3014
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

2 283 Inlägg
6 februari 2009
#401
En kompis till mig lånade hans Farmors 740 av någon anledning.
Vi stod och väntade på honom och han hade tydligen tagit Assarpshållet (En grusväg)
och skulle sladda.

När han kom fram sa han att den är framhjulsdriven och var helt jävla bergis på det.
Jag och min andra polare försökte övertyga honom men han var stensäker.
Sen minns jag inte om min polare eller han andra burnade men då kom det ju rök från bakhjulen haha!

BTW: Min kompis som lånade 740n är annars lite bilintresserad och borde kunna detta.

R.I.P. Michael Jackson!

2 283 Inlägg
6 februari 2009
#402
Rquired skrev:
mah88 skrev:
en "person" sa :
-Jag provkörde en BMW M3 -08 idag
- Nä aldrig i livet du har haft körkortet i 4 månader hur fick du köra en m3 ?
- Hehe dom var snälla för att jag pratade med stil med dom wink
- offff hur kändes det att köra den då?
- den va ganska snabb, men den var inte full utrustad, såsom 4 avgasrör, m-gälarna vid sidan och sånt

Alltså fyfan att jag änns trodde på att han fick köra en bmw överhuvudtaget
killen körde en 318 säker big_smile
Många är rätt slappa med dom reglerna, en kompis fick plocka ut en Opel Speedster med färskt körkort. De bad inte ens om att få titta på det lol
Du menar Pontus va? tongue

R.I.P. Michael Jackson!

2 283 Inlägg
6 februari 2009
#403
Kanske inget bilrelaterat men en kul grej i alla fall.

När vi var små var det en utvecklingsstörd kille som hade malt ner armen och hade protes för det.
Så en kompis sa en dag " *namn* kan lyfta ett helt hus med sin robot arm!"
Man var ju kanske 9 år eller något då så man trodde ju självklart på det tills jag frågade Mamma tongue

R.I.P. Michael Jackson!

Diktator
968 Inlägg
6 februari 2009
#404
en idiot jag mötte på fyllan, som visade sig vara idiot även nykter, fick för sig att hans volvo 940, med nyplanad topp och nyrenoverade ventilsäten och portad och skit gick betydligt bättre än en turbo version av samma modell, det hade han provat, han hade nämnligen raggat upp en 940 med turbo och dragit om den på en av våra långa och raka landsvägar utanför stan. sen kom hans polare in i bilden och nämner att det va ju en barn familj i den andra... och det va hans enda argument till att hans 940 med renoverad topp kunde dra en 940 med turbo.. sen hade han ju 3", vilket gav effekten av en turbo... jävla pulver

2 283 Inlägg
6 februari 2009
#405
Glömmer inte det heller på en fest i Hylte så stod det ett par snubbar och snackade om bileffekter och skit.
Den ena sa att hans brorsa eller något liknande hade bara gjort ett par enkla ingrepp i sin 740 som inte hade turbo och då hade han 780hk på hjulen.
Jag frågade vad det hela hade kostat och de menade på att de kostat 20.000:-

R.I.P. Michael Jackson!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
6 februari 2009
#406
En snubbe snackade på krogen om att han sett mig spela i min A4 engång, och den hade ju bland det bättre prylarna som rockford säljer. Ha påstod att hans grejer från boschman kunde spela så jävla mycket värre hahahah big_smile Sedan sa han att det var 300watt rms i en boschman 5,25a big_smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

1 570 Inlägg
6 februari 2009
#407
En kille påstod att han fick 20hästar extra för att han hade borrat hål i ljuddämparna på sin 325:a. Jag var skeptiskt.

101 Inlägg
6 februari 2009
#408
henrikh skrev:
En kille påstod att han fick 20hästar extra för att han hade borrat hål i ljuddämparna på sin 325:a. Jag var skeptiskt.
Kanske hade en eller flera potatisar instoppade i avgasmynningen!? lol


Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
6 februari 2009
#409
Ingen kommentar men jag och en polare gjorde en rätt kul tabbe i höstas tongue



Polaren hade köpt en bmw som det var ojämn bromsverkan på fram, så vi tog bort hjulet där bromsarna var dåligt (höger fram) och fick se att bromsslangen inte satt i oket, utan den var pluggad.. Så vi tog bort pluggen i slangen och tänkte sätta tillbaka den, men vi kom fasen inte på vart slangen skulle sitta för vi hittade ingen anslutning, Men efter ett tag kom vi på varför vi inte hittade där slangen skulle sitta, det fanns nämligen inget bromsok där lol

