3192
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

272 Inlägg
4 januari 2010
#421
"Jag har en sån där fast Audi."  *Pekar på en Mercedes E-klass*


Svetsare
3 150 Inlägg
4 januari 2010
#422
Tror det va 2:a året på fordon som en klasskompis kollade i typ Bilsport och sa "Den bilen har kugghjul/drev istället för vevstakar"   xDD    Direkt ifrågasatte vi hur det fungerade men det kunde han inte riktigt svara på  tongue
Senast redigerat av ZonaX (4 januari 2010)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Svetsare
3 150 Inlägg
4 januari 2010
#423
En annan klasskompis visste inte var topplocket satt  roll

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

1 808 Inlägg
4 januari 2010
#424
ZonaX skrev:
En annan klasskompis visste inte var topplocket satt  roll
haha lika illa som när en gammal klasskompis undra vad en Termostat är tongue

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
4 januari 2010
#425
ZonaX skrev:
Tror det va 2:a året på fordon som en klasskompis kollade i typ Bilsport och sa "Den bilen har kugghjul/drev istället för vevstakar"   xDD    Direkt ifrågasatte vi hur det fungerade men det kunde han inte riktigt svara på  tongue
Det var inte men RX-7´a? där sitter ju motsvarigheten till kolvar med typ "kuggar" o skit.

http://www.youtube.com/watch?v=6BCgl2uu … ature=fvst


ZonaX skrev:
En annan klasskompis visste inte var topplocket satt  roll
Man går ju fordon för att lära sig? dock så är det rätt illa om man inte kan det andra året. En viss "förkunskap" brukar vara standard bland dem som går där... men alla har inte haft råd eller har föräldrar som kunnat nått om bilar så dem har inte haft chans att lära sig.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Svetsare
3 150 Inlägg
4 januari 2010
#426
AcesHigh666 skrev:
ZonaX skrev:
Tror det va 2:a året på fordon som en klasskompis kollade i typ Bilsport och sa "Den bilen har kugghjul/drev istället för vevstakar"   xDD    Direkt ifrågasatte vi hur det fungerade men det kunde han inte riktigt svara på  tongue
Det var inte men RX-7´a? där sitter ju motsvarigheten till kolvar med typ "kuggar" o skit.

http://www.youtube.com/watch?v=6BCgl2uu … ature=fvst


ZonaX skrev:
En annan klasskompis visste inte var topplocket satt  roll
Man går ju fordon för att lära sig? dock så är det rätt illa om man inte kan det andra året. En viss "förkunskap" brukar vara standard bland dem som går där... men alla har inte haft råd eller har föräldrar som kunnat nått om bilar så dem har inte haft chans att lära sig.
Ne, ingen RX-7a. Va nån gammal jävel från typ 50-60-talet eller nåt med Otto-motor.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

177 Inlägg
4 januari 2010
#427
Jag och en kompis åkte för att titta på en 740 för ett antal år sedan, säljaren som var av utlänsk härkomst
så att säga skulle promt åka med på provkörningen.
Efter ca 500m anmärker jag på att kopplingen är dålig och slirar på minsta gaspådrag..

då skriker han "EHHHJJ KOMPIS KOPPLINGEN ÄR BRA SÅLÄNGE DU INTE KNULLAR DEN!!!"

Det blev ingen affär smile
Senast redigerat av BergsST (4 januari 2010)

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5

231 Inlägg
4 januari 2010
#428
"Vi har byggt ihop en 245a med två stycken D24td monterade på rad, hängde dit en jaguaraxel o en tvåstegs automat. Sen va vi ute o sladda rondeller, den gick fanimej loss säkert 50 meter på torr asfalt på treans växel!"

Sagt från en kille i falköping, nämner inga namn men dom flesta i trakten borde veta vem han är smile

526 Inlägg
4 januari 2010
#429
Jag gick lastbil/maskinmekaniker  i gymnasiet och så va ja ute på praktik i 3an  med en kille till så lura jag och verkmästaren iväg han och hämta sylfett,Ögonmått och special tändstift till en lastmaskin big_smile  de roliga är att killen är bonngrabb och har haft med traktorer och lastmaskiner och göra i hela sitt liv big_smile

526 Inlägg
4 januari 2010
#430
Bullet--- skrev:
har ett par bra ifrån moppe tiden, har ett par polare som var hade rätt noll koll på bilar

-En försökte övertala mig att diesel motorer har både tändstift och glödstift.

