3933
Sök

Sjukt ljud

13 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Har just suttit och fått ihop allt och det låter sjukt bra!

titta på dessa specs!
BIL VW GOLF TSI 2007

--CarPC Custom
X-fi XtremeMusic (oamp moddad samt black stage kondensator) matchar 10000kr kort)
Custom Front End ExFousion VW MOD
Core 2 duo Mobile @ 2.4 GHZ
Raid 5 @ (750 GB x 5 - 1 = 3000 GB )
(Blåtand + OBD 2 + TVB-T TV)
(3 Turbo 3g 3,6 MBIT)

--Bil-ljud
3 vägs Rainbow SLC365 x 2 (fram + bak)
MDS Dynamic 905R Slutsteg
12" MDS sub

Hoppas kunna ha en video på youtube snart så ni kan se system i action wink

Pimp My Ride = low end wink

Patrick

12 Inlägg
1 juli 2007
Vad man kan fråga sig är vad du ska med 3000gb lagring i bilen till? wink

13 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
3000 GB räcker inte långt när man ska ta med sin DVD samling i bilen wink

Ska lite längre fram försöka packa in 2 st moderkort till så att de som sitter bak kan glo på vad de vill wink
Senast redigerat av zizip (1 juli 2007)

10 287 Inlägg
1 juli 2007
Hmmm...räcker inte 3GB ca en timme?

Dvs 1000 timmar film. Alltså 10.000 mil i 100km/tim. Är det inte dags att byta bil efter det?

/Göran

zizip skrev:
3000 GB räcker inte långt när man ska ta med sin DVD samling i bilen

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

18 Inlägg
1 juli 2007
Sharky skrev:
Hmmm...räcker inte 3GB ca en timme?

Dvs 1000 timmar film. Alltså 10.000 mil i 100km/tim. Är det inte dags att byta bil efter det?

/Göran

zizip skrev:
3000 GB räcker inte långt när man ska ta med sin DVD samling i bilen

Han vill nog inte kolla på samma film om och om igen

13 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
För "några år" sedan sa en polare till mig att han aldrig skulle behöva en disk större än 1 GB! 3 GB i timmen om man kör vanlig dvd! De nya HD tar upp mycket mer plats!

Patrick/

2 751 Inlägg
1 juli 2007
hhaha mening o glo på hd på en 12tums skärm!

Who Djaa bless no man curse

13 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Fan va folk ska hacka på utrymmet! Bara för ni sitter med 30 GB!

HD DVD har mycket bättre ljud och vem sa att jag tänker ha 12tum bak?

Har flera polare med flera hundra GB mp3 och varför inte ha en grymm samling i bilen?

Bara att söka på artist och paff!

http://img69.imageshack.us/img69/2018/reviewbd0.jpg är det custom skin jag gjort för styrsystemet!

10 287 Inlägg
1 juli 2007
Ähhh..jag hacka inte. Påminner lite bara om en jobbarpolare som sitter varenda kväll hemma med sitt 100mb bredband och tankar hem och bränner film. Han har mera film än svenska filminstitutet och hinner typ titta på tre filmer i månaden...big_smile

Bygg du, såg bara liksom 500 filmtitlar flimra förbi.

/Göran

zizip skrev:
Fan va folk ska hacka på utrymmet!

(Groucho Marx).

10 287 Inlägg
1 juli 2007
Njaaaääää........på sätt och vis men.......

Du kan redan med vanlig DVD och vettigt material få tillräckligt bra ljud. Titta tex på en bra produktion såsom  Pink Floyd "Pulse" där du kan välja ljud med Dolby 5.1/640kbps.

Sedan så begränsar orginal filmmaterialet ljudet. Se: http://en.wikipedia.org/wiki/HD_DVD
Där ser du att även stora dyra produktioner begränsar till 24bit/48kHz.
Och jag tvivlar på att någon kan konstruera en tillräckligt bra lyssningsmiljö i en bilkupe så att även den mest perfekt hörande kan höra skillnad på 24bit/48kHz eller högre.

Tänk på att en CD har "bara" 16bit/44.1kHz PCM så även om man trycker in CD kvalitet på en HD-DVD så blir det "bara" CD kvalitet vilket du även kan få på vanlig DVD.

Sedan är nästan all modern "MTV" musik produserad för att funka i halvjunkiga anläggningar och mp3 miljöer och därför är den komprimerad och frekvensgångskompenserad så att det är rätt osannolikt att lyssningsmässiga begränsningen skulle ligga i ett CD/DVD medium. Många bitar vill du ju ha för att kunna återge musik med stor dynamik eå korrekt som möjligt.

