2344
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

1 339 Inlägg
7 januari 2010
#461
Bullet--- skrev:
inte hänt mig men, en gammal arbetskamrat berättade om när han jobbade på en mack/verkstad, då kom det in en kvinna och ville fylla på olja, ok, tänkte han och brydde sig inte mer om det, sen efter en kvart kommer kvinnan in och säger att hon inte får igång bilen, då frågade han: Hur mycket fyllde du på ??
hon: Jag fyllde på ända upp....
Sen gick han o öppnade olje locket, då hade hon fyllt hela motorn med olja, ända upp till olje locket.....  big_smile
lollol


1 722 Inlägg
7 januari 2010
#462
haha tongue lika o fylla på    när man ändå börjat big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Maskinförare
287 Inlägg
7 januari 2010
#463
Va en gubbe som kom in på verkstan i grannbyn å sa att bilen låter konstigt.. dom tar in bilen och kollar igenom den men hittar inga fel.

Dagen efter kommer han in igen å klagar, dom provkör bilen och letar efter ljudet men hittar inget ljud..

Tredje dagen han kommer in och klagar så säger dom att dom kan åka med en sväng när gubben kör å se om dom hörde ljudet då..

Visst ljudet kom när gubben körde, visade sej att han körde på dom vita sträcken mitt i vägen där av ljudet.. smile


1 722 Inlägg
7 januari 2010
#464
Haha  big_smile
Senast redigerat av Kanelbullen (7 januari 2010)

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

189 Inlägg
7 januari 2010
#465
Vet inte om det plattsar här men är ganska roligt iallafall.
Var på en årlig tripp med några polare till Åsele makrnad och bode på ungdoms campingen. Brevid oss så ställer sig ett gäng killar med sin bil och husvagn och är för lat att koppla av huvagnen av bilen men vill av någon anledning vrida på bilen. De får för sig att det bästa är att spinnalös på gräset (bilen är FWD) och putta den i sidled.

Så en kille sätter sig i bilen dummpar kopplingen och bilen börjar tok spinna på gräset de övrig försöker putta den i sidled vilket inte går så bra. Bilen ligger på varstoppen, jag och mina polare börjar slå vad om den kommer på koka eller om dom kommer på skuta toppen.

Bilen börjar koka dom öppnar huven och sliter bort expantionslocket håller på att skolla sig sönder och samman på vattnet. När helgen är över så kommer en av killarna och frågar om vi kan hjälpa dom att kabla igång bilen för dom hade spelat slut på batteriet. När vi frågar varför dom inte hade startat bilen en stund medans dom hade stereon igång, så sa han att de hade provat det men att bilen bara hade börjat koka igen. Så vi frågar hur dom hade tänkt ta sig hem med en bil som bara kokar helatiden.
Så kläckte han ur sig att det tar luftmotståndet hand om. Så där står jag och undrar om killen är seriös så frågar polaren om dom fyllt på vatten i kylaren så tänker han ett tag och ropar till sin polar om han hade fyllt på någe vatten i kylaren och det hade han nartuligtvis inte. Vi kablade igång bilen och skrattade hela vägen hem.

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson

Försöker iaf
12 817 Inlägg
7 januari 2010
#466
Annevare skrev:
Vet inte om det plattsar här men är ganska roligt iallafall.
Var på en årlig tripp med några polare till Åsele makrnad och bode på ungdoms campingen. Brevid oss så ställer sig ett gäng killar med sin bil och husvagn och är för lat att koppla av huvagnen av bilen men vill av någon anledning vrida på bilen. De får för sig att det bästa är att spinnalös på gräset (bilen är FWD) och putta den i sidled.

Så en kille sätter sig i bilen dummpar kopplingen och bilen börjar tok spinna på gräset de övrig försöker putta den i sidled vilket inte går så bra. Bilen ligger på varstoppen, jag och mina polare börjar slå vad om den kommer på koka eller om dom kommer på skuta toppen.

