3418
Sök

Mystiskt skrammel Audi A4! Hjälp!

Beyond Godlike
146 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
Tja.

Jag har ett problem. Min Audi A4:a skrammlar nått så fruktansvärt varje gång jag åker över minsta lilla brunnslock. Är det kullarstensgata så är det rena rama uppspeedade kobjällran.

Har nytt avgas från Ferrita. Var där idag. Absolut inget fel på avgassystemet. Alla skyddsplåtar ligger bra. Har gått fram och tillbaka under bilen otaliga gånger, men lyckas inte få fram nått skrammel vad jag än gör!!! Och när man åker med bilen så är det jättesvårt att höra exakt vart det kommer ifrån... men det kommer underifrån iallafall big_smile

Snälla är det någon som har några ideer på vad det kan vara?? Jag har till och med vart på auktoriserad Audi-verkstad men inte ens dom visste vad det kunde vara.

Dom säger det!

18 Inlägg
646 Inlägg
13 juni 2007
Kolla övre fjäderbensbussningarna samt länkarmar, som sagt e ju inte Vag speciellt kända för bra framvagnar på B5 modellerna! Skulle det vara länkarmarna eller krängningstagen så kan du göra så att du sticker ett litet litet hål i bussningarna och sprutar in nån form av fett typ sprayfett.

När länkarmar blir gamla så försvinner fettet och det börjar gnissla. Lite fett gör dock susen.
Skulle det däemot vara glapp så e det bara att byta!!!
Senast redigerat av Camitz (13 juni 2007)

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
13 juni 2007
Camitz skrev:
Kolla övre fjäderbensbussningarna samt länkarmar, som sagt e ju inte Vag speciellt kända för bra framvagnar på B5 modellerna! Skulle det vara länkarmarna eller krängningstagen så kan du göra så att du sticker ett litet litet hål i bussningarna och sprutar in nån form av fett typ sprayfett.

När länkarmar blir gamla så försvinner fettet och det börjar gnissla. Lite fett gör dock susen.
Skulle det däemot vara glapp så e det bara att byta!!!

De du säger nu kan ju för fan leda till döden! mad
En glappande länkarm ska bytas ut direkt innan nått går åt skogen...

Om man smörjer så försvinner endast ljudet inte glappet yikes skulle man ha otur då så lossar hela skiten och hjulen pekar åt alla håll!

Vill du spara pengar och tid rekommenderar jag ett extraförstärkt länkarmskitt från FastOne.se

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

Sök