2880
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

518 Inlägg
3 februari 2009
#381
Arnel1 skrev:
Jadu min kompis pappa hade köpt en ny bmw o han  är en sådan kille som går runt o skryter och ljuger väldigt mycket så frågade jag han va den hade i hästar så sa han 430 sen  sa ajg te han hur i helvte kan den ha 430 hästar eftersom de var en orginal calibra 1.8 så sa han att hans pappa hade borrat upp grenrören så att de blev en 3.0  helt jefla lost e killen^^
P.s
Calibra finns mej veterligen bara som följer:

2.0 8ventiler (c20ne)
2.0 16V (c20xe )
v6 ( vet je motorbetäckningen )
turbo ( c20let )


d.s

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

69 Inlägg
3 februari 2009
#382
Aruzo skrev:
Davey skrev:
En klasskamrat i gymnasiet sa att han hade en nissan 300zx och körde med hemma på åkern, han hade även en honda mt5 som fick på bakhjulet på 5an på fullt gaspådrag.
Han hade även flyttat huset hemma ett par cm på en fest när han höjde volymen på stereon.
Hans bror är tydligen livvakt åt kungafamiljen i england big_smile
Ja han var från Rostock va? Min bror gick ihop med han i 1an på Herrgårn wink Jag gick ju bygg så jag fick aldrig träffa denna människan jag sad
vettefan vart han bodde men det lär ju va samma person smile
Vem är din bror?

Ace Ventura
1 240 Inlägg
3 februari 2009
#383
Davey skrev:
Aruzo skrev:
Davey skrev:
En klasskamrat i gymnasiet sa att han hade en nissan 300zx och körde med hemma på åkern, han hade även en honda mt5 som fick på bakhjulet på 5an på fullt gaspådrag.
Han hade även flyttat huset hemma ett par cm på en fest när han höjde volymen på stereon.
Hans bror är tydligen livvakt åt kungafamiljen i england big_smile
Ja han var från Rostock va? Min bror gick ihop med han i 1an på Herrgårn wink Jag gick ju bygg så jag fick aldrig träffa denna människan jag sad
vettefan vart han bodde men det lär ju va samma person smile
Vem är din bror?
Jim från Ed tongue


DFFL
9 020 Inlägg
3 februari 2009
#384
Karl-Bertil skrev:
Arnel1 skrev:
Jadu min kompis pappa hade köpt en ny bmw o han  är en sådan kille som går runt o skryter och ljuger väldigt mycket så frågade jag han va den hade i hästar så sa han 430 sen  sa ajg te han hur i helvte kan den ha 430 hästar eftersom de var en orginal calibra 1.8 så sa han att hans pappa hade borrat upp grenrören så att de blev en 3.0  helt jefla lost e killen^^
P.s
Calibra finns mej veterligen bara som följer:

2.0 8ventiler (c20ne)
2.0 16V (c20xe )
v6 ( vet je motorbetäckningen )
turbo ( c20let )


d.s
Och ingen av de är tillverkade av BMW...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

69 Inlägg
3 februari 2009
#385
Aruzo skrev:
Davey skrev:
Aruzo skrev:

Ja han var från Rostock va? Min bror gick ihop med han i 1an på Herrgårn wink Jag gick ju bygg så jag fick aldrig träffa denna människan jag sad
vettefan vart han bodde men det lär ju va samma person smile
Vem är din bror?
Jim från Ed tongue
åfan!, det verkar som att denna person hade ljugit för fler än dom i våran klass då big_smile

V10
3 februari 2009
#386
FireTraXX skrev:
Karl-Bertil skrev:
Arnel1 skrev:
Jadu min kompis pappa hade köpt en ny bmw o han  är en sådan kille som går runt o skryter och ljuger väldigt mycket så frågade jag han va den hade i hästar så sa han 430 sen  sa ajg te han hur i helvte kan den ha 430 hästar eftersom de var en orginal calibra 1.8 så sa han att hans pappa hade borrat upp grenrören så att de blev en 3.0  helt jefla lost e killen^^
P.s
Calibra finns mej veterligen bara som följer:

2.0 8ventiler (c20ne)
2.0 16V (c20xe )
v6 ( vet je motorbetäckningen )
turbo ( c20let )


d.s
Och ingen av de är tillverkade av BMW...
Hahaha lol

FreddeK
3 februari 2009
#387
V10 skrev:
FireTraXX skrev:
Karl-Bertil skrev:

P.s
Calibra finns mej veterligen bara som följer:

2.0 8ventiler (c20ne)
2.0 16V (c20xe )
v6 ( vet je motorbetäckningen )
turbo ( c20let )


d.s
Och ingen av de är tillverkade av BMW...
Hahaha lol
Haha det där var ju så klockrent! en bmw som blev en calibra...kvider av skratt!