Bilen börjar koka dom öppnar huven och sliter bort expantionslocket håller på att skolla sig sönder och samman på vattnet. När helgen är över så kommer en av killarna och frågar om vi kan hjälpa dom att kabla igång bilen för dom hade spelat slut på batteriet. När vi frågar varför dom inte hade startat bilen en stund medans dom hade stereon igång, så sa han att de hade provat det men att bilen bara hade börjat koka igen. Så vi frågar hur dom hade tänkt ta sig hem med en bil som bara kokar helatiden.
Så kläckte han ur sig att det tar luftmotståndet hand om. Så där står jag och undrar om killen är seriös så frågar polaren om dom fyllt på vatten i kylaren så tänker han ett tag och ropar till sin polar om han hade fyllt på någe vatten i kylaren och det hade han nartuligtvis inte. Vi kablade igång bilen och skrattade hela vägen hem.
Hahaha, platsar klockrent i denna tråd smile Smarta killar dedär smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Diesel or Die
66 Inlägg
7 januari 2010
#467
Volvo_wicke skrev:
Fårväll ta en jag med;) Dock från moppe åldern...

Lättlurad kille^^
Påminner om en kille jag hörde om när man själv var i moppesvängen, han vart tillsagd att plana toppen, skulle göra underverk!
Sagt å gjort, killen for hem och planade och kom tillbaks dagen efter till skolan och hade slipat av varenda fläns på toppen lol

Sterren
9 Inlägg
9 januari 2010
#468
En kompis till mig hävdade an han snittat kiruna - gällivare i 160km/h. Det hade tagit 40 minuter ungefär.. Jag frågade lite fyndigt hur mycket soppa bilen hade tagit; nå jag lega ungefär på 0.4.

Samma kille menade att han "dragit" en skyline med sin 740, den kom inte ens om.
han täckte båda filerna på den tvåfiliga vägen wink

Stod med min gamla caprice när en gubbe kom fram till mig och frågade om det är en sån där Ford Challenger. Nej sa jag, det är en cheva caprice -69..
Jaså? jag har haft en sån där Ford charger! trimmad som fan var den! DÄR DÄR! en sån har jag haft! och pekar på en förbikörande grön mustang..
minuter senare spanade han på mina däck och utbrast; RADIALER!! VAFAN ÄRE FÖR SKIIIT? FAN DOM ÄR JU SKITDÅLIGA! DET SKA VARA... VARA...Vara.. OVALER!! DET HADE JAG PÅ MIN!

En annan gång när man var i cirkus 17 följde jag med kompisen och hans farsa på Volvo i gällivare för att köpa insugspackningar till hans 142. (dubbla SU)
Hans farsa frågar personalen bakom verkstadsdisken, som jobbat på volvo i 10-15 år, varför 140n glödtänder hela tiden när man släcker bilen
Gubben i kassan fråga undrande: Vadå, är det en diesel?
kompisen: Nä! det är en 73as 140!
Gubben: jaha.. (funderar länge, diskuterar med arbetskamraterna) Nä, det kan vi inte svara på.
Senast redigerat av Ankfan (9 januari 2010)


42 Inlägg
9 januari 2010
#469
RightFront skrev:
".. jag har en RAK v6a.."
-.- VR6 har rak v6:a...

2 182 Inlägg
9 januari 2010
#470
_Bill_ skrev:
RightFront skrev:
".. jag har en RAK v6a.."
-.- VR6 har rak v6:a...
Antagligen har den V6:a och rak 6:a

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

3 113 Inlägg
9 januari 2010
#471
den liten kommentar jag hörde av en gammal polare..

"Min nya bil är skitkvick! och jag behöver inte växla så mycket."
snackar då om en gammal Mitsubishi Colt smile

Semper Fi

1 422 Inlägg
9 januari 2010
#472
_Bill_ skrev:
RightFront skrev:
".. jag har en RAK v6a.."
-.- VR6 har rak v6:a...
Aa, eller så är det en vinkelrak v6a.


Diktator
968 Inlägg
9 januari 2010
#473
cheffer skrev:
_Bill_ skrev:
RightFront skrev:
".. jag har en RAK v6a.."
-.- VR6 har rak v6:a...
Aa, eller så är det en vinkelrak v6a.
är något rakt, så saknar den en vinkel, hur kan då något kallas vinkel rak? den har ju trotsallt en vinkel på 15 grader, så då är den inte längre rak...

dock så står ju vr för typ "v-motor" - "reihenmotor".. vinkel rak motor...

