3930
Sök

bytta bensinfilter

2 600 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
hej undra om det är svårt att byta bensin filter sj och om det läcker mycket bensin ut när filtret är borta? bilen är en ford scorpio i från 94.

gör som jag kör gubba racer=)

62 Inlägg
1 juli 2007
Nej de är inte speciellt svårt.. De är bara att lossa två bultar eller sitter de med några clips i olika från varje bil... Och sen tänka att sätta det i rätt riktning som bensinen kommer ifrån.. Men de kan du kolla på de gamla innan du tar bort de... De kommer inte alls mkt bensin..

Lycka till med de.

Johan

2 600 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
tack så mycket. finns det några makeringar på vilket håll bensinen riner till motorn på filtret?

Trucker
234 Inlägg
1 juli 2007
Brukar vara markerat med en pil.

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det

2 600 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
gött och det är vägen ifrån tanken till motorn då? smile är första gången jag bytter på en bil.

Galen
849 Inlägg
2 juli 2007
japp det stämmer, men ditt gammla filter har säkert också en pil så det är bara montera den nya som den gammla. lycka till

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

5 710 Inlägg
2 juli 2007
Om slanganslutningen mot filtret är med hålskruv/banjo finns där oxo 4 st packningar som du bör byta ut.
Möjligt att det följer med det nya filtret men om inte bör du köpa till det oxo, soppa-läck är inge trevligt wink

MVH Jonas
..............

2 600 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
okej. om jag kunde så hadde vissat en bild på hur filtert ser ut men vet inte hur man bifoga bilden till forumet.roll

Sök