kom han in och skulle köpa 2 lastbilar, han hade halvsletna jeans och säljaren bara skrattade åt honom när han sa att han ville köpa 2 lastbilar. Så gick han och kom tillbaka med kostym, samma säljare kommer upp och frågar om han behöver hjälp. javisst säger han, du kan hämta din chef. Säljaren och chefen kommer tillbaka då berättar killen vad som hänt tidigare med den säljaren och hur han behandlade honom. Tillslut så sa killen att han ville köpa 2 lastbilar men bara på ett villkor, och det var att säljaren skulle ryka....

har hört det av en polares kompis så jag kommer inte ihåg om det var fler lastbilar han skulle köpa riktigt men manm undrar ju om säljaren fick vara kvar big_smile

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

69 Inlägg
3 februari 2009
#376
En klasskamrat i gymnasiet sa att han hade en nissan 300zx och körde med hemma på åkern, han hade även en honda mt5 som fick på bakhjulet på 5an på fullt gaspådrag.
Han hade även flyttat huset hemma ett par cm på en fest när han höjde volymen på stereon.
Hans bror är tydligen livvakt åt kungafamiljen i england big_smile

En annan bekant berättade att hans mammas Renault 5a varvade 13000 på tomgång.
Senast redigerat av Davey (3 februari 2009)

V10
3 februari 2009
#377
Davey skrev:
En klasskamrat i gymnasiet sa att han hade en nissan 300zx och körde med hemma på åkern, han hade även en honda mt5 som fick på bakhjulet på 5an på fullt gaspådrag.
Han hade även flyttat huset hemma ett par cm på en fest när han höjde volymen på stereon.
Hans bror är tydligen livvakt åt kungafamiljen i england big_smile

En annan bekant berättade att hans mammas Renault 5a varvade 13000 på tomgång.
Vissa saker låter som rena påhitt....men finns det verkligen så DUMMA personer? roll

55 Inlägg
3 februari 2009
#378
Brosans klasskamrat hade en saab 900 och honom frågade dom om hur många liter motor var på och dom fick svaret ungefär 60liter.. haha då har man inte mkt innanför pannbenet. smile

Ace Ventura
1 240 Inlägg
3 februari 2009
#379
Davey skrev:
En klasskamrat i gymnasiet sa att han hade en nissan 300zx och körde med hemma på åkern, han hade även en honda mt5 som fick på bakhjulet på 5an på fullt gaspådrag.
Han hade även flyttat huset hemma ett par cm på en fest när han höjde volymen på stereon.
Hans bror är tydligen livvakt åt kungafamiljen i england big_smile
Ja han var från Rostock va? Min bror gick ihop med han i 1an på Herrgårn wink Jag gick ju bygg så jag fick aldrig träffa denna människan jag sad
Senast redigerat av Aruzo (3 februari 2009)


518 Inlägg
3 februari 2009
#380
RouziMotorsport skrev:
dusty skrev:
"visste ni att man kan växla utan att hålla ner kopplingen" den fick jag höra från en kompis en gång. en vecka senare mitt i natten ringde han mig och sa att hans bil gått sönder och han behövde skjuts. växellådan hade rasat smile
den har jag också hört.. fast från en jag inte kände, det va på en streetrace möte..
och jag hörde någon säga det här lite längre bort än där jag stod

"jo jag brukar växla utan att hålla inne kopplingen!!!"

jag tänkte............va?
bara hålla rätt varv så går det alldeles utmärkt att växla utan att koppla.

sen att inte lådan håller lika länge är en annan historia men går gör det.
Senast redigerat av Karl-Bertil (3 februari 2009)

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.


Sök