Det är ju inte bara en skinnkudde.. Är ju ett fack under också, helt klart grymt värda både när de gäller funktion men framförallt bekväm körställning.
Kommer se riktigt bra ut när du blir klar, det är jag övertygad om! Vi får ställa upp dom brevid varandra sen. Dille har ju också en vit.
Tror jag såg din bil i Örebro i Lördags vid centralstationen. Mitt garage är inte långt därifrån.
Du har ju redan shiftindikator orginal i bilen. Nog för att den låter som en riktig mistlur men ändå.
Det är ju inte bara en skinnkudde.. Är ju ett fack under också, helt klart grymt värda både när de gäller funktion men framförallt bekväm körställning.
Kommer se riktigt bra ut när du blir klar, det är jag övertygad om! Vi får ställa upp dom brevid varandra sen. Dille har ju också en vit.
Tror jag såg din bil i Örebro i Lördags vid centralstationen. Mitt garage är inte långt därifrån.
Du har ju redan shiftindikator orginal i bilen. Nog för att den låter som en riktig mistlur men ändå.
Jaha, så lite mil på Serie 6, det är bra! Mitt viktigaste krav var att den skulle gå lite och att det var en Serie 7 eftersom jag ville komma så nära 10-årsgränsen i England som möjligt. Fick dessutom hem 5 stycken EVO 5 +6 idag!
Jag är lite för lång för en sån där skinnkudde ändå. Min armbåge slutar efter att mittpanelen slutat. Dem byggde inte RX-7 för långa människor...
Stämmer att jag var i Örebro i lördags! Kan också meddela att det inte finns en chans att höra nån summer med mitt avgassystem! Blir ju inte bättre på bana när man har hjälm och allt...
Senast redigerat av timnordlof (10 september 2007)
Mini-uppdatering: Det kommer inte hända så mycket mer innan vintern nu. Snart dags att ställa och börja putsa, riva, bygga och greja.
Håller däremot på med nästa steg: Här är en skiss på hur jag tänkt mig buren sen. Det röda är alltså bältena och staget längst ned kommer jag eventuellt strunta i, beror lite på hur jag ska lyckas bygga den i- och urtagbar. Hoppas kunna bygga den i enbart två delar så att den går lätt att demontera. Jag har mätt lite grann och det kommer förhoppningsvis funka utan att ta ur stolarna, men det är trångt vill jag lova...
Annars blir det helt enkelt svetsad bur och reg.besiktning!
Skiss på buren. Någon liknande kommer det bli, dock stämmer självklart inte alla vinklar än!
Senast redigerat av timnordlof (23 september 2007)
Var länge sen nu, men ingenting har hänt med bilen än. Däremot kan jag nu avslöja lite mer av vad som är på gång, men jag håller detaljerna hemliga tills vidare...
Bland annat komplett kjolpaket på väg hem, likaså breddning, mer mer mer kolfiber och nya ROTA 9,5" breda fälgar runt om.