3468
Sök

mera ödebilder

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
23 juni 2007
Trådstartare
för ett tag sen kom det en tråd med massa bilder på övergivna ställen.
Här kommer bilder från Chernobyl.

http://www.<förbjuden referens>.se/out.php?id=4791

Edit: Gick in och kikade lite på www.maps.google.com och tittade och det är verkligen hemskt allt är helt öde. även båtar och sånt som ligger i vattnet och då är det inte småbåtar utan det är stora segelbåtar. Shit det är kusligt.
Senast redigerat av dusty (23 juni 2007)

Stolt kirunabo
234 Inlägg
23 juni 2007
Fan va sviniga bilder specielt den där helikoptern eller hur fan de nu stavas;D

Psn: Audirocks

4 767 Inlägg
23 juni 2007
Läskigt.. Men snygga bilder.

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Japs :)
775 Inlägg
23 juni 2007
fy fan va det ska göra ont när någon som bott där tittar på dem. ngn som va där innan det blev förstört. riktiga läskiga bilder

Leg. Spådam
816 Inlägg
23 juni 2007
Jag förstår inte hur allting kan vara så sönderslaget, är det inte avspärrat och så? Undrar hur steril snubben som tog fotona blev yikes

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

264 Inlägg
23 juni 2007
Väldigt starka bilder... Mkt bra faktist och ganska läskiga smile Men är det fotografen som målat graffiti ansiktena tro?

VTEC - när andra växlar är det dags att gasa

Kör Lastbil
108 Inlägg
23 juni 2007
vart såg du de med båtarna och sånt vad sökte du på

Volvo For Life

Varningar. 36
1 200 Inlägg
23 juni 2007
Var det inte där det var en kärnreaktor som sprack och typ en miljon personer fick cancer på 2 år?
Senast redigerat av TFkarlsson (23 juni 2007)

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
23 juni 2007
Trådstartare
http://www.mimersbrunn.se/arbeten/8359.asp här har ni spännande läsning om vad som hände.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
23 juni 2007
Trådstartare
Triggrodamus skrev:
vart såg du de med båtarna och sånt vad sökte du på

sökte på chernobyl sen i nordväst så fanns det en typ av kanal där det låg massa båtar.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
24 juni 2007
http://www.englishrussia.com/images/che … at/039.jpg

Hittade den nu när jag letade lite. Över 200 gasmasker på ett och samma ställe. Det dom fick gå igenom dom sista minutrarna dom var i livet är nog det värsta man kan tänka sig. En seg och långsam död. Från 100% frisk till 100% död. att se sina närmaste, och andra vänner sitta och gå bort en och en. Fyfan man blir skakis när man börjar rota i sånt här men på samma gång är det spännande. Rota lite i det själva och försök föreställa er hur det var att leva där under den tiden staden fortfarande "stod" upp eller hur man ska säga.

EDIT ; Alla gasmaskerna ligger dessutom i en skola som var fullt befolkad med barn från 7 - 15 år.
Senast redigerat av TFkarlsson (24 juni 2007)

Os Difuntos
1 822 Inlägg
24 juni 2007
Tack nu satt man i fyra (4) timmar på google maps och zooma.. jag som hade just slutat att mapa nu e man tebax i träsket igen..

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
TFkarlsson skrev:
http://www.englishrussia.com/images/chernobyl_pripyat/039.jpg

Hittade den nu när jag letade lite. Över 200 gasmasker på ett och samma ställe. Det dom fick gå igenom dom sista minutrarna dom var i livet är nog det värsta man kan tänka sig. En seg och långsam död. Från 100% frisk till 100% död. att se sina närmaste, och andra vänner sitta och gå bort en och en. Fyfan man blir skakis när man börjar rota i sånt här men på samma gång är det spännande. Rota lite i det själva och försök föreställa er hur det var att leva där under den tiden staden fortfarande "stod" upp eller hur man ska säga.

EDIT ; Alla gasmaskerna ligger dessutom i en skola som var fullt befolkad med barn från 7 - 15 år.

får inte bilden att fungera står att jag inte har tillträde sad
blev faktiskt så intresserade så jag laddade hem en dokumentär om chernobyl som jag ska se inatt.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
24 juni 2007
Nej jag märkte att bilden inte fungerade tyvärr så kommer jag inte in på sidan igen häller. sad Vart laddade du hem den och vilket språk är den på?

Kör Lastbil
108 Inlägg
24 juni 2007
vart ligger själva kärnkraftverket på den satelit bilden som finns på googlemaps. om man utgår från dom dära oljetankerserna som där ligger.

Volvo For Life

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
TFkarlsson skrev:
Nej jag märkte att bilden inte fungerade tyvärr så kommer jag inte in på sidan igen häller. sad Vart laddade du hem den och vilket språk är den på?

Kanal: Discovery Channel
Program: Disaster At Chernobyl

Leta lite här http://shopping.discovery.com/category- … 88002-29-0 å se om du hittar. Jag laddade hem från ett annat ställe som man inte får prata om tror jag.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
24 juni 2007
Jag hittade. Ska bli spännande.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
24 juni 2007
Det var då inte några dåliga bilder, och det med båtarna var verkligen läskigt yikes Hur allting bara kan vara så övergivet yikes Jag är bara 16 år än, så jag vet knappt vad som har hänt. Ska bli riktigt intressant läsning nu!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Maizer
24 juni 2007
Mäki skrev:
Det var då inte några dåliga bilder, och det med båtarna var verkligen läskigt yikes Hur allting bara kan vara så övergivet yikes Jag är bara 16 år än, så jag vet knappt vad som har hänt. Ska bli riktigt intressant läsning nu!

Och jag är bara 17 år och jag vet mycket väl vad som hänt. Tjernobyl tillhör ju för fan allmänbildningen.

Smålänning
7 883 Inlägg
24 juni 2007
Nästan lite skrämmande att det finns hela städer som står helt tomma och övergivna.

Och stora städer också, Chernobyl är ju faktiskt inte så överdrivet litet heller... Är väll som O-hamn i storlek...

Finns massa övergivet i sverige med. Här är sidan som den förra tråden om övergivna platser läkade till:
http://www.jornmark.se/places.aspx

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök