3932
Sök

trimma b20 hur??

1 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
#1
HEJ
Jag ska börja trimma min b20 motor och undrar vad man ska satsa på för trimm.
jag ska ha bilen i min första bil så vill ha hyffsad bränsle förbrukning.
Jag har en budget på cirka 8000kr. Jag har en nyrenoverad orginal b20 och en steg 2 topp.

1 567 Inlägg
21 juli 2007
#2

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Leg. Volvo Nerd
143 Inlägg
21 juli 2007
#3
modifiera insuget, eller luftboxen, kanske inte tjänar så mycket på det men det lilla gör så mycket i det längre loppet, Finns massa info på Turboperformance club kolla där..smile

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!

Eliminator
1 441 Inlägg
21 juli 2007
#4
Vassare kam, större förgasare, extraktor grenrör, så mycket längre kommer du inte på 8000. Bränsleekonomi och trimmning är ingen bra kombination.

//T

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Leg. Volvo Nerd
143 Inlägg
21 juli 2007
#5
Sokrates skrev:
Bränsleekonomi och trimmning är ingen bra kombination.

Speciellt inte när det gäller förgasarmotorer. Hade varit annat om du hade haft en Databox, Då hade det bara att åka in till någon trimfirma och få Den trimmad samtidigt som du hade dragit ner bränsle ekonomin.

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!

53 Inlägg
22 september 2007
#6
en ganska snäll trim kam och en weber 36 36a och extraktor skulle ju funka mycket bra och den drar då inte mer bränsle snarare mindre..

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar

98 Inlägg
21 oktober 2007
#7
extraktorgrenrör är onödigt till b20, om du inte redan har så leta rätt på originalgrenröret med två utblås, 4-2-1. du tjänar mer effekt på det än ett extraktorgrenrör

livet är underbart när underlivet är bart!

905 Inlägg
22 oktober 2007
#8
nuckan skrev:
extraktorgrenrör är onödigt till b20, om du inte redan har så leta rätt på originalgrenröret med två utblås, 4-2-1. du tjänar mer effekt på det än ett extraktorgrenrör

jaså? egna erfarenheter från bromsbänk?

Sidledesförare
268 Inlägg
22 oktober 2007
#9
High_Tower skrev:
modifiera insuget, eller luftboxen, kanske inte tjänar så mycket på det men det lilla gör så mycket i det längre loppet, Finns massa info på Turboperformance club kolla där..smile

Låt höra lite mer om det där med att modifiera luftboxen och insuget, lät mycket intressant det där!

Man vet aldrig, före man vet

905 Inlägg
22 oktober 2007
#10
Wezzli skrev:
High_Tower skrev:
modifiera insuget, eller luftboxen, kanske inte tjänar så mycket på det men det lilla gör så mycket i det längre loppet, Finns massa info på Turboperformance club kolla där..smile

Låt höra lite mer om det där med att modifiera luftboxen och insuget, lät mycket intressant det där!

skulle nästan misstänka att det han vill få fram är att b20 inte har crossflow topp så insugsluften och bensin och allt skit passerar brevid grenröret, då kan man köra med böjar så insuget går upp över motorn och i väg från grenrör.
Senast redigerat av loffe007 (23 oktober 2007)

Sidledesförare
268 Inlägg
22 oktober 2007
#11
loffe007 skrev:
Wezzli skrev:
High_Tower skrev:
modifiera insuget, eller luftboxen, kanske inte tjänar så mycket på det men det lilla gör så mycket i det längre loppet, Finns massa info på Turboperformance club kolla där..smile

Låt höra lite mer om det där med att modifiera luftboxen och insuget, lät mycket intressant det där!

skulle nästan mistänka att det han vill få fram är att b20 inte har crossflow topp så insuglutenoch bensin och alla skit passerar grenröret nära då kan man köra med börja så insuget går upp över motorn och i väg från grenrör.

Ja, det är fullt möjligt att han menade det, haha

Man vet aldrig, före man vet

905 Inlägg
23 oktober 2007
#12
Wezzli skrev:
loffe007 skrev:
Wezzli skrev:

Låt höra lite mer om det där med att modifiera luftboxen och insuget, lät mycket intressant det där!

skulle nästan mistänka att det han vill få fram är att b20 inte har crossflow topp så insuglutenoch bensin och alla skit passerar grenröret nära då kan man köra med börja så insuget går upp över motorn och i väg från grenrör.

Ja, det är fullt möjligt att han menade det, haha

haha läste just hur fan jag skrivit ska editera texten så man kan få fram vad jag menar iaf smile

98 Inlägg
23 oktober 2007
#13
läste det i kg´s katalog:P och med farsa som kan det där ganska så bra samtycker också:P

livet är underbart när underlivet är bart!


Sök