3981
Sök

skyline trim vad kostar det

low profile
253 Inlägg
7 september 2007
det är väl generationerna, namnen på bilarna alltså, modell betäckningen

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
7 september 2007
MeloveGolf skrev:
Absolut_Audi skrev:
Hmm när man kollade på discovery channel så var det nån av skyline modellerna som dom kopplade in till en dator och drog upp hästarna till 1000hk då med original grejjerna som satt i.

lite för mycket fast & furios tyvärr näst intill alla "småttingar" verkar tro att skyline är en gud bil med 1000hk orginal det är långt ifrån sanningen ska du ha en bil med så mycket hästkrafter från start ska du ha en börs med ca 16 miljoner lappar...

Chippa ~ 50hk+ kanske..det sitter inte en  T76 turbo med 0.1 bars laddtryck...

Dom gjorde så på discovery channel iaf, om det 100% stämmer vette fan men efter att dom hade ställt in den så gick den fan så mycke bättre än innan.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

2 014 Inlägg
7 september 2007
Med strikt standard motor kan du få upp en RB26DETT i en 420-440 hk med en ordentlig mappning, men det lär nog inte vara så smidigt ändå i och med att det finns en hel saker som stryper (downpipes, katalysator, etc), men omöjligt borde det inte vara.

De flesta anser nog att det är rätt onödigt att lägga så pass mycket pengar som en bra mappning kostar innan de har uppgraderat någonting.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

2 014 Inlägg
7 september 2007
R32, R33, r34, osv betecknar kaross/generation, och är en förkortning av chassikoderna, exempelvis:

R32 GT-R = BNR32
R33 GTS-25T = ECR33
R33 GT-R = BCNR33
R34 GT-T = ER34
R34 GT-R = BNR34

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Evolution Garage
1 299 Inlägg
7 september 2007
GTI-95 skrev:
Hehehehehe, man läser mycket roligt här!!

just de ja, när supran e klar så drar den era skylines tonguetongue

hehe, lärorik tråd ^^
För att få igång lite smutskastning oxå då:
Supra mkiv TT eller skyline R34 GTR, vilken är bäst/snabbast original och trimmad?
smile

Sky´s the limit...

7 120 Inlägg
7 september 2007
Rushman skrev:
GTI-95 skrev:
Hehehehehe, man läser mycket roligt här!!

just de ja, när supran e klar så drar den era skylines tonguetongue

hehe, lärorik tråd ^^
För att få igång lite smutskastning oxå då:
Supra mkiv TT eller skyline R34 GTR, vilken är bäst/snabbast original och trimmad?
smile

Skyline R34 GTR är iaf snabbast original kan jag lugnt säga, både rakt fram och när det svänger. Sen så har jag sett filmer där 800hk skylines piskar ca900-1000hk supror PÅ STRIPPEN. På bana slår nog GTR Supra ganska lätt?

Är inte säker på detta, Alecci vet nog. roll
Senast redigerat av Aerodynamik (7 september 2007)

4 571 Inlägg
7 september 2007
Skyline Gtr äter ju upp supror original på bana iaf både r33 och r34, lite fusk med 4wd wink

Sedan är dom lättare och är ju mer byggda för ändamålet med.

7 120 Inlägg
7 september 2007
Izual skrev:
Skyline Gtr äter ju upp supror original på bana iaf både r33 och r34, lite fusk med 4wd wink

Jo, men nu är det såhär att R32 också har 4wd, och är ännu lättare än r33 och r34 wink

4 571 Inlägg
7 september 2007
Aerodynamik skrev:
Izual skrev:

Jo, men nu är det såhär att R32 också har 4wd, och är ännu lättare än r33 och r34 wink

Har ingen koll på r32 så jag ville inte yttra mig wink

7 120 Inlägg
7 september 2007
Izual skrev:
Aerodynamik skrev:
Izual skrev:

Har ingen koll på r32 så jag ville inte yttra mig wink

lol Men Skyline "äter" ju Supra rakt fram också. Attesa är ju överlägset. roll

Evolution Garage
1 299 Inlägg
7 september 2007
okej, 4wd mot RWD kanske inte va riktigt jämnt, men säg singelturbosupran (hur stark en sån nu är?) mot en gts-t med motsvarande effekt?

Sky´s the limit...

low profile
253 Inlägg
7 september 2007
Original så kanske GTR är bättre men ni låter oerfarna och töntiga när ni snackar om hur GTRen knäcker supran, det handlar om teknik. Vet folk som har skylines och även supror med PENGAR, resultat är supra med överdriven kraft som drar allt, speicellt rivalen skyline.

4 571 Inlägg
7 september 2007
GTI-95 skrev:
Original så kanske GTR är bättre men ni låter oerfarna och töntiga när ni snackar om hur GTRen knäcker supran, det handlar om teknik. Vet folk som har skylines och även supror med PENGAR, resultat är supra med överdriven kraft som drar allt, speicellt rivalen skyline.

Med det uttalandet kan jag konstatera att du lät exakt som du beskrev i ditt inlägg.

Vi snackar om originaleffekt och så börjar du snacka om att plöja ner pengar.
Alltid lika underhållande att se hur folk reagerar när man säger någonting om deras favoritbil.

Visst en Lada Niva med 1 mille påkostat på motor osv drar nog ganska många bilar men det var inte det vi snackade om.

low profile
253 Inlägg
7 september 2007
ta 2 erfarna eller 2 oerfarna sätt dom i 1 skyline och 1 supra. kolla sedan vem som vinner ett nybörjar race.

2 014 Inlägg
7 september 2007
Två bilar som är byggda för lite olika ändamål egentligen, men folk brukar alltid fastna i denna jämförelse likt förbannat.

Utan att säga för mycket så kan jag i alla fall påstå att en Skyline GT-R i princip alltid slå en Supra på banan om de är jämbördiga i effekt och förarens skicklighet (tror det omvända skulle gälla på strippen). Detta beror ju dock på att Skyline GT-R är ändamålsenligt byggd för just bana, medan Supra inte är det. Ingen form av magi alltså.

Egentligen är det totalt ointressant att jämföra bilarna eftersom de ofta byggs så individuellt och förarna är ju minst lika individuella de också. Bägge två är jäkligt grymma bilar, svårare än så är det egentligen inte.

Om folk vill jämföra två speciella bilar med respektive förare kan det vara intressant, men det här med märkes-/modellrivalitet förstår jag mig inte på. Troligtvis har det att göra med bilägare som inte äger nog med självförtroende med hänsyn till sitt bilval utan känner att de måste hävda egna märket/modellen i alla situationer.

Commodum Habitus Ex

Evolution Garage
1 299 Inlägg
7 september 2007
Alecci skrev:
Två bilar som är byggda för lite olika ändamål egentligen, men folk brukar alