2911
Sök

Ärlig kommentar om bilarna.

DFFL
9 020 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
Igår så lade jag en kommentar på en bil.
Hon hade vunnit något pris för sin bil i nån tävling, och jag skrev "Varför vann du? Inga motståndare?"

Tydligen så får man inte skriva det, varför?

En totalt dumknullad jävel skrev:
Du kan ju försöka vara lite snällare med kritiken i framtiden iaf.. klagar man på något, okej, men då måste man samtidigt berömma en annan sak..

Och hon själv säger:
Tjejen med fula bilen skrev:
å faktum e att meningen e att man ska få bra kredit för sin bil på garaget å de har jag fått!! så har du inget vettigt att säga så bara knip igen å backa!

Varför skulle det vara så att man MÅSTE ge bra kommentarer?
Jag tar emot alla kommentarer på min bil, bra som dåliga.

Ifall nån skriver: "Fan va ful bil" till mig, så antingen svarar jag inte eller så svarar jag Tack.

Varför kan vissa inte ta när man ger en helt ärlig åsikt om vad man tycker om personens bil?

EDIT:
Såhär ser bilen ut:
http://temp.uppladdning.net/1180614659.jpg
Senast redigerat av FireTraXX (31 maj 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
31 maj 2007
Kom igen nu, hon är tjej på en community mestadels bestående av en massa killar. Då borde du ju förstå att hon blir ledsen när särbehandlingen plötsligt upphör. wink

Knegare
302 Inlägg
31 maj 2007
Kan man ta positiv kritik måste man kunna ta emot negativ också..

Poon
Love the sound...

Rakapparat
301 Inlägg
31 maj 2007
Meningen med garaget är väl ändå inte att få bra kredit för sin bil. utanför att visa upp sin bil  vad man gjort med den och få höra vad folk tycker. det är ju inte riktigt lunarstorm...

2 123 Inlägg
31 maj 2007
Jag kan inte annat än att hålla med dig, jag tar inte åt mig förns den som skrivit tydligt berättar vad som är fult.
Annars är det bara att ignorera och jag tycker du gjorde helt rätt, jag brukar tänka likadant men skriver inte det för jag vill inte göra någon ledsen i onödan, fel tycker vissa men huvudsaken är egentligen att ägaren är nöjd, jag ger blanka fan i vad folk tkr om min bil egentligen, huvudsaken är ju att jag själv är nöjd.
Men självklart värmer det om man får snälla kommentarer : )

Speed FMK
849 Inlägg
31 maj 2007
japp. håller med. vet att jag överreagerat ett par gånger när någon skrivit dumma saker på bilen men det var fel och jag ångrar det. man ska kunna ta dålig kritik om sin bil också.

Kan även hålla med att om den bilen vann en tävling så kan det inte varit särskillt hård konkurrens. tongue

Mvh Ludde

Knegare
302 Inlägg
31 maj 2007
Lika väl som man säger att nån har gjort en bra/snygg förändring så måste man ju kunna säga att det inte va så jätte positiv förändring lr liknande...

Poon
Love the sound...

Kettunen
31 maj 2007
Jag hade skrivit exakt samma sak!! inga motståndare?

4 571 Inlägg
31 maj 2007
Verkar som någon missuppfattat upplägget.

tjejen skrev:
å faktum e att meningen e att man ska få bra kredit för sin bil på garaget

Detta är mig veterligen inte en hemsida där man skall överösas i positiva kommentarer så fort man har en bil uppladdad.

Folk skall få tycka som dom vill samt även kunna kommentera bilarna med både positiva och negativa kommentarer (i rimlig mån)

16 Inlägg
31 maj 2007
garaget är till för att lägga ut och visa sin bil, ALLA gillar inte samma bilar, alla tycker inte att alla bilar är SNYGGA. så om man lägger ut sin bil här så får man vara beredd på både bra och dålig kretik... lackar ur på folk som gnäller om "taskiga" kommentarer..

har du lagt ut din bil så har du vell oftast körkort, å då är vell du endå minst 18 år.
å då e man banne mig vuxen, å som vuxen ska man kunna ta kretik, bra som dålig!

over and out!

wallberg

Busdriver
389 Inlägg
31 maj 2007
Folk är generellt sett skitdåliga på att ta kritik så länge det inte är smör. Det handlar om dålig självkänsla oftast, att inte kunna lita på sina egna känslor, utan ständigt måste fråga vad andra tycker för att inte känna sig utanför eller oaccepterade, och om en sån här människa bara fått positiv kritik så ballar dom ur om dom får negg. Tjejer är extra överrepresenterade i skaran av folk som inte kan ta negativ kritik utan att balla ur tongue

När tidigare nämnda personer får negativ kritik här på garaget brukar följande ske:
Alternativ 1: personen röstar automatiskt 1a eller 2a på din bil för att "hämnas"
Alternativ 2: personen skriver nåt negativt/nedlåtande om din bil för att "hämnas"
Alternativ 3: personen blir grymt lessen och förnärmad för att nån tycker att bilen är ful, booohooo hooo
Senast redigerat av Edman (31 maj 2007)

Jag är en av dom, Busen på vägarna
277 Inlägg
31 maj 2007
gillar man den bil man ser så ger man ju en schysst komentar..gillar man den inte så kan man bara ge fan i att skriva :S det e inte sä svårt.men man ska ju tålla lite kretik det håller jag med om..

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"

7 120 Inlägg
31 maj 2007
Jag har gett kritik till ganska många faktiskt, men ingen har varit spydig tillbaka. Snälla människor big_smile

Våga ge kritik smile

egen företagare
630 Inlägg
31 maj 2007
den som ändå fick lite komentarer på sin bil, det var ganska mycket uppmärksamhet runt min förra bil, men denna verkar vara helt ointressant...

Lärare
50 Inlägg
31 maj 2007
Detta problem är inte helt ovanligt på mitt jobb, men då endast på LÅGSTADIET! På mellanstadiet har eleverna MOGNAT, och kan både ge ovh ta kritik...
Häls. Slöjdläraren!

"Om något funkar, skruva sönder det och kolla varför!"

Wankel
1 080 Inlägg
31 maj 2007
ja det var ju ingen utställning hon vann direkt big_smile

MDS Västerås

9 108 Inlägg
31 maj 2007
hehe det var på Moholmsstrippen hon vann någon gång vill jag minnas.. Det var inte så många bilar som ställde ut men det fanns en del fina, bland annat SkylinePeter var där.. Visst var det väl kul att hon vann men man får ju vara realistisk ibland och inse att man inte bara kan få bra kritik.

En annan gång vann en BMW med dåligt monterat kjolpaket lackat i fel nyans och nästa gång vann en folkabuss.. Smaken är som baken smile

Saaboholic
3 129 Inlägg
31 maj 2007
MilleN skrev:
hehe det var på Moholmsstrippen hon vann någon gång vill jag minnas.. Det var inte så många bilar som ställde ut men det fanns en del fina, bland annat SkylinePeter var där.. Visst var det väl kul att hon vann men man får ju vara realistisk ibland och inse att man inte bara kan få bra kritik.

En annan gång vann en BMW med dåligt monterat kjolpaket lackat i fel nyans och nästa gång vann en folkabuss.. Smaken är som baken smile

vem fan utser dom vinnarna? det är ju ironi och förnedring så det svider om det.

Jag håller med han som skapa tråden, vem hade inte frågat varför hon vann? :S

"Liberty of thought is the life of the soul"

Avstängd
914 Inlägg
31 maj 2007
FireTraXX skrev:
Igår så lade jag en kommentar på en bil.
Hon hade vunnit något pris för sin bil i nån tävling, och jag skrev "Varför vann du? Inga motståndare?"

Tydligen så får man inte skriva det, varför?

En totalt dumknullad jävel skrev:
Du kan ju försöka vara lite snällare med kritiken i framtiden iaf.. klagar man på något, okej, men då måste man samtidigt berömma en annan sak..

Och hon själv säger:
Tjejen med fula bilen skrev:
å faktum e att meningen e att man ska få bra kredit för sin bil på garaget å de har jag fått!! så har du inget vettigt att säga så bara knip igen å backa!

Varför skulle det vara så att man MÅSTE ge bra kommentarer?
Jag tar emot alla kommentarer på min bil, bra som dåliga.

Ifall nån skriver: "Fan va ful bil" till mig, så antingen svarar jag inte eller så svarar jag Tack.

Varför kan vissa inte ta när man ger en helt ärlig åsikt om vad man tycker om personens bil?

EDIT:
Såhär ser bilen ut:
http://temp.uppladdning.net/1180614659.jpg

Håller med dig, bilen va INTE snygg!

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

9 108 Inlägg
31 maj 2007
hedley skrev:
vem fan utser dom vinnarna? det är ju ironi och förnedring så det svider om det.

Jag håller med han som skapa tråden, vem hade inte frågat varför hon vann? :S

Det var Peoples Choice wink

Sök