3269
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

Svetsare
3 150 Inlägg
5 januari 2010
#441
Arcangelus skrev:
Kan väl säga att jag också gjort någon liten tabbe då och då, är väl ingen höjdare på bilar (än) för mitt intresse för bilar har inte kommit förrän på senare år.

Köpte en bil som var utan turbo. Så säger jag till en polare att jag måste fan köpa dumpventil, låter
ju så j*vla gött det dära pyset! - Men du måste ju ha turbo för att kunna ha dumpventil?
- Måste man säger jag? Woops...

Haha, så det är inte lätt alltid om man inte vet hur det fungerar! Men jag är definitivt inte en sån som
ljuger och kommer på saker, för jag vill inte göra bort mig och låtsas kunna saker som jag inte kan.

Men kan ändå tycka att vissa saker inte är självklara om man inte riktigt kan mycket om bilar.
Jag menar, jag är intresserad av styrketräning och är utbildad gyminstruktör...skulle jag börja
skratta åt er för att ni tror att man kan bygga muskler på Omega-3 då eller? Eller
för att ni inte vet vad pectoralis major är för något? Allt är relativt och man kan inte kunna allting från
början... Allt / alla har sin början smile

Men kul tråd! ^^,
Vad är det?  hmm roll

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

<3 Japs
680 Inlägg
5 januari 2010
#442
ZonaX skrev:
Arcangelus skrev:
Kan väl säga att jag också gjort någon liten tabbe då och då, är väl ingen höjdare på bilar (än) för mitt intresse för bilar har inte kommit förrän på senare år.

Köpte en bil som var utan turbo. Så säger jag till en polare att jag måste fan köpa dumpventil, låter
ju så j*vla gött det dära pyset! - Men du måste ju ha turbo för att kunna ha dumpventil?
- Måste man säger jag? Woops...

Haha, så det är inte lätt alltid om man inte vet hur det fungerar! Men jag är definitivt inte en sån som
ljuger och kommer på saker, för jag vill inte göra bort mig och låtsas kunna saker som jag inte kan.

Men kan ändå tycka att vissa saker inte är självklara om man inte riktigt kan mycket om bilar.
Jag menar, jag är intresserad av styrketräning och är utbildad gyminstruktör...skulle jag börja
skratta åt er för att ni tror att man kan bygga muskler på Omega-3 då eller? Eller
för att ni inte vet vad pectoralis major är för något? Allt är relativt och man kan inte kunna allting från
början... Allt / alla har sin början smile

Men kul tråd! ^^,
Vad är det?  hmm roll
Bröstmuskeln - DUTTARNA! lol

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
5 januari 2010
#443
Arcangelus skrev:
Kan väl säga att jag också gjort någon liten tabbe då och då, är väl ingen höjdare på bilar (än) för mitt intresse för bilar har inte kommit förrän på senare år.

Köpte en bil som var utan turbo. Så säger jag till en polare att jag måste fan köpa dumpventil, låter
ju så j*vla gött det dära pyset! - Men du måste ju ha turbo för att kunna ha dumpventil?
- Måste man säger jag? Woops...

Haha, så det är inte lätt alltid om man inte vet hur det fungerar! Men jag är definitivt inte en sån som
ljuger och kommer på saker, för jag vill inte göra bort mig och låtsas kunna saker som jag inte kan.

Men kan ändå tycka att vissa saker inte är självklara om man inte riktigt kan mycket om bilar.
Jag menar, jag är intresserad av styrketräning och är utbildad gyminstruktör...skulle jag börja
skratta åt er för att ni tror att man kan bygga muskler på Omega-3 då eller? Eller
för att ni inte vet vad pectoralis major är för något? Allt är relativt och man kan inte kunna allting från
början... Allt / alla har sin början smile

Men kul tråd! ^^,
Problemet är inte att någon inte kan eller vet, utan när dem säger att dem kan eller vet utan att ha en aning. Eller när det ljugs och snackas skit.

EDIT: Har en till bra.

"Min bil drar 0,8 på fullgas". Bilen i fråga var en 80-tals alfa med 2,0 motor.
Senast redigerat av AcesHigh666 (5 januari 2010)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
5 januari 2010
#444
CruiZin skrev:
Boostrider skrev:
CruiZin skrev:
En kompis till mig skulle för några år sedan köpa en Mitsubishi Skyline sa han. tongue

Och hans bröder som då hade en A-traktor (rätt så sleten duett) gjorde helt säkert 180Km/h som han påstod.

