3447
Sök

Olzzon´s Merca W124 Projekt.

Pirat
426 Inlägg
12 juni 2007
Trådstartare
Ja då mercan bara står på gården och ruttnar bort så tänkte jag att det är väl lika bra att ta tag i det hela, jag har inte så stora planer mer än att jag ska laga all rost på den, lackera om, fixa ett sjyst stereokit, nya fina fälgar och lite andra utséendehöjande saker. Just nu sitter det Kjolpaket osv som är fabriksmonterat i Tyskland 1986 så jag hade tänkt behålla det och få ett fint 80-tals stuk på den. Vet inte riktigt mer vad jag ska kläcka ur mig, ni får helt enkelt se vad som kommer ske!

http://xs116.xs.to/xs116/07242/P1030043.JPG
http://xs116.xs.to/xs116/07242/P1030044.JPG
http://xs116.xs.to/xs116/07242/P1030046.JPG

Körv
3 535 Inlägg
12 juni 2007
Jättefin bil! Se till att få den i bra skick igen smile

Truckdriving Man

125 Inlägg
12 juni 2007
såg fin ut inne i bilen, och inte helt förjävlig ut på utsidan heller!

Pirat
426 Inlägg
12 juni 2007
Trådstartare
twostroke skrev:
såg fin ut inne i bilen, och inte helt förjävlig ut på utsidan heller!

Jo den är helt ok inuti, stolarna ifram är bytta bara för några år sedan från en nyare merca, kommer inte riktigt ihåg från vilken modell men fina är dem och dörrarna, vänster framksärm, bakre kofångaren och bakluckan är utbytta, ska byta ut den högra också då den är i dåligt skick, ska nog beställa en helt ny tillsammans med farsan, han behövde en ny till våran andra Merca 300CE. Sen är det lite annat som behövs bytas ut som grenfördelare och i princip hela drivlinan ibak:rolleyes:

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
13 juni 2007
Kör hårt!
Men du har inte tänkt dig nå billjud eller trimning?

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Pirat
426 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
Mäki skrev:
Kör hårt!
Men du har inte tänkt dig nå billjud eller trimning?

Jo det ska byggas ljud sen trimning är inget som är högsta prio i dagsläget men kanske trillar i en 300 turbodiesel senare. Först ska man väl fixa karosseriet och annat från all rost.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
13 juni 2007
Bra tänkt.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
13 juni 2007
Åh en till merca big_smile
Mycket fin får jag säga.. och såg att du har nån merca till vid parkeringen wink
mycke bra val på bil må jag säga!
kolla gärna in min tråd oxå smile
mvh kimpa

Pirat
426 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Mycket fin får jag säga.. och såg att du har nån merca till vid parkeringen wink
mvh kimpa

Nae inte på parkeringen, där står det en Bmw Alpina B10, en BMW 525 och en Austin A35 fast jag ska inte smyga med att vi har en Merca 300CE heller fast den står i ett garage en bit bort. smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
13 juni 2007
Olzzon skrev:
kimpan_90 skrev:
mvh kimpa

Nae inte på parkeringen, där står det en Bmw Alpina B10, en BMW 525 och en Austin A35 fast jag ska inte smyga med att vi har en Merca 300CE heller fast den står i ett garage en bit bort. smile

Okej.. hade nog lite fel tongue såg nu efter en närmare titt att de va en Bmw runpa jag såg tongue hehe
Jasså.. om den får stå i garaget och de andra ute så måste den va i fint skick wink
mvh kimpa

73 Inlägg
13 juni 2007
visst var den här ute till salu på blocket för ett tag sedan?
riktigt snygg med kjolpaketet med, kul att du väljer att göra i ordning den.

mvh

Pirat
426 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
Zweihundert skrev:
visst var den här ute till salu på blocket för ett tag sedan?
riktigt snygg med kjolpaketet med, kul att du väljer att göra i ordning den.

mvh

Jajjemänsan tyvär ingen som nappa mest snubbar som skulle ha kompispris så då valde jag att fixa till den istället så får jag se om den blir klar till körkortet eller om den säljs senare till förmån av en ny bil. smile

60 Inlägg
13 juni 2007
Ser ut att kunna bli något bra de där med lite jobb. Tycker dom har ganska snygga former i karossen. smile

Lycka till

Sök