3488
Sök

Något för en 18 åring?

133 Inlägg
22 juni 2007
Trådstartare
Tjenare!!

Undrar bara om denna http://www.blocket.se/vi/11931746.htm?ca=22_s är en bra bil för mig som 18 åring att ha som första bil??
big_smilelol

Från Landet...

208 Inlägg
22 juni 2007
Visst. Bara att köpa. Bil som bil, alla racklar tillslut... smile

Wrum!

133 Inlägg
22 juni 2007
Trådstartare
HaHa!! Men hur mycket kan en sådan kosta att försäkra tror ni??
Hur mycket bensin kan den dra tro?? lol

Från Landet...

7 100 Inlägg
22 juni 2007
de spelar väll inge roll!!det är väll säkert föräldrana dina som står för hela kalaset!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
22 juni 2007
varför inte kolla på www.trygghansa.se sen in på privat sen bil och kolla försäkring.

Jag skulle tippa på den bilen höst 1 liter milen beror på hur du kör smile min pegga dricker 0,6 när jag kör "lagligt" Drar jag på blir det dubbelt wink

Peder DailyFresh

133 Inlägg
22 juni 2007
Trådstartare
bmx skrev:
de spelar väll inge roll!!det är väll säkert föräldrana dina som står för hela kalaset!

Antecknar!

(jobbar faktiskt) mad

Från Landet...

208 Inlägg
22 juni 2007
skulle tro att den motorn tar ca litern stadskörning om du kör lugnt. men vet av egen erfarenhet att som lycklig 18åring kör man inte lugnt det första året med nytaget körkort. www.trygghansa.se kan du kolla med ditt personnummer vad en försäkring skulle kosta. säkert helvetes mycket om bilen skulle stå som ägare på dig, men gör som resten av sverige. skriv bilen på pappa så blir försäkringen 4-5 gånger billigare.

Wrum!

DFFL
9 020 Inlägg
22 juni 2007
bmx skrev:

Får man fråga varför du tror det?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

89 Inlägg
22 juni 2007
Jag köpte mig en 850 Turbo, ganska nice förstabil. Den dricker ungefär 1.3 L milen då mkt stadskörning och ganska hårt. Så din drar nog under milen.  Min bil kostar 5 000 att försäkra på farsan för helförsäkring. skatten låt på 1300. Lycka till smile

Proljece?
1 464 Inlägg
22 juni 2007
-Claesson- skrev:
Tjenare!!

Undrar bara om denna http://www.blocket.se/vi/11931746.htm?ca=22_s är en bra bil för mig som 18 åring att ha som första bil??
big_smilelol

Inte för 40 tusen kr du kan få 1000000000 gg bättre bil för dom sletna pengarna !!

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

2 751 Inlägg
22 juni 2007
köp dig nån bensinsnål bil.. fan satsa inte på motor direkt... Lär dig köra ordentligt först!

Who Djaa bless no man curse

287 Inlägg
22 juni 2007
Satsa på nått billigt skit och ha skoj med den först, sen finare bil.

Så gör jag iaf:)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
22 juni 2007
Köp en bra och säker förstabil utifall det skulle hända något när du är ny i trafiken, köp inget gammalt sunk som nästan ramlar ihop när du kör.
Volvon där såg bra ut tycker jag!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

133 Inlägg
22 juni 2007
Trådstartare
Det vart ju det jag tänkte på med denna... den lär ju vara bensinsnål... å självklart ska jag sätta försäkringen på mor eller far.. så ni tycker alltså att man ska kolla efter en "mer sketen" bil?? smile

(tack för alla "snälla" svar) tongue
Senast redigerat av -Claesson- (22 juni 2007)

Från Landet...

Smålänning
7 883 Inlägg
22 juni 2007
Mäki skrev:
Köp en bra och säker förstabil utifall det skulle hända något när du är ny i trafiken, köp inget gammalt sunk som nästan ramlar ihop när du kör.

Man kan köpa en hyfsat krocksäker billig förstabil...

Saab 900/9000, volvo 240/740 t.ex. Finns hur många fler som helst som kostar mindre än en framstrålkastare på 850:n, och som ändå har hyfsad säkerhet.

Det är surt att köra av vägen med en så dyr bil, så det är bättre att lära sig gränserna utan att bli ruinerad av det...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Olofström , Blekinge
211 Inlägg
22 juni 2007
Satsa på motorn först säger jag tongue Men jag är lite som jag är med. Min golf kommer bli min första bil (fyller år iår) Kanske inte den bästa bilen men det är tänkt att jag ska ha den i ett bra tag framöver!

684 Inlägg
22 juni 2007
det blir ng en bra förstabil det, själv valde jag GLT:en och den dricket ca 1l/milen blandat ibland mindre ca 0,9 om du kör normalt och landsväg 0,7 ca.

Blir nog bra det där så kör på den wink

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

133 Inlägg
22 juni 2007
Trådstartare
twin_cam skrev:
Mäki skrev:

Man kan köpa en hyfsat krocksäker billig förstabil...

Saab 900/9000, volvo 240/740 t.ex. Finns hur många fler som helst som kostar mindre än en framstrålkastare på 850:n, och som ändå har hyfsad säkerhet.

Det är surt att köra av vägen med en så dyr bil, så det är bättre att lära sig gränserna utan att bli ruinerad av det...

Grejjen e ju den att jag redan har "lärt" mig genom att krocka med min ärvda 740 ( i övrigt den finaste bil jag någonsin sett med tanke på årsmodellen) menmen.... 850 är väl möe säkrare än en 240/740 ??? eller? rätta mig om jag har fel!

Från Landet...

150 Inlägg
22 juni 2007
peder skrev:
varför inte kolla på www.trygghansa.se sen in på privat sen bil och kolla försäkring.

Jag skulle tippa på den bilen höst 1 liter milen beror på hur du kör :) min pegga dricker 0,6 när jag kör "lagligt" Drar jag på blir det dubbelt ;)

den drar MINST 1 liter milen..

3 627 Inlägg
22 juni 2007
ThorskeN skrev:
Satsa på nått billigt skit och ha skoj med den först, sen finare bil.

Så gör jag iaf:)

Håller faktiskt med.. skaffa en 740/940 eller nåt istället, första året ska du ju ha drivningen i rätt ända på bilen smile

Så sparar du t en riktigt schysst bil wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Sök