3884
Sök

Låna aldrig ut din bil till amerikaner!

711 Inlägg
21 september 2005
Trådstartare
#1
Ta del av en killes berättelse...

"På väg hem från semestern så mellan landade flygplanet i München och under tiden köpte jag några bil tidningar där jag läste nåt som jag tappade hakan o här är storyn;

En amerikanska på semester i Budapest hyr en BMW(står inte vilken) för att åka till en by längre bort och under hela vägen så trodde hon att bilen är automat växlad!! och körde i ettans växel på högsta möjliga varvtal, har bilden på motorn efteråt men har tyvärr ingen möjlighet att visa den men ser för jävligt ut.."

Alltså vilka puckon det finns! big_smile

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

2 122 Inlägg
21 september 2005
#2
jänkare är jänkare... ratt växel och automat annars får det vara...

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

200sx Driver
366 Inlägg
21 september 2005
#3
haha big_smile

-=Nissan 200sx s13 =-

1 Inlägg
21 september 2005
#4
Nice...........

12 086 Inlägg
21 september 2005
#5
Hur gjorde hon är hon skulle starta då? Låter lite krystat det där..

10 287 Inlägg
21 september 2005
#6
Dom sa väl åt henne:

"Don´t forget to use the clutch, otherwise the engine will stall when you are standing still".

/Göran

Fkoff skrev:
Hur gjorde hon är hon skulle starta då? Låter lite krystat det där..

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

pimp-in-rby
21 september 2005
#7
Fkoff skrev:
Hur gjorde hon är hon skulle starta då? Låter lite krystat det där..
hon hade väl ingen växel i

Team Kränghäng
657 Inlägg
21 september 2005
#8
Måste vara amerikansk för att lyckas med detta.. ( jag såg att hon var det) Men de finns nog inget folk som hittar på roligare saker än just dem..

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se

Driver
2 111 Inlägg
21 september 2005
#9
låter lite konstigt som sagt..hur fan kom hon iväg då uan att skutta några meter dvs...lite krystat.men visst amerikaner kan lyckas med mycket.men de är knappast ensamma...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

711 Inlägg
21 september 2005
Trådstartare
#10
Fkoff skrev:
Hur gjorde hon är hon skulle starta då? Låter lite krystat det där..
Det kan hända att hom visste att bilen inte var automat till och börja med, men sedan kan hon ha glömt! Samma sak händer mig ibland fast tvärtom. Sitter och kör en automatbil och plötsligt vill jag växla! smile

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

SSS -12
3 217 Inlägg
8 oktober 2005
#11
Hur glömmer man, seriöst! Det går inte att glömma växla.. Något jag har funnit väldigt frustrerande är när folk varvar upp långsamt och länge! Alltså ungefär upp till 4000 varv utan att överhuvudtaget känna av att bilen plågas, ska det accelereras så ska detta ske snabbt och bestämt och inte med snigelfötter!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

736 Inlägg
8 oktober 2005
#12
Går alldeles utmärkt att starta bilen utan koppling. I med ettan och vrid om nykeln, när bilen startat gasar man... det är ganska starka startmotorer på de flesta bilar...OBS rekommenderar inte att någon provar tongue


Driver
2 111 Inlägg
8 oktober 2005
#13
frasse4 skrev:
Går alldeles utmärkt att starta bilen utan koppling. I med ettan och vrid om nykeln, när bilen startat gasar man... det är ganska starka startmotorer på de flesta bilar...OBS rekommenderar inte att någon provar tongue
klart de går men man skuttar ju fan iväg hehe..då borde man ju fatta att de inte är riktigt riktigt tongue..men nog har man själv glömt bort att man kört automat o tryckt bromsen i botten i tron om att man skulle frikoppla hehe...tongue..

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

SSS -12
3 217 Inlägg
8 oktober 2005
#14
Det är en amerikan som sätter sig i en BMW, vad vet en amerikan om europa... Se bara på Cooper i Eurotrip, han påstår att man kan gå från London till Berlin, det är inte större än ett normalstort shoppingcenter i USA tongue Av att dömma, USA är USA... man ska inte klandra dom för att dom är dumma, men när det kommer till att vara smarta har dom inte så mycket att komma med!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu


Sök