Sen en annan gång skulle han köpa en cross. Då fråga jag vart han skulle köra med den eftersom han bor i ett villa-kvarter. Han svarade att han skulle ansöka om lov att få köra på en lokal grusplan för fotboll, som just råkade vara framför våran skola. Han har drömmar han tongue

Han har sagt så otroligt mycket kul, dock kommer jag bara på dessa nu. big_smile
Får jag fråga vem de va som sa detta big_smile
Men gissa cool Börjar på P och slutar på -ontus. tongue
Ja just de. Han har sagt MYCKE dumt han lol

Han skulle ju köpa bror sins 850 och trimma till 500hk. Han skulle köpa 740in, 240in. Men de blev ju aldrig av... roll

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

<3 Japs
680 Inlägg
5 januari 2010
#445
AcesHigh666 skrev:
Arcangelus skrev:
Kan väl säga att jag också gjort någon liten tabbe då och då, är väl ingen höjdare på bilar (än) för mitt intresse för bilar har inte kommit förrän på senare år.

Köpte en bil som var utan turbo. Så säger jag till en polare att jag måste fan köpa dumpventil, låter
ju så j*vla gött det dära pyset! - Men du måste ju ha turbo för att kunna ha dumpventil?
- Måste man säger jag? Woops...

Haha, så det är inte lätt alltid om man inte vet hur det fungerar! Men jag är definitivt inte en sån som
ljuger och kommer på saker, för jag vill inte göra bort mig och låtsas kunna saker som jag inte kan.

Men kan ändå tycka att vissa saker inte är självklara om man inte riktigt kan mycket om bilar.
Jag menar, jag är intresserad av styrketräning och är utbildad gyminstruktör...skulle jag börja
skratta åt er för att ni tror att man kan bygga muskler på Omega-3 då eller? Eller
för att ni inte vet vad pectoralis major är för något? Allt är relativt och man kan inte kunna allting från
början... Allt / alla har sin början smile

Men kul tråd! ^^,
Problemet är inte att någon inte kan eller vet, utan när dem säger att dem kan eller vet utan att ha en aning. Eller när det ljugs och snackas skit.

EDIT: Har en till bra.

"Min bil drar 0,8 på fullgas". Bilen i fråga var en 80-tals alfa med 2,0 motor.
Allright, u got me on that one ^^,

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

526 Inlägg
5 januari 2010
#446
attackhamster skrev:
en raggare 40+ ansåg att jag skulle ställa in tändingen bättre då igenom att noll kamrem alt jag skulle byte lyftare... för min bil går ju inte rent... kanske hade varit sant om jag nu inte körde min RX7 med 13b wankel motor
haha den e fiiin tongue

Ford är min grej!
582 Inlägg
5 januari 2010
#447
_JoCCeV skrev:
Hört om ungefär sammasak... tongue haha En kompis, som kör 850, skulle starta bilen efter en motortvätt... tydligen gick inte det då stiften blivit sura under processen ( också bright ) wink Men iallafall... han ringer en kompis och ber honom köpa stift till bilen och komma ut med dom smile Gissa hur glad han var när kompisen anlände, klev ur bilen och gav honom 4 stift big_smile hehe
Hur lyckades ni med det?? Det kanske blev överslag, tack vare vattnet. Men det löser man genom att blåsa rent med tryckluft i tändstiftshålen o i tändkablarna, inte med nya stift....roll

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

Försöker iaf
12 817 Inlägg
5 januari 2010
#448
norpan skrev:
_JoCCeV skrev:
Hört om ungefär sammasak... tongue haha En kompis, som kör 850, skulle starta bilen efter en motortvätt... tydligen gick inte det då stiften blivit sura under processen ( också bright ) wink Men iallafall... han ringer en kompis och ber honom köpa stift till bilen och komma ut med dom smile Gissa hur glad han var när kompisen anlände, klev ur bilen och gav honom 4 stift big_smile hehe
Hur lyckades ni med det?? Det kanske blev överslag, tack vare vattnet. Men det löser man genom att blåsa rent med tryckluft i tändstiftshålen o i tändkablarna, inte med nya stift....roll
Och oftast är fukten inne i fördelarlocket och inte nedanför gängorna i stiften smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Archmage of the entire universe
281 Inlägg
7 januari 2010
#449
vet inte när detta skedde, dock var det nån gång på tiden då min far fortfarande bodde hemma.
iaf. min far kom hem en dag och min farmor säger att det var en person som hade sökt han. hon visste inte vem det var men han körde en "röd sportbil". visade det sen att det var en röd 4d amazon tongue

var även nått stolpskott som för ett tag sen och började surra om att hans far hade en sänkt ner en audi 5a i sin peugeot med 33 ventiler... usch vad jag skrattade sen tongue

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.