/Göran

zizip skrev:
HD DVD har mycket bättre ljud

(Groucho Marx).

Proljece?
1 464 Inlägg
2 juli 2007
känns drygt att ha 3tb i bilen

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

2 751 Inlägg
2 juli 2007
haxer skrev:
känns drygt att ha 3tb i bilen

haha precis opm du nu ska ha hela filmsamlingen mening o ha en rulle som ligger där i flera år... Sj kollar jag inte på samma film kanske mer än 2ggr... men men 3000GB är mäktigt men så sjukt onödigt.... Sj har jag 1tb hdd o det räcker på långa vägaaaar!!! Inte i bilen alltså.. för jag brukar glo på film hemma eller på bio wink inte i bilen haha
Senast redigerat av n0b0dy_ (2 juli 2007)

Who Djaa bless no man curse

13 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
1 TB räcker inte långt för mig, sen låt oss leka med tanken att man åker till en polare och ska glo på film men inte orkar gå och hyra en film då e det bara sätta sig i bilen och välja en film och bränna den på DVD! En rullande filmkiosk! Sen brukar polarna oftast vilja ha mer filmer så man bör ju ha e litet lager med DVD-R skivor i bilen.

/Patrick

PS: Om Antipiratbyrån läser detta så handlar det självklart om säkerhetskopior!
Senast redigerat av zizip (2 juli 2007)

Im Awesome!!
281 Inlägg
2 juli 2007
Trevlig setup du har big_smile

Hur bra låter Rainbow högtalarna? Tänkte köpa sånna förut.

Åk på rätt sätt, åk brett :D

13 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
De Låter riktigt bra och de som inte tror mig kan svänga förbi mds i Göteborg och sitta i deras demo bil med rainbow! ""WARNING SKAPAR STARKT HA BEGÄR". Testade med en vanlig head unit och de lät inte så bra nu med det moddade X-fi kortet kommer allt till liv!

Så ska man ha rainbow så bör steg + Hu vara ganska bra så man får ut max.

BTW: MDS Göteborg kommer längre fram under hösten tävla med min bil, tills dess ska massa göras bland annat ett klass-d steg och 2 st nya subbar dämpande material i dörrar med mera.

Kan varmt rekomendera Rainbow!

JDM
593 Inlägg
7 juli 2007
zizip skrev:
3000 GB räcker inte långt när man ska ta med sin DVD samling i bilen wink

Ska lite längre fram försöka packa in 2 st moderkort till så att de som sitter bak kan glo på vad de vill wink

Två till moderkort? Asså två till datorer? Med allt som det innebär? Kan du koppla ihop lite som en server att alla delar på samma raid-system?

Men är det så kul att tre personer sitter i en bil och tittar på tre olika rullar?

Ska du inte ha något bättre grafikkort?

Har du lite bilder då?

Det ska vara JDM och bana!

9 108 Inlägg
7 juli 2007
Jag är nog inte ensam om att vilja se bilder på detta, mycket prylar blir det!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
7 juli 2007
zizip skrev:
De Låter riktigt bra och de som inte tror mig kan svänga förbi mds i Göteborg och sitta i deras demo bil med rainbow! ""WARNING SKAPAR STARKT HA BEGÄR". Testade med en vanlig head unit och de lät inte så bra nu med det moddade X-fi kortet kommer allt till liv!

Så ska man ha rainbow så bör steg + Hu vara ganska bra så man får ut max.

BTW: MDS Göteborg kommer längre fram under hösten tävla med min bil, tills dess ska massa göras bland annat ett klass-d steg och 2 st nya subbar dämpande material i dörrar med mera.

Kan varmt rekomendera Rainbow!

Vilken klass då? Ser fram emot att få se och höra vidundret!!

mvh Jonas
Tävlingsfacit 2007: 2st segrar, 1st 4e plats

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

2lateuloose
543 Inlägg
7 juli 2007
Rainbow ..  ahhh bra val av framsystem! lyssnade på deras värsta kit förut & dom e så jäkla najs! .. vad kostar dessa du har!

jaså är det MDS som tagit över importen av rainbow *suck* det var ju tråkigt! hade inte MDS köpt clarion oxå? ja tänka vad man kan tjäna pengar på att sälja 1$ högtalare för 300$

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

Sök