hojta till om fälgarna blir över vad ligger priset på ett par fälgar som du har bak fast passande fram?
Vet inte riktigt vad de kostar. ROTA rekommenderar inte att ha 9,5" fram på RX-7:orna. När jag nu får bredare skärmar runt om så kommer det däremot fungera.
De fälgar jag har nu funkar klockrent på originalbilen! Och de kommer att säljas, har fler spekulanter, skicka gärna iväg ett PM ifall du är intresserad...
jag tänkte mer på designen på dom bak fast fram. men jag är helt klart intresserad.
Tyvärr, designen bak innebär att ekrarna "dras" innåt och hela fälgen blir bredare. Den smalare varianten fram är precis samma fälgmodell men med rakare ekrar.
ok hmm. tänkte om man även kunde ha R modellen fram. men kanske blir strul med bromsar och sånt.
Det blir strul eftersom de är för breda tyvärr...
Det kommer antingen ta i i ytterskärmarna eller innerskärmarna när man svänger. ROTA själva rekommenderade därför inte detta, jag trodde det skulle gå ändå och köpte faktiskt hem en uppsättning R som inte passade fram...
Ska du kör med Ipod är ju Harman Kardon DRIVE+PLAY ett trevligt tillval.. Jävligt snyggt oxå
Gillar bygget skarpt.
Jo, det blir ju HK-kittet annars blir det nog inget. Får se hur jag gör, vill ju ha någon form av stereo! Däremot är inte vanlig bilstereo så lockande eftersom jag hellre har mätare och annat viktigt där...
Tro mig, stereoproblemet håller mig vaken om nätterna!
Idag har jag börjat riva bilen på riktigt. Skärmar, front, "undertray", diverse plast och lite fästen här och där plockade jag bort ikväll. Det är alltså komplett bodykit med breddningskärmar som väntar och borde anlända till Sverige inom en månad. Efter det väntar hellack tillsammans med mycket annat godis...
Lite bilder:
Innan rivningen. Saaben är min lillebrors förstabil, han är inte alls bilintresserad, men det ska pappa och jag ändra på... Vitt ska det vara!!
En början om inte annat...
Ett lager spackel fick fylla ut sprickor i mätarhållare som jag plastade ihop i somras. Den här gången hoppas jag att det håller...
Den här ersätts snart av bredare variant!
Monterade spegel på ena sidan redan i somras. Hålet i dörren kommer självklart att läggas igen.
ser riktigt bra ut! tonade blinkers, sidopos och backlampor är nice, första som jag satte på min
var och hämtade min sjua idag och en liten fråga bara... jag har inte kollat så noga men hur sitter baksätet? tänkte slita ut det nämligen.
Tack! Nja, sidopositionsljusen kommer jag att lägga igen helt så det bara blir plåt! Allt onödigt kommer läggas igen på karossen så den blir så "ren" som möjligt. Antenn, spegelhålen i dörrarna, sidoljusen etc.
Baksätet består av två delar; ryggstöd och "sittgropar". Ryggstödet är lätt att ta bort, sittgroparna kan man få slita loss när man lossat alla skruvar eftersom de även sitter limmade i golvet. Kika på undersidan i framkant av baksätet så sitter det någon form av fästen också om jag inte minns fel...
Linnéa sprätte upp den här i nederkant och gjorde så den kommer passa snyggt. Kommer nog bli riktigt bra! Handbromsdamasken är också från Sparco i samma färg...
Linnéa skruvar lite...
Lite färg på nyckeln, behöver slipas lite till innan klarlack...