3144
Sök

Turboladdad 240 intercooler

65 Inlägg
20 april 2008
#21
TobbeTT skrev:
Pronaxen skrev:
Ah okej. Jadu, det blev ju desto mindre då hmm

Kan det göra någon skillnad att det är bytt pump till elpumpen så att det blir betydligt bättre bränsleflöde?

Är det inte elektrisk pump orginal på 240turbo? och nej som sagt är ingen lmm på 240 det sköts mekaniskt på 240 iom du har ett mekaniskt sprut K jetronic och bara bra om du har dump på den för då sparar du turbon smile

b21at är vell förgasare?

Volvo 244 TIC

Forummoderator
26 351 Inlägg
29 april 2008
#22
AspeliN skrev:
TobbeTT skrev:
Pronaxen skrev:
Ah okej. Jadu, det blev ju desto mindre då hmm

Kan det göra någon skillnad att det är bytt pump till elpumpen så att det blir betydligt bättre bränsleflöde?

Är det inte elektrisk pump orginal på 240turbo? och nej som sagt är ingen lmm på 240 det sköts mekaniskt på 240 iom du har ett mekaniskt sprut K jetronic och bara bra om du har dump på den för då sparar du turbon smile

b21at är vell förgasare?

Eh ja..alltså från förgasare till insprut var frågan.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

136 Inlägg
6 maj 2008
#23
Pronaxen skrev:
Ok. Var det en IC det med? Tänkte om det gör någon skillnad. Iaf, farsan hade en polare som påstod att den nog skulle klara 1.2 bar? För mig låter det som en 200 metersrepa sen är det över...

jag ladda med min 240 ic 1.2 men den spika riktigt ordentligt. så inte mer än 1kg jag körde 0,9 sen och jag nöjde mig med det..

man måste våga satsa för att kunna vinna

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
6 maj 2008
#24
laddade mera än 1 bar i min å de funkade fin fint, körde ifs inte med orginal toppackning

men  med orginal IC så ska man inte ladda mer än 1 bar pga att luften inte hinner kylas ner tillräckligt



Sök