Schwarz Funf
222 Inlägg
3 februari 2009
#388
tsdi skrev:
mah88 skrev:
en "person" sa :
-Jag provkörde en BMW M3 -08 idag
- Nä aldrig i livet du har haft körkortet i 4 månader hur fick du köra en m3 ?
- Hehe dom var snälla för att jag pratade med stil med dom wink
- offff hur kändes det att köra den då?
- den va ganska snabb, men den var inte full utrustad, såsom 4 avgasrör, m-gälarna vid sidan och sånt

Alltså fyfan att jag änns trodde på att han fick köra en bmw överhuvudtaget
killen körde en 318 säker big_smile
Jag har faktiskt kört en Audi S6 (förra generationen) vi pratade länge om bilen och jag var seriöst intresserad innan jag köpte S4an vi gick igenom alla papper på min dåvarande A4 osv då var jag helt enkelt betrodd, hade haft körkort 3-4veckor !

Sedan någon vecka tillbaka så ska A6an säljas så farsan gav mig i uppdrag att åka till Eskilstuna för att skriva ut offerter på lite olika bilar, på Bmw så var dom lite små dryga men när jag berättade att jag var där i uppdrag av honom så gick det fint !.

Inne på Audi där det stog ett flertal S-bilar så erbjöd han sig faktiskt att dra ut S6an för en provtur som jag dock avböjde då det skulle ta ett tag att få ut bilen, men vi bokade en senare tid då även farsan ska med.

Det är dock inte i någon av fallen man sprungit in och bara frågat om man får låna den bilen som går snabbast i hela hallen.

Har även hört att någon röglespelare (har jag för mig det var) som har det bra ställt hade gått in på volvo i skåne någon stans och frågat om att få provköra en C70 T5 och den unge försäljaren hade kollat på de slitna shortsen och den urtvättade t-shirten och sagt "nej det här är nog inget för dig" sedan när spelaren hade dragit ut ur hallen så kom chefen fram och frågade med ett leende på läpparna hur det gick? och han svarade "nej jag sa att det var nog inget för honom" Man kan ju undra om han har jobbet än idag ?

Annars har en polare sagt att han köpte en subaru som mazda som här i stan är återförsälare för trimmade bilen till 700hk dagen efter han köpte den, han hade sedan kört upp den till deras stuga i sälen för att inte föräldrarna skulle se den, (eller för att inte vi skulle undra var den var) sedan när en polare frågade om han fick hänga med till sälen å se bilen så blev han väldigt nervös och sa att han hade sladdat på isen så hade isen brustit och bilen ligger där nere någonstans)
Detta var dock när vi var 16år men ändå..

Samma kille säger sig även ha sprängt en sjö så det regnade i flera dagar..
Jo jag förstår att du verkligen var intresserad av bilen och ville köpa den !  men den här killen vågar ingen sitta med när han kör USEL på att köra och sen att han fick prov köra en "m3" gjorde saken värre.
Han trodde att den m3 han körde inte va väl utrustad med så som: m gälarna, de 4 avgasrören .. alltså var det en ren lögn smile eller så var han bara dum i huvet big_smile

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 februari 2009
#389
mastrovious skrev:
Bjork skrev:
Seth skrev:

hehe. sånt sysslade en kompis till mig med när han var yngre. de var typ 2-3 pers som piffade till sig och tog den finaste bilen de ägde och åkte runt o provkörde lite finare bilar:P
Har märkt samma sak..Föredrar ju min kepsar (såna däringa New Era, "hip-hop") å lite skatestil
har varit ganska svårt att få pröva då, men när ja ist tog på mig en Piké av märkestyp, lite stelare jeans och gjorde friss, jadå fan va de inga problem att köra finbilar smiletongue

Ganska sjukt, men sant..
En kul historia morsans polare berätta.. han jobba på Bilia ute i Sisjön i Gbg. Det kom in en ung kille å ville testköra en C70 men han fick blankt nej. Några dagar senare kommer han inglidandes med SAAB nyckel och visade upp sin nya bil på Bilia. Han hade kirrat en SAAB 9-3 Aero Cab. Ville bara rub it in their face haha.. då hade han e farsa som var stenrik och Bilia torskade en kund för att han inte fick provköra C70n... Jävligt löjligt att dom e såna ändå. Vem fan köper en bil man inte får provköra då?
Min moster gjorde samma sak efter att fått höra att "Lilla gumman du har aldrig råd med något här" på Motorhalland. Sjukt att de har säljare som yrke med sådan attityd...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

4 637 Inlägg
4 februari 2009
#390
prodrive skrev:
Klart bromsvätskan blir varm om man misshandlar bromsarna wink

"Hon som utroppade att hon låg bakom en v70 kombi."