-Jag o en kompis argumenterade lite om första bilar, och han var helt såld på opel calibra då.

   :
_jag: Själv ska jag såklart få tag på nån japanare istället
_Kompis: Men opel är japanskt ju.
_Jag:Ehhh.....nä, tyskt
_Kompis: nä, det är det inte alls.....

Och så höll det på tills jag lyckades övertala han.

Sen kände jag en riktig mytoman som ljög ihop va fan som helst, han hade glott på F&F för många gånger och snöat in på pyset ifrån dump ventilerna på bilarna.Men det visste inte han, så han skulle tuta i mig att han skulle få en växellåda som det pyser ifrån när man växlar......och då höll han ändå på med dragracing roll
sen skröt han om en trimmad minimoto som han hade på jobb som gjorde typ 130km/h, jag frågade om han kunde ta med den hem nån gång så man kunde få ta en titt på den, då svarade han, "Batteriet är kasst så det räcker inte hela vägen hem"  Då sitter det som många vet dragstart på minimoto...

det är vad jag kommer på för tillfället, men har mycket kvar att skriva, får bara komma ihåg det med....
klassiker min kusin ville också han en växellåda som pyser och han visste ändå rätt mycket om bilar

671 Inlägg
4 januari 2010
#431
Innan drifting blev allmänt känt och att sladda genom en kurva var än värre missförstått.
Det var en hetsig ung kille i en sådan där Type R och jag hade min 740 turbo.
Åkte några böjar och märker att hans körkunskap sviker och vi kommer långt före till en långböj.
Då lägger jag upp bilen på ett fint häng  genom böjen därefter saktar jag in o vevar ner rutan.
Frågar pojken varför han inte släppte upp kopplingen...
Killen kommenterade ja men du höll ju på att köra av vägen...

Jag visste inte vad jag skulle säga för han och jag var inte på samma plan...

712 Inlägg
4 januari 2010
#432
Iam2fast4U skrev:
farsan bad praktikanten att hämta en 9/16 tum nyckel
Och man säger ju:
-Kan du hämta en niosexton?

Så praktikanten går iväg och kommer tillbaka efter ca:10minuter och säger:
-Jag hittade bara tre.
Idioten hade letat efter 9stycken 16mm nycklar....
HAHAHAHAHhaha..! lol


1 210 Inlägg
5 januari 2010
#433
Flash skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:
beemern skrev:
de jag har e väl lätt bäst iallfall. jag skulle till ett ställe (stugun heter de, exakt 5mil från östersund) och ja ringde då ja for från stan och efter ca 10 min så ringde ja och sa att dom får ta sej ner på byn för ja e strax framme och dom höll på att tappa hakan och fråga hur fort ja körde egentligen, "ja just nu går de bara 170" sa jag. åså la dom på, efter 7min så va ja framme och tillome före dom. körde allså 5mil på 17min (tog tid och va kanske 3 bilar vi mötte och ingen behövde ja köra om)

och då kommer vi till de roliga. han som ja skulle till kör volvo 240 me b21 och e sjukt slö och helgen efter ja körde på den tiden så sa han att då han skulle på sin svetskurs som e på ett ställe 7mil bort och han sa att han tog de på 15minuter. höll på att garva ihjäl oss som hörde de.
Det var ju kul : /
Om du kört så fort måste du haft en snitt fart mellan 180-190 och det tror jag inte du klarar på dom vägarna uppe i norr.
Så din kompis historia är väl lika sann ungefär.
Jodå.vägen mellan Stugun och Östersund är rätt bra,inga problem att ligga i dom hastigheterna.Inte sist jag var där borta i alla fall(4-5 år sen)
Ja men inte 190 i snitt!!! jag pendlade denna sträcka bra länge när jag bodde i sollefteå och jobbade veckorna i Ösund ... hehe så bra är inte vägen tro mig tongue

809 Inlägg
5 januari 2010
#434
när generatorn sluta ladda på min gammla 745 -88 så gick det ju köra en bit sen så laddades batteriet ur ju. och sen när jag berättar det och sa att den blev bogserad hem så sa han varför då sa man ju att generatorn var död och batteriet detsamma och då sa han " varför rullar du inte igång den?" big_smile cool
Senast redigerat av 744GLT (5 januari 2010)


Hemlös
321 Inlägg
5 januari 2010
#435
En kompis till mig skulle för några år sedan köpa en Mitsubishi Skyline sa han. tongue

Och hans bröder som då hade en A-traktor (rätt så sleten duett) gjorde helt säkert 180Km/h som han påstod.

