3471
Sök

Måla bromsoken

Kör Lastbil
108 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
Hej jag bara undrar vad ni tycker om att måla bromsoken på min volvo v40 och vad för färg som passar bäst. jag har själv tänkt på röda men vad tycker ni. skriv inte bara röda utan en förklaring med.

Tipsa även om vart man kan köpa bra färg jag har kollat på micro vet nån om dom e bra smile

Volvo For Life

1 174 Inlägg
4 juni 2007
Triggrodamus skrev:
Hej jag bara undrar vad ni tycker om att måla bromsoken på min volvo v40 och vad för färg som passar bäst. jag har själv tänkt på röda men vad tycker ni. skriv inte bara röda utan en förklaring med.

Tipsa även om vart man kan köpa bra färg jag har kollat på micro vet nån om dom e bra smile

Röda gjorde jag å jag tog motorlack 98 kr typ det blev över förväntaningen (3 lager) annars har dom ju 2 komponents färg som ska vara bra smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
4 juni 2007
ja vad är det för färg på bilen då micro brukar ha bra grejer

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Kör Lastbil
108 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
Min bil är titangrå tror  jag  de heter kolla på min sida så får du se. Men Akka vad menade du med 3lager att du målade 3ggr eller. och sen tog motorlack över de och vart köpte du den.

Volvo For Life

7 Inlägg
4 juni 2007
Ja tycker gult är snyggt...lite porsche style...har gula ok på min bil och tycker lätt de hade passat din bil bättre än röd. Köpte min färg på micro 2-komps ska de vara håller bäst. Tyckte den var bra, men de finns säker andra sorter som är minst lika bra. Det viktigaste är att inte måla för tjockt så att oken och i sin följd bromsvätskan blir för varma om man gillar o bromsa lite hårt.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
4 juni 2007
Är oken väldigt små tycker ja du kan skita i det i princip, göra de så diskret som möjligt. Ser otroligt löjligt ut med färgade ok som är lika små som en häftapparat faktiskt.
Annars är väl gult och rött bra färger..

Kör Lastbil
108 Inlägg
6 juni 2007
Trådstartare
Tack för alla tips nu står de mellan gula och röda. som skall inköpas inom en snar framtid. Sen så de du skrev Mortalis jag svarar bara så här storleken har ingen betydelse haha.

Volvo For Life

KD
6 juni 2007
Oavsett färgval så se till att du bearbetar ytan på oken så den blir slät. Finns inget värre än när man ser lackade ok som är helt bubbliga och liknar appelsinskal. Slätt och fint ska det vara, annars är det bättre att låta dom vara!
Lycka till smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
6 juni 2007
är bilen titangrå hmmm kör fan på svart eller grått

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

12 086 Inlägg
6 juni 2007
Blanksvarta ok med röda belägg är jävligt fränt!

Kör Lastbil
108 Inlägg
6 juni 2007
Trådstartare
Tack för ännu fler tips. men jag ska inte lägga ner så mycket pengar på denna bilen men röda ok tycker jag verkar najs. men en sista fråga hur måla ni dom med pensel eller spray eller hur gjorde ni. tog ni av oken helt. Ge mig tips på hur de blir bäst helt enkelt.

Volvo For Life

262 Inlägg
6 juni 2007
jag hade kört på gula ok
en kompis har det på sin silvergråa v40
sjukt snyggt smile

157 Inlägg
6 juni 2007
Silver hammarlack smile

Polish my nuts and serve me a milkshake!

1 174 Inlägg
6 juni 2007
Triggrodamus skrev:
Min bil är titangrå tror  jag  de heter kolla på min sida så får du se. Men Akka vad menade du med 3lager att du målade 3ggr eller. och sen tog motorlack över de och vart köpte du den.

asså jag tog mototlack färg å lackade på oken? tongue 3 gånger / lager

3 627 Inlägg
6 juni 2007
Lånar tråden lite snabbt! Tänkt lacka om min oxå, vilken färg bör jag köra då? Ska jag ha röda som bilen eller ska man satsa på gula? smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

2 271 Inlägg
6 juni 2007
jag skulle gjort röda som bilen, eller kanske till och med blanksvarta.

22 Inlägg
9 juni 2007
Rött är fint, och gult fast det är ju egentligen en smaksak

Meister
6 763 Inlägg
9 juni 2007
Rött är raceigt! Kör på röd hammarlack. Det tål all skit som kommer att vara på och slita. Det tål även tempraturer på upp till 150 grader. Är billigt på biltema och funkar kanon.

820 Inlägg
10 juni 2007
Jag har nyligen målat mina med två lager hammarlack smile Vet inte om det håller bra än för jag har bara kört ett par hundra meter...
Men jag tror gult eller rött som någon tidigare. För det hade skapat en schysst kontrast till din mörka bil! smile

Kör Lastbil
108 Inlägg
10 juni 2007
Trådstartare
okej tack för alla tips och råd jag hade tänk använda micros paket där man får rengörings spray och färg och lack så får vi se hur de går. men skall man ta bort oken helt eller de räcker att dom hänger i slangarna och så målar man där för jag orkar inte böka med att lufta systemet och sånt. är de nån som vet om de blir bra

Volvo For Life

Sök