3345
Sök

timnordlof: Mazda RX-7 - Panda Style Widebody - Beslutsångest!

427 Inlägg
8 augusti 2008
Ser riktigt bra ut Tim! Fan vill också ha wankel hmm

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!

798 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Nu är det läggdags men jag har uppdaterat min spec och lagt till en ny bild på bilen. smile

Imorgon (idag...) tänkte jag slänga upp filmen från Japmeet där jag faktiskt körde Mantorp under 1.40 trots tidiga inbromsningar och allmän fegkörning. smile

Gonatt!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/432500_to0b9o.jpg
Linnéa körde Mazdan för första gången idag!
Senast redigerat av timnordlof (17 augusti 2008)

258 Inlägg
17 augusti 2008
ja o inte hejar du när man möter er
Var du så rädd när du satt bredvid wink

"She said its just a car, I said you're just a girl"

798 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Lite filmklipp från Japmeet:
[video]http://www.garaget.org/video/ellmgoctxaui[/video]

[video]http://www.garaget.org/video/bwl12o3hd4ro[/video]

[video]http://www.garaget.org/video/gs5sq88mjapg[/video]

Laddade tyvärr bara 0.5 BAR men det var kul ändå! smile

Det sista klippet har bra kameravinkel men är långt. Dessutom kör jag flera avkylningsvarv och så... Säkert nån som tycker det är intressant om inte annat! smile

482 Inlägg
17 augusti 2008
Snyggt kört! Den verkar trivas fint på banan smile

Jodå... Så är det serru!

798 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
rotary12 skrev:
Snyggt kört! Den verkar trivas fint på banan smile

Tack! Jag pressade inte så hårt, motorbromsade exempelvis hela slutet på långa rakan, ligger ganska snällt i kurvorna och har inte speciellt sena bromspunker. Ville helt enkelt spara lite på grejerna, det går sanslöst fort där i slutet på rakan bland annat. Men kul är det ändå! smile

Bilen är som gjord för bankörning, när man ser andra sportbilar kränga i kurvorna förstår man hur extremt välbyggt RX-7:ornas chassi är. Man hänger på nästan vad som helst i kurvorna! Slår vad om att inte ens moderna supersportbilar som Gallardo eller liknande hänger på där det är som allra tajtast. Däremot blir man ju frånåkt på rakorna av många andra bilar.

Bil rekondare
173 Inlägg
18 augusti 2008
Gillar starkt din rx7a smile älskar vit å svart kan inte bli bättre ! grymt att du har fått allt passa så bra med varandra smile

798 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Mx_larsson skrev:
Gillar starkt din rx7a smile älskar vit å svart kan inte bli bättre ! grymt att du har fått allt passa så bra med varandra smile

Tack! Vitt och kolfiber är underbart. smile

798 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
Wiiie! På måndag är det bankörning med Mazdan på Gälleråsen som gäller. Inte nog med det, jag får också personliga instruktioner och tips med Richard Göransson och Thed Björk, de åker med i bilen när man kör runt banan och berättar hur mycket man gör fel... Ska bli riktigt kul! smile Jag har inte ens kört på Gälleråsen förut!

...dessutom kommer jag och pappa ta varsin racinglicens i samband med detta (efteråt rättare sagt...)! smile

Japan Quality
670 Inlägg
22 augusti 2008
Vad avis jag blir. Köra på Gelleråsen på måndag sad Vi hade för övrigt Mattias Andersson på Sviesta som instruktör 10/8.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

427 Inlägg
23 augusti 2008
Vad kul Tim! Lycka till med licensen!

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!

Tårtbitsracing
136 Inlägg
27 augusti 2008
Hehe nice filmat från japmeet, kommer kameror i min bil till nästa år
Du filma inte när ja drog om dig? hade vart skoj (nörd för sin egen bil) tongue

/WOLF
Mazda RX-7

Starkt Nürburgring-beroende :)
95 Inlägg
1 september 2008
Dåligt med uppdateringar på slutet Tim?

798 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
NErixon skrev:
Dåligt med uppdateringar på slutet Tim?

Mjo, fast det har inte hänt så värst mycket nu på ett tag...

Har monterat lite kul stag i motorrummet som borde styva upp chassiet ytterliggare. Någon kanske fotade under huven på Street Cars Fest? Annars får jag ladda upp en bild här senare...

JDM
593 Inlägg
2 september 2008
Jag låg ju en lång stund och dreglade under huven på din bil men tänkte aldrig på att bränna iväg ett foto tongue

Det ska vara JDM och bana!

798 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
Haxxel skrev:
Jag låg ju en lång stund och dreglade under huven på din bil men tänkte aldrig på att bränna iväg ett foto tongue

Hehe, jag ska ta lite bra foton sen när jag fått i de nya grejerna som är på väg hem... smile

798 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
http://www.autobahn88.com/image/front_page/_Intercooler/Performance-Parts/Exhaust/camf01-rx-fd-compressor-tube-s.jpg

En sån är på väg hem också...

798 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
Hjulinställning är klar! Tror det blir riktigt bra, har riktigt kaxig camber nu jämfört med innan.

Vill bara tips om detta: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=103490

Jag kommer självklart dit och har längat i många veckor nu... smile

798 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
Bankörning på Gelleråsen idag. Saxar text från www.rxvii.se (som ni omedelbart borde besöka!):

"Jag lyckades inte kommer ner på 1.18-tider på Gelleråsen idag. Med tanke på mycket låg temperatur och fuktig vägbana var det ändå ganska bra att sätta jämna 1.19-tider varv efter varv. Som bäst 1.19.20 vilket får räknas som helt acceptabelt för en bankörning i oktober. Jag lyckades sätta 1.19.44 med passagerare och den extra vikten borde motsvara ca en halvsekund. Men men, inga bortförklaringar, ännu har jag inte fått en “riktig” 1.18-tid....

Jag hann även med en avåkning under dagen. Kallt och regnigt med regndäck innebar blixthalka. Eller så någon så fint uttryckte det “det är som att köra på snor”. smile Fronten fick en liten ros i nederkant (knappt synligt) och den armerade fiberplattan under fronten vek sig. Inga problem att laga som tur är! Fronten skulle ändå få sig en omlack för att bli tipp-topp Tillsnyggad med silvertejp, gräs, lera och grus var det dags att åka igen. Det var nära några fler gången, men allting höll och jag kunde köra bilen hem.

Att få upp däcktemperatur så här års visade sig vara en utmaning. Med lite mer aggressiv körning och sänkt däcktryck blev greppet i alla fall markant bättre. De nya hjulinställningarna gjorde även det skillnad!"
Senast redigerat av timnordlof (4 oktober 2008)

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
2 oktober 2008
låter jävligt kul smile ser fram emot den dagen jag kommer till slutet med bygget av min bil smile
bankörning är snuskigt roligt wink

tråkigt med fronten men som sagt så ska du ju ändå lacka om den, sen får man räkna med lite sånt när grejjerna används ordentligt smile

visa gärna lite mer bilder på bilen:D

keep it up

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

Sök