ronne skrev:
Finns det nåt sätt man kan slippa telefonförsäljare som ringer på mobilen. fruktansvärt irriterande när man inte vill köpa nåt över telefon, och dom ringer o vill pracka på en massa grejer.
Har du abonemang, eller kontantkort?
I fallet abonemang, kan du ringa bolaget och säga att du skall ha telefon gratis, eftersom de ju sålt ditt nummer för reklam.
Skämt åsido....
Jag bytte själv till kontantkort för ett par år sedan, blev jäkligt trött på försäljarna.
Har också spärrat hemtelefon via "NIX", fungerar si så där, företag man haft med att göra, slinker igenom.
Du får skaffa dig lite skin på näsan och bli otrevlig.
Så fort jag misstänker att det är en säljare i andra änden, så frågar jag "Vad säljer du?"
Är det en säljare, så säger jag "Inte intresserad!" och lägger på.
Med kontant kortet har jag varit förskonad. (Inte registrerat kort givetvis.)
INGEN jobbar gratis. Ringer de från "billiga försäkringar" så kan du ringa runt till alla bolagen själv när du köper bilen, och komma billigare undan. osv...
Ett tag ringde de från olika tele bolag flera ggr i veckan, den ena med bätre erbjudande än den andra. Men när man började fingranska deras regler, visade det sig att det bara var billigast om man ringde som i säljarens exempel. Så idag lägger jag bara på luren, och ringer NIX igen. Och igen. Och igen...
Vad du än handlar. En TV på OnOff, en video på SIBA, Kostym på Ströms Herr ekipering...
Uppge INTE ditt nummer. ÖVer allt försöker de tjäna så myckedt som möjligt. Ditt telefon nummer (Om du anger det.) är pengar för dem. Det är hårdvaluta numera. Jag säger inte att ovanstående bolag gör det, de var bara exempel. De kan alltså sälja listor med nummer till telemarketing företag.
När jag handlar nått idag och de frågar om namn adress m.m., så säger jag att jag är hemlös och saknar mobil. (De behöver INTE alla uppgifter för garantin! Du har med kvittot om du nytjar garantin. Säljer du prylen har nya ägaren kvittot med sig. Ditt namn/adress behöver inte stå där.) Du får köpa saken ändå. Utan att uppge hela ditt liv för dem.