3446
Sök

Däck glapp

57 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
Hejsan, jag har ett problem. När jag rullar höger framdäck framåt och sen fort tillbaka och sen framåt igen. så glappar det ca 3-4 cm. Kan det vara en drivknut som håller på att ge sig?

Mvh: Patrik

2 164 Inlägg
19 juli 2007
Du menar att du har ett litet glapp i diffen på lådan?
De är fullt normalt på saab lådor.

MVH

F

57 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
det här handlar om en seat ibiza - 02. Och den gör endast det på högersidan. å det kluckar till när man gasar iväg å sen bromsar. å knarrar också.

12 Inlägg
19 juli 2007
prova att svänga fullt  och köra frammåt. får du då ett dunkande ljud så är det nog en drivknut. lyft upp bilen och vrid drivaxent för hand så känner du om det finns något glapp. anars vette fan...hjullager?

2 122 Inlägg
19 juli 2007
3-4 cm och de är ett hjullager som är dåligt så borde de kännas rejält då du kör!

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

208 Inlägg
19 juli 2007
styrleden kan de också vara? kanske är helt ute och cyklar tongue

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

57 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
Okej, taack så mkt. ska ut å kolla lite på de idag.

MVH Patrik

Eliminator
1 441 Inlägg
19 juli 2007
Om det är hjullagret/drivknuten så blir det ett himla oväsen när du kör, glapp styrled kan det vara, du har inte kollat så att det är hjulbultarna som sitter lösa?

//Tommy
Senast redigerat av Sokrates (19 juli 2007)

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

57 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
Det är min flickväns mammas bil, hon va in till besiktiningen å dom kollade de. å dom hittade att höger fram länkarms bussning (bakre) va helt slut.

MVH: Patrik

Sök