24 juli 2007
Trådstartare
Okej jag har funderat lite fram och tillbaka hur jag ska göra och jag tror jag har kommit på en hyfsad bra lösning. Har redan spräckt budgeten lite utan medreknat kablage osv men tänkte bygga upp systemet i steg så framsystemet får komma först. Kan hända att det blir några småändringar men själva systemdesignen ska nog vara klar. Har tänkt mig de här grejerna:
Diskant/Mellanreg: DLS R4 Reference från Nardik.se ligger på 50rms 4ohm, 1260:-
Midbas: SQ6, 70-150rms 4ohm( lite luddigt men så stod det på n-core´s hemsida, N-core.se 1850:-
Subbas: DLS KW12 Bashögtalare 2 Ohm 250rms, nardik.se 1695:-
Slutsteg framystem: Ground Zero GZHA 4150X, 4x100 @4ohm, blekingebilradio.se 3395:-
Slutsteg subbas/Midbas: Ground Zero GZNA 4350X, 4x150 @4ohm, 4x250@2ohm, Blekingebilradio.se 5995:-
Huvudenhet: Alpine CDE-9871R, brl.se 1798:-
Har en fråga som dök upp, slutsteget som ska användas till subbasen och mid basarna tänkte jag ta 2 kanaler till mid och bryggkoppla till subben, men subben ligger på 2ohm och mid på 4 ohm, funkar det då att koppla så?
Verkar det rimligt annars som jag tänkte det? Hoppas jag kan få ihop det här nu i höst för hoppas på att jag kan börja testa tävla lite till våren.
Tack för all hjälp grabbar, det uppskattas!
/arvid
/arvid
En gång ingen gång, två gånger en vana