Är det så jättekonstigt att säga så eller, bara för den endast finns som kombi? Det tycker inte jag tongue
Då är det lättare att säga V75:a...

4 637 Inlägg
4 februari 2009
#391
_Glenne_ skrev:
steifan skrev:
_Glenne_ skrev:
en sak som ja skrattar gott åt är folk som tror att ford sierra är framhjulsdriven lol
Ser ju allmänt framhjulsdriven ut wink
tycker jag inte.. då ser ju en volvo eller bmw med fler lika framhjuldriven ut roll
Sierran är för rund för att vara en framhjulsdriven bil från det tiden jämfört med t ex Volvo, BMW... Så jävla trist att jag fick reda på att de var bakhjulsdrivna ett tag innan jag köpte en Sierra, annars hade det blivit en riktigt glad överraskning!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
4 februari 2009
#392
Rquired skrev:
mastrovious skrev:
Bjork skrev:

Har märkt samma sak..Föredrar ju min kepsar (såna däringa New Era, "hip-hop") å lite skatestil
har varit ganska svårt att få pröva då, men när ja ist tog på mig en Piké av märkestyp, lite stelare jeans och gjorde friss, jadå fan va de inga problem att köra finbilar smiletongue

Ganska sjukt, men sant..
En kul historia morsans polare berätta.. han jobba på Bilia ute i Sisjön i Gbg. Det kom in en ung kille å ville testköra en C70 men han fick blankt nej. Några dagar senare kommer han inglidandes med SAAB nyckel och visade upp sin nya bil på Bilia. Han hade kirrat en SAAB 9-3 Aero Cab. Ville bara rub it in their face haha.. då hade han e farsa som var stenrik och Bilia torskade en kund för att han inte fick provköra C70n... Jävligt löjligt att dom e såna ändå. Vem fan köper en bil man inte får provköra då?
Min moster gjorde samma sak efter att fått höra att "Lilla gumman du har aldrig råd med något här" på Motorhalland. Sjukt att de har säljare som yrke med sådan attityd...
En kille på skolan som är född 90 (alltså fortfarande 18år) ville provköra en 320D och en z4 och blev nekade, då kom farsan in dagen efter med sonen och beställde dom båda wink

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

V10
4 februari 2009
#393
tsdi skrev:
Rquired skrev:
mastrovious skrev:
En kul historia morsans polare berätta.. han jobba på Bilia ute i Sisjön i Gbg. Det kom in en ung kille å ville testköra en C70 men han fick blankt nej. Några dagar senare kommer han inglidandes med SAAB nyckel och visade upp sin nya bil på Bilia. Han hade kirrat en SAAB 9-3 Aero Cab. Ville bara rub it in their face haha.. då hade han e farsa som var stenrik och Bilia torskade en kund för att han inte fick provköra C70n... Jävligt löjligt att dom e såna ändå. Vem fan köper en bil man inte får provköra då?
Min moster gjorde samma sak efter att fått höra att "Lilla gumman du har aldrig råd med något här" på Motorhalland. Sjukt att de har säljare som yrke med sådan attityd...
En kille på skolan som är född 90 (alltså fortfarande 18år) ville provköra en 320D och en z4 och blev nekade, då kom farsan in dagen efter med sonen och beställde dom båda wink
Det skulle jag aldrig ha gjort! Jag blev dåligt bemött som as när jag var in till BMW vid ett ställe, och pratade lite med en försäljare om hur jag uppfattade det hela. Så började han ursäkta sig och var allmänt trevlig sen osv men jag sa till slut att jag inte hade tid att stå där för jag skulle till ett annat ställe för att titta på en M5. Sagt och gjort så drog jag därifrån och M5:an köptes på det andra stället, se där...det slutade med att BMW där hade kvar sin M5 i 9 månader innan den kom därifrån, snacka om förlust smile

Däremot gnider jag in det i såret rätt mycket varje gång det är servicetillfälle för då åker jag till BMW där jag INTE köpte bilen lol

Jag står verkligen för mottot: Behandla andra som du själv vill bli behandlad...så, blir jag dåligt behandlad eller bemött, så ger jag tillbaka 10 gånger värre smile
Senast redigerat av V10 (4 februari 2009)

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
4 februari 2009
#394
Känner till en snubbe härifrån (inga namn) och mytoman som han är så kan man inte komma ihåg allt han dragit till med, brukade umgås med han men fick sluta med det eftersom att man inte kan lita på något han säger. Kan också tillägga att han är alfa-romeo nörd och det är världens bästa bil enligt han.

Lite saker jag kan komma på då.

