Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30 http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!
Några få bilder från kvällens meckande. Tack för hjälpen Markus! Alltid roligare att mecka när man är två.
Nylackade handtag, ihopmonterade... Riktigt fin sidenfinish blev det!
Photoshop: Tänkte lacka huven såhär...
Började plasta ihop det som ska bli "kolfibret bakom stolarna".
Det ser mer skitit ut än vad det är, med blixt och allt. Ska försöka göra klart imorgon. Kommer nog bli riktigt snyggt. Det är alltså kolfiber istället för baksätet som sitter original!
Varsågod! Tack själv! Som sagt, både roligare och lättare när man är två...
Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30 http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!
Schysst! Huven blir riktigt läcker med det scoopet och lacken! Keep it up!
//Erik Mitt Projekt! If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura Sponsorer sökes!
Har precis läst alla sidor om ditt projekt och måste säga SJUKT och det blir bara värre och värre verkar det som Allt är grymt snyggt ! Längtar efter mer läsning
Tack så mycket för visat intresse! Det känns verkligen kul att folk gillar det man håller på med om kvällarna. Jag slänger upp lite mer blandade bilder från dagen i verkstaden...
Nu har kolfibret bak fått sin rätta form. Nu formpassas det i kanterna för att det ska sitta stadigt.
Slipning och svartlackering i vecken, efter klarlack blir den svarta kanten nästan osynlig...
Glasfiberspackel på böjen över kardantunneln.
Finspackling på böjen. Spacklet fyller vecket men slipas sedan ner och lackas svart som tidigare. Med klarlack blir det grymt!
Jag smyger upp lite bilder på saker som är på väg! Det är ännu mer grejer på gång, men jag måste ju hålla lite saker hemligt också...
Diffusor bak i kolfiber
Undertray fram för bättre aerodynamik (sitter under fronten och går under motorn).
Breddningsskärmarna fram tillverkade i glasfiberväv (flex-FRP) som är tunnare och lättare än "vanlig" glasfiber.
Fälgarna är på väg - ROTA P45R 9,5x18" runt om. Färgen är Hyper black.
Michelin R-däck
Nu får det vara nog, som sagt, lite får jag väl hålla hemligt tills vidare...
kul projekt, vore inte fel att äga en rx7a man blir helt klart avis skön ide med nyckeln till bilen;) ska bli kul att se mer, hoppas kjolpaketet kommer snart då