4279
Sök

honda nsx i 3d studio max

21 Inlägg
3 juni 2007
Trådstartare
http://w2.bikepics.com/pics/2007/06/03/bikepics-920214-full.jpg http://w2.bikepics.com/pics/2007/06/03/bikepics-920211-800.jpg

Ett skolprojekt jag hae hållt på med ett tag. Är ganska så nybörjare på 3d detta är mitt 3e projekt. skulle va intressant om nån hade åsikter eller tankar smile. Bilderna är dock lite brusiga eftersom jag inte har tid och ork att rendera bilderna alför länge, dem är ändå renderade i 3-4 timmar. Bilen är en blandning av olika årsmodeller av nsx.

ps. jag vet att bromskivorna e aldelles för stora.
Senast redigerat av saabmartin (3 juni 2007)

Pan
3 juni 2007
Ser tjusigt ut big_smile

Sitter själv lite i google sketch up och gör en dator som ett litet mini projekt i skolan men den blir inte alls lika fet som detta tongue
Senast redigerat av Pan (3 juni 2007)

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
3 juni 2007
Vad har du använt för program att modellera i? Och vågar jag gissa på att du använt Maxwell för att rendera?
Men annars var det ju jävligt najs för att vara nybörjare!

Whine whine!

21 Inlägg
3 juni 2007
Trådstartare
aaa helt riktigt är den renderad i maxwell otroligt mysigt program bara o sätta in soljus och rendera hehe, går ju även o använda lampor d blir också najs. Den e moddelerad i 3d studio max 9.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
3 juni 2007
Mjo det är ju ganska lätt på så vis iaf, men som du sa, det blev brusigt även fast du renderat i 3 timmar. Går ju att få hyfsat liknande resultat i mental ray på 5 minuter om man vill det. fast det blir väl en del mer att göra kanske...
Men men, keep up the good work!

Whine whine!

21 Inlägg
3 juni 2007
Trådstartare
aa men mental ray är ganska så underlägset tycker jag personligen, dels mycket svårare o få till materialen och dessutom så är ljusimulering "ljusår" hehe sämre lr?tongue v ray är en annan renderingmotor som tydligen ska vara väldigt bra, krävs dock mer intsällning och fibblande innan man får ett bra resultat.

155 Inlägg
4 juni 2007
Jag hoppas verkligen du har betalat för ditt 3D Studio Max. lol

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
4 juni 2007
saabmartin skrev:
aa men mental ray är ganska så underlägset tycker jag personligen, dels mycket svårare o få till materialen och dessutom så är ljusimulering "ljusår" hehe sämre lr?tongue v ray är en annan renderingmotor som tydligen ska vara väldigt bra, krävs dock mer intsällning och fibblande innan man får ett bra resultat.

Underlägset på vissa sätt ja, men bättre på vissa. För det går att få bättre resultat än det du fick på betydligt kortare tid om man vet vad man gör. Fast sen iofs, har man tillräckligt med skills med Maxwell och har tillräckligt med tid så kan man ju få helt sjukt realistiska renderingar.
Men iaf, är man ett riktigt proffs så ska man ju rendera med Renderman! big_smile

Whine whine!

21 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
jo fast renderman e väl inte särskilt lämpat för privat personer:P jo jag har några renderingar i mental ray också men inte sörskilt seriösa.
haha ja jag betala varenda krona för 3ds max. lr?tongue

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
5 juni 2007
Skulle nog vilja säga att varken 3dsmax, maya eller photoshop osv osv är särskilt lämpat för privatpersoner heller iofs. tonguetongue

Whine whine!

egen företagare
630 Inlägg
5 juni 2007
ser mkt bra ut, funderar själv på att skaffa mig 3d studio max...

3 113 Inlägg
5 juni 2007
ser ju riktigt fint ut.. smile väldigt bra för att vara "nybörjare" big_smile

Semper Fi

21 Inlägg
5 juni 2007
Trådstartare
tackar:)

Sök