Försöker iaf
12 817 Inlägg
7 januari 2010
#450
Scorn89 skrev:
vet inte när detta skedde, dock var det nån gång på tiden då min far fortfarande bodde hemma.
iaf. min far kom hem en dag och min farmor säger att det var en person som hade sökt han. hon visste inte vem det var men han körde en "röd sportbil". visade det sen att det var en röd 4d amazon tongue

var även nått stolpskott som för ett tag sen och började surra om att hans far hade en sänkt ner en audi 5a i sin peugeot med 33 ventiler... usch vad jag skrattade sen tongue
Många ansåg att amazonen var en sportbil pga dess utseende, så jag ser inget konstigt med det.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

____________________________________
1 340 Inlägg
7 januari 2010
#451
".. jag har en RAK v6a.."

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
7 januari 2010
#452
RightFront skrev:
".. jag har en RAK v6a.."
Japp! Ganska vanligt hos många ägare av BMW 320! big_smile


1 801 Inlägg
7 januari 2010
#453
Har en polare i klassen som inte riktigt har alla hästar i stallet.
Allt han läser är sant.. för honom iaf tongue

"Undrar när första bilen med 1000hk kommer?"
"Volvo har traktor motorer i sina bilar"
"En Corvette försäkring kostar 800 om året"

Sagt så sjukt mycket dumt! Allt från motorer till vädret.


129 Inlägg
7 januari 2010
#454
Ingen lögn direkt, men det är alltid roligt när man står någonstans med Forden, och det kommer fram en äldre man och berättar att hans morfar hade en likadan, fast hans var en Chevrolet.

4 001 Inlägg
7 januari 2010
#455
att Saab har flygplansteknologi i sina bilar är nog det roligaste jag hört.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

653 Inlägg
7 januari 2010
#456
en polare sa att han hörde att min bil bara gick på två av fyra cylindrar, garva som fan för min motor är fullt frisk och har sex cylindrar big_smile

Smoke tires not drugs

1 570 Inlägg
7 januari 2010
#457
"Mercedes är bara skit" sa en kille med en Hyundai Elantra till mig. Sen sa han "Coooolt, man hör turbon jobba" när vi åkte i 850n (som inte har turbo).
Senast redigerat av M103 (7 januari 2010)

434 Inlägg
7 januari 2010
#458
Fårväll ta en jag med;) Dock från moppe åldern

Jag å polaren var ute och åkte så kommer en annan kompis dit och säger att hans moppe går så j*vla sakta, så vi sa åt han att dekaltrimma moppen för att det gör så att luftmotståndet blir bättre och moppen går 5-10km/h fortare. Sagt å gjort han åker hem. Dagen efter kommer han förbi å säger att moppen gick fan så bättre och han lätt skulle dra min trimmade moppe;)

Lättlurad kille^^

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.

#2573
1 489 Inlägg
7 januari 2010
#459
När jag jobbade som bilmeck så kom det in en förvirrad gubbe och kliade sig i huvet och frågade vart man fyllde på olja nånstans.

Jag förklarade att det oftast sitter ett lock på ventilkåpan med texten OIL på, gubben nöjer sig med svaret och går ut och kollar.. Efter 5-10min ropar han att jag ska komma, jag går dit och gubben säger nåt i stil med " Här finns fan inget lock med texten OIL på, bara detta locket med siffrona 710 "..

Funderade ett tag på om gubben var sann eller om han drev med mig. Lossade oljelocket och vände det på rätt håll och skruvade dit det. Locket satt alltså på fel håll och OIL blir ju 710 då om man inte funderar ett tag smile

Men han var nog inte bilintresserad heller wink

• Även den starka måste ta i när han skiter

246 Inlägg
7 januari 2010
#460
MarcusL skrev:
När jag jobbade som bilmeck så kom det in en förvirrad gubbe och kliade sig i huvet och frågade vart man fyllde på olja nånstans.

Jag förklarade att det oftast sitter ett lock på ventilkåpan med texten OIL på, gubben nöjer sig med svaret och går ut och kollar.. Efter 5-10min ropar han att jag ska komma, jag går dit och gubben säger nåt i stil med " Här finns fan inget lock med texten OIL på, bara detta locket med siffrona 710 "..

Funderade ett tag på om gubben var sann eller om han drev med mig. Lossade oljelocket och vände det på rätt håll och skruvade dit det. Locket satt alltså på fel håll och OIL blir ju 710 då om man inte funderar ett tag smile

Men han var nog inte bilintresserad heller wink
lol

Människor med smak kör bilar med flak!


Sök