Tott skrev:
Med tex lite lufthål? kan man inte lixom dra några rör eller liknande mot det där inne o två sido lufthål efter motorummer som luften kan "fly ut" igenom.. eller vet jag inte vad jag snackar om?
Jag vet inte om du har kikat under huven på en S4'a men det finns inte direkt mycket plats för några slangdragningar. Det absolut bästa sättet är nog att köpa sig downpipes och annat avgassystem. Då får du bort avgaserna snabbare.
Men det att turbosarna skulle vara klena stämmer ju inte riktigt. Det var ju som sagt på 99'ans modell som det var fel på grenrören och att dom kunde dö på grund av det, men detta är åtgärdat om man köper en 00-01.
Kopplingen har jag ingen riktig koll på vad den klarar original, men man kan nog plocka ut 450hk och 500-600nm IAF, men den mår nog inge vidare bra av det, speciellt inte om du kör racing-starter, då kommer den säga upp sig efter ett tag. Fastone.se har ett steg4 kopplingskit, vet inte hur mycket den pallar men den lär klara bra mycket mer än original.
Finns även ett steg 3 hos awetuning.com med denna beskrivningen:
For drivers who regularly use their 2.7T at the drag strip or road course and need a clutch that can handle the stresses of a standing start dump, our Stage 3 kit should be considered. Our Stage 3 Kit features:
Riveted 100% Ferramic linings on both sides of disc
6 puck design for increased clamping concentration
HD pressure plate with 2380 lbs of clamping force (OEM is 1700)
Mycket information blev det
. Kanske kan knäppa ett kort under huven så får du se hur trångt det är.
Edit: Här kommer bilden.