423 Inlägg
9 januari 2010
#474
En kompis sa att framhjulsdrivna bilar var bättre rallybilar för att bakhjulsdrivna bara sladdar och att dom även är bättre i race eftersom dom har mycket bättre grepp
Senast redigerat av Pontus1991 (9 januari 2010)


1 422 Inlägg
10 januari 2010
#475
Brandis skrev:
cheffer skrev:
_Bill_ skrev:

-.- VR6 har rak v6:a...
Aa, eller så är det en vinkelrak v6a.
är något rakt, så saknar den en vinkel, hur kan då något kallas vinkel rak? den har ju trotsallt en vinkel på 15 grader, så då är den inte längre rak...

dock så står ju vr för typ "v-motor" - "reihenmotor".. vinkel rak motor...
Det sitter 3 cylindrar bredvid varandra och då blir det ju en v6 som du säger (15 graders vinkel). Vinkelrak v6 som den kallas wink


Ford är min grej!
582 Inlägg
10 januari 2010
#476
Pontus1991 skrev:
En kompis sa att framhjulsdrivna bilar var bättre rallybilar för att bakhjulsdrivna bara sladdar och att dom även är bättre i race eftersom dom har mycket bättre grepp
Ja din kompis verkar inte så dum ändå, kolla vilka som går mest på tävling... Det är majoritet på framhjulsdrivet! Ett litet exempel, Vart är alla saab 99:or? svar: på prispallen i folkrace o 2150cc rallycross

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

Orginal är för gubbjävlar!
245 Inlägg
11 januari 2010
#477
Allt detta hände under en kväll på sveavägen under stockholms crusing.

Vi åkte farsans cheva 55 och stog parkerade och det kommer folk och börjar snacka.

Idiot 1.

-Är dehär en Opel kapitän?

Idiot 2.

-Den här bilen har ingen v8, Jag ser det på bakluckan.

Idiot 3.

-Är det här en 57 impala?
-Nej det är en cheva 55 bel air.
-Jasså en impala 55a.
-Nej fortfarande Bel air, impala gjordes inte förens 58.
-Nehe okej, snygg 57a.


Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 januari 2010
#478
norpan skrev:
Pontus1991 skrev:
En kompis sa att framhjulsdrivna bilar var bättre rallybilar för att bakhjulsdrivna bara sladdar och att dom även är bättre i race eftersom dom har mycket bättre grepp
Ja din kompis verkar inte så dum ändå, kolla vilka som går mest på tävling... Det är majoritet på framhjulsdrivet! Ett litet exempel, Vart är alla saab 99:or? svar: på prispallen i folkrace o 2150cc rallycross
Det området är minerat här på Garaget, låt oss säga som så att det finns vitt skilda åsikter och bevis som stödjer båda sidor.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

463 Inlägg
11 januari 2010
#479
Rquired skrev:
norpan skrev:
Pontus1991 skrev:
En kompis sa att framhjulsdrivna bilar var bättre rallybilar för att bakhjulsdrivna bara sladdar och att dom även är bättre i race eftersom dom har mycket bättre grepp
Ja din kompis verkar inte så dum ändå, kolla vilka som går mest på tävling... Det är majoritet på framhjulsdrivet! Ett litet exempel, Vart är alla saab 99:or? svar: på prispallen i folkrace o 2150cc rallycross
Det området är minerat här på Garaget, låt oss säga som så att det finns vitt skilda åsikter och bevis som stödjer båda sidor.
Renault MéganeRS R26.R är snabbare än många bakhjulsdrivna och några fyrhjulsdrivna bilar runt nordschleife t.ex Nissan Skyline GT-R R32, BMW M3 E46, Nissan 350Z, Audi TTS Coupé.. källa http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring_lap_times

Alla är produktionsbilar.. (Renaulten har dock R-däck, vilket var en option på R26.R)

Ljudbyggare
170 Inlägg
11 januari 2010
#480
har en rolig jag med. Tänker dock inte säga specifikt om vart/vem det var. Han kan hänga här på garaget ju.

Vart ett par år sedan när man vart ute och lekte med den gamla ticen man hade. Då stötter vi på ett par killar som hade problem med bilen. Stod stilla på parkering vi vart på. Det visade sig att de precis köpt bilen ca 6 mil från platsen vi var på.

Vi frågar vad som felas och får svaret att de vet inte. Jag och min polare kollar under huven. Fan inte en dl batterivatten i batteriet. Nästan inga oljor i vare sig Servo/broms/motor. Då sa vi till dem att för fan ni kollade väl detta innan ni körde?

Svaret: "Mjo, men han som sålde den sa okej. Och det behövs inte fyllas på." (notera motoroljan fuktade knappt tippen på stickan...)

Detta från 3st killar som ska vara motorintresserade... (I rest my case)



Sök