3017
Sök

Låter bra med optiflow till s60

197 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
Hej

Jag har monterat dit  optiflow öppensportluftfilter på min s60.

Blev jätte nöjd med insugsljudet o sen låter de som om de sitter öppendumpventil, så som de
låter när man släpper gasen.

Men jag tror att man tappar effekt på de. Den får säkert i sig varmare luft nu en innan
när filtret satt i en box.

E de nån som har funderingar kring detta......................

mvh Hacke

Whitetrash
589 Inlägg
18 maj 2007
har du skärmat av då?

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

289 Inlägg
18 maj 2007
__Marcus skrev:
har du skärmat av då?

Avskärmningen gör nog en hel del, eller har jag fel på den punkten?

Whitetrash
589 Inlägg
18 maj 2007
du har helt rätt, ska vara så sval luft som möjligt till filtret, och det blir det med avskärmning..

1 st Lanzar DC-12 köpes.

289 Inlägg
18 maj 2007
__Marcus skrev:
du har helt rätt, ska vara så sval luft som möjligt till filtret, och det blir det med avskärmning..

Ja okej, bra för då blev jag inte lurad när jag gick på "deras" bluff att köpa till min R senast tongue
här även ett luftfilter ifrån BSR till den gamla S60:n 2,4T, och det låter gött där med smilesmile

Whitetrash
589 Inlägg
18 maj 2007
Nepp, du blev inte lurad, kall luft tar nämligen in fler syremolekyler i cylindrarna än varm, och desto mer syre desto bättre förbränning..jämförelse; Om det brinner i ett rum och du slår igen dörren så det blir tätt därinne så tar sig inte elden lika bra för den får inge syre. Prova inte detta hemma wink

1 st Lanzar DC-12 köpes.

289 Inlägg
18 maj 2007
__Marcus skrev:
Nepp, du blev inte lurad, kall luft tar nämligen in fler syremolekyler i cylindrarna än varm, och desto mer syre desto bättre förbränning..jämförelse; Om det brinner i ett rum och du slår igen dörren så det blir tätt därinne så tar sig inte elden lika bra för den får inge syre. Prova inte detta hemma wink

Haha, jag skall försöka låta bli att prova detta, men jag kan inte garantera något wink

197 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
Jag har avskärmning men den kan ju inte täcka lika mycke som en sluten box.

Man borde bänka o se egentligen....

283 Inlägg
18 maj 2007
Dom har gjort tester på hur mycket avskärmning hjälper...Efter 5 min så är tempen innanför lika hög som i resten av motorrummet. Det bästa ör att ha ett öppet kapslat filter som BMC DIA eller CDA. CDA är snäppet bättre då den är gjord i kolfiber vilket inte leder värme alls.

7 Inlägg
20 maj 2007
Vilka är "Dom" som gjort dessa tester ? Skulle vilja se det efter som jag tänkte byta.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
20 maj 2007
bsr säljer väldigt bra avskärmningar till filter såhär sitter de på min

http://www.garaget.org/archive/24970/30077/30077-404118.jpg

ursäkta smutsen det är fixat nu smile
Senast redigerat av dusty (20 maj 2007)

1 813 Inlägg
20 maj 2007
dra en längre slang å sätt filtret nere i stötfongaren fram så får du riktigt frisk luft till bilen tror det e bättre än en avskärmning faktiskt;)
fast man får kanske rengöra filtret lite oftare men det e det ju värt=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

8 Inlägg
22 maj 2007
när ja lämna in min bil på A-tech så sa han när ja hämta den att ja borde byta tillbak till original luftburk för att ja tappar effekt på mitt öppna filter, trots att ja har BSR avskärmningsplåt! men va fan, d låter ju gött så det får va kvar! big_smile

Sök