"plockar man bort strypningarna från insuget på en alfa romeo V6a så får man 300hk!" (bilen har typ max 160hk orignal)

Han trodde han rejsade med min kompis...

snubben- fan går den inte bättre! (940 turbo)
kompisen- vaddå?
snubben- jag hängde på dig
kompisen- vaddå då?
snubben- trodde inte volvo turbo var så slöa, men du kunde inte köra ifrån mig jag hadde halvgas.
kompisen- var rejsade du mig ifrån?
snubben- från____ (ett ställe bara)
kompisen- jag gasade inte på föränns____(ett ställe betydligt längre bort)
snubben- jag hadde bara halvgas.
kompisen- det tror jag inte på, och dessutom var vi 4 i min bil, bara 2 i din.
snubben- mmm

sen diskuterades det lite hit o dit, historien är ungefär så här men minns inte allt 100% (jag var med)
t.o.m passageraren i hans alfa sa att han pressade bilen(alltså inget halvgas)

"jag körde på e22an i (kommer inte ihåg men väldigt fort i alla fall) då körde en snut upp bakom, jag körde åt sidan och då vevade han ner fönstret och sa att jag skulle sakta ner, sen körde dem om..."

"sladdade med bilen när jag hadde körlektion, körskolärarn sa att du kan ju köra! men sånt ska vi inte göra nu"

ofta han inte hadde blivigt utkastad ur bilen om han gjort så.

"supra o skyline går inte så bra, dem har sin effekt där man inte kan/behöver andända den"

och sen en massa skit om att han kört ifrån polisen osv. osv.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
4 februari 2009
#395
Denna är för jävla bra också, killen äger sig själv totalt.

"vem fan lämnar in en 740 på seriös lack ? Där är största problemet enligt mig, Man kan inte göra guld av SKIT."

själv har han en motivlackad 80tals corsa, snacka om att göra bort sig....

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

V10
4 februari 2009
#396
AcesHigh666 skrev:
Denna är för jävla bra också, killen äger sig själv totalt.

"vem fan lämnar in en 740 på seriös lack ? Där är största problemet enligt mig, Man kan inte göra guld av SKIT."

själv har han en motivlackad 80tals corsa, snacka om att göra bort sig....
Jag skulle vilja ha hört den kommentaren...hahahaha big_smilelol

OEM <3
6 957 Inlägg
4 februari 2009
#397
V10 skrev:
AcesHigh666 skrev:
Denna är för jävla bra också, killen äger sig själv totalt.

"vem fan lämnar in en 740 på seriös lack ? Där är största problemet enligt mig, Man kan inte göra guld av SKIT."

själv har han en motivlackad 80tals corsa, snacka om att göra bort sig....
Jag skulle vilja ha hört den kommentaren...hahahaha big_smilelol
Höra? Du kan läsa den här..
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 55&p=3

OEM <3

V10
4 februari 2009
#398
Bjork skrev:
V10 skrev:
AcesHigh666 skrev:
Denna är för jävla bra också, killen äger sig själv totalt.

"vem fan lämnar in en 740 på seriös lack ? Där är största problemet enligt mig, Man kan inte göra guld av SKIT."

själv har han en motivlackad 80tals corsa, snacka om att göra bort sig....
Jag skulle vilja ha hört den kommentaren...hahahaha big_smilelol
Höra? Du kan läsa den här..
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 55&p=3
Jag menade höra, kommentarer man läser kan vara sjukt roliga men när man Hör någon säga det, det kan vara ännu roligare big_smile

627 Inlägg
4 februari 2009
#399
Bjork skrev:
V10 skrev:
AcesHigh666 skrev:
Denna är för jävla bra också, killen äger sig själv totalt.

"vem fan lämnar in en 740 på seriös lack ? Där är största problemet enligt mig, Man kan inte göra guld av SKIT."

själv har han en motivlackad 80tals corsa, snacka om att göra bort sig....
Jag skulle vilja ha hört den kommentaren...hahahaha big_smilelol
Höra? Du kan läsa den här..
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 55&p=3
Haha grym tråd.. bajskastning på hög nivå!

We Ride Togheter, We Die Togheter!

* Klåpare
1 718 Inlägg
5 februari 2009
#400
Rolig tråd! lol
Satt hemma hos en kompis, vars namn jag inte nämner då han är medlem här, och pokulerade över ett par öl. På teven kommer reklamen för Volvos originalreservdelar (den med pojken och jojon om ni minns) och han spärrade upp ögonen, Volvo-fantast som han är.
I slutet när bilen gasar iväg så kommer texten "insprutningsventil" upp. Då kommer kommentaren:

"Ååååhh. Tänk att ha en bil med insprutningsventil"! Efter att ha hostat upp ölen ur halsen och nästan garvat klart frågade vi om det var nåt fel på hans V70...
Han blev lite sur och bestämde sig för att koka lite korv. Han ringde sin sambo och frågade efter receptet. Och JA! Det ÄR sant! lol

Edit: Hittade just denna... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119372
Senast redigerat av Gulmun (5 februari 2009)

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.


Sök