Kan tillägga att vi var bakis och inte så kry i skallen den dagen också tongue


Vilka hjärnsläpp det kan bli ibland haha smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 808 Inlägg
6 februari 2009
#410
De var en turk som ringde på min förra annons på blocket ( sålden en 740 glt16v ) första frågan ja fick var om de var en 1,6 liter motor eller en 1,8 i bilen.
Jag la på direkt

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 februari 2009
#411
Pikey skrev:
Rquired skrev:
mah88 skrev:
en "person" sa :
-Jag provkörde en BMW M3 -08 idag
- Nä aldrig i livet du har haft körkortet i 4 månader hur fick du köra en m3 ?
- Hehe dom var snälla för att jag pratade med stil med dom wink
- offff hur kändes det att köra den då?
- den va ganska snabb, men den var inte full utrustad, såsom 4 avgasrör, m-gälarna vid sidan och sånt

Alltså fyfan att jag änns trodde på att han fick köra en bmw överhuvudtaget
killen körde en 318 säker big_smile
Många är rätt slappa med dom reglerna, en kompis fick plocka ut en Opel Speedster med färskt körkort. De bad inte ens om att få titta på det lol
Du menar Pontus va? tongue
Jepp, han fick ju ut en ny 318 på en runda också. Inte samma sak kanske ifs tongue
Senast redigerat av Rquired (6 februari 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

88 Inlägg
6 februari 2009
#412
Inte bilrelaterat, men ändå..
Jobbade i verkstaden på ett ställe när en yngre medarbetare kom in.
Han var en riktig allvetare i fikarummet, men i verkstaden var det en annan sak.
Höll på att serva en skoter med nya boggihjul, då ställer han sig och pekar på boggiehjulen och säger:
"Vad är det här, är det slidsen?"


7 120 Inlägg
6 februari 2009
#413
"Ska man ta bort hjulet för att byta bromsar?"

hörde jag från en fordonselev häromdagen. tongue

- De är jag de.
354 Inlägg
6 februari 2009
#414
Minns när jag hade min epa för nått år sedan, en volvo 142. Åkte till en polare som gick fordon på gymn. Hade precis fått iordning på startmotorn mm och öppnade huven och visade vad jag gjort.
Kompisen: "Jahaja, du polerade den också" Säger han och pekar på generatorn... smile

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

Bilälskare
46 Inlägg
6 februari 2009
#415
den här tråden är skön

Kör före du så väntar jag där framme!

82 Inlägg
3 januari 2010
#416
hahaha störtskön tråd!!!

Går på fordon så i början av fordon första fordonsåret får man höra rätt idiotiska saker.

1. Så är det en kille som precis börjat ettan och alla i klassen är ju facinerade att en motorhuv är uppen. Så alla beger sig till motorrummet: Då en kille alvarligt tar upp oljestickan och säger det är här man kollar hur mycket bensin som finns kvar, han har fått höra det efter antar jag big_smile

2. När jag började ettan så var det 2 killar som fick ett uppdrag att byta bromsskivor fram på en bmw. Så dem tog fram mutterdragare och sen när dem kom fram till bilen så säger en annan kille, du behöver bara lossa 2 av bultarna sen kan du ta bort däcket. Det roliga är att killen tror på det och börjar slita i däcket för att försöka få av det.


aa de var mina roliga big_smile
Senast redigerat av thedsha (3 januari 2010)


1 534 Inlägg
3 januari 2010
#417
farsan bad praktikanten att hämta en 9/16 tum nyckel
Och man säger ju:
-Kan du hämta en niosexton?

Så praktikanten går iväg och kommer tillbaka efter ca:10minuter och säger:
-Jag hittade bara tre.
Idioten hade letat efter 9stycken 16mm nycklar....


246 Inlägg
3 januari 2010
#419
jag och ett par kompisar stog och pratade om det mesta som har med bilar att göra....sen rätt som det är så säger den ena kompisen som varit tyst ett tag..."så kan du sätta en bult där" från tomma intet bara.


246 Inlägg
3 januari 2010
#420
jag och ett par kompisar stog och pratade om det mesta som har med bilar att göra....sen rätt som det är så säger den ena kompisen som varit tyst ett tag..."så kan du sätta en bult där" från tomma intet bara.



Sök