Sen en annan gång skulle han köpa en cross. Då fråga jag vart han skulle köra med den eftersom han bor i ett villa-kvarter. Han svarade att han skulle ansöka om lov att få köra på en lokal grusplan för fotboll, som just råkade vara framför våran skola. Han har drömmar han tongue

Han har sagt så otroligt mycket kul, dock kommer jag bara på dessa nu. big_smile

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

Försöker iaf
1 998 Inlägg
5 januari 2010
#436
CruiZin skrev:
En kompis till mig skulle för några år sedan köpa en Mitsubishi Skyline sa han. tongue

Och hans bröder som då hade en A-traktor (rätt så sleten duett) gjorde helt säkert 180Km/h som han påstod.

Sen en annan gång skulle han köpa en cross. Då fråga jag vart han skulle köra med den eftersom han bor i ett villa-kvarter. Han svarade att han skulle ansöka om lov att få köra på en lokal grusplan för fotboll, som just råkade vara framför våran skola. Han har drömmar han tongue

Han har sagt så otroligt mycket kul, dock kommer jag bara på dessa nu. big_smile
Får jag fråga vem de va som sa detta big_smile

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Ointresserad.
936 Inlägg
5 januari 2010
#437
Jag: Ska du inte trimma 940:n snart?
Offret: Jo, jag har redan trimmat litegrann.
Jag: Jasså? vad har du gjort då?
Offret: Har chippat både tänd och bränslebox, sen byggt nytt avgassystem och satt på sportluftfilter.
Jag: jasså vad trevligt! Hur många hästar är det nu då ungefär?
Offret: Inte riktigt säker, men runt 400 skulle jag tro. Blir mer sen när jag bytt topp och satt på 19t.
Jag: jahaa... va roligt då.


När han gått trodde jag att jag skulle dö i bilen... Aldrig garvat så mycket.

Teabag appreciation club.

Hemlös
321 Inlägg
5 januari 2010
#438
Boostrider skrev:
CruiZin skrev:
En kompis till mig skulle för några år sedan köpa en Mitsubishi Skyline sa han. tongue

Och hans bröder som då hade en A-traktor (rätt så sleten duett) gjorde helt säkert 180Km/h som han påstod.

Sen en annan gång skulle han köpa en cross. Då fråga jag vart han skulle köra med den eftersom han bor i ett villa-kvarter. Han svarade att han skulle ansöka om lov att få köra på en lokal grusplan för fotboll, som just råkade vara framför våran skola. Han har drömmar han tongue

Han har sagt så otroligt mycket kul, dock kommer jag bara på dessa nu. big_smile
Får jag fråga vem de va som sa detta big_smile
Men gissa cool Börjar på P och slutar på -ontus. tongue

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

475 Inlägg
5 januari 2010
#439
en raggare 40+ ansåg att jag skulle ställa in tändingen bättre då igenom att noll kamrem alt jag skulle byte lyftare... för min bil går ju inte rent... kanske hade varit sant om jag nu inte körde min RX7 med 13b wankel motor

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

<3 Japs
680 Inlägg
5 januari 2010
#440
Kan väl säga att jag också gjort någon liten tabbe då och då, är väl ingen höjdare på bilar (än) för mitt intresse för bilar har inte kommit förrän på senare år.

Köpte en bil som var utan turbo. Så säger jag till en polare att jag måste fan köpa dumpventil, låter
ju så j*vla gött det dära pyset! - Men du måste ju ha turbo för att kunna ha dumpventil?
- Måste man säger jag? Woops...

Haha, så det är inte lätt alltid om man inte vet hur det fungerar! Men jag är definitivt inte en sån som
ljuger och kommer på saker, för jag vill inte göra bort mig och låtsas kunna saker som jag inte kan.

Men kan ändå tycka att vissa saker inte är självklara om man inte riktigt kan mycket om bilar.
Jag menar, jag är intresserad av styrketräning och är utbildad gyminstruktör...skulle jag börja
skratta åt er för att ni tror att man kan bygga muskler på Omega-3 då eller? Eller
för att ni inte vet vad pectoralis major är för något? Allt är relativt och man kan inte kunna allting från
början... Allt / alla har sin början smile

Men kul tråd! ^^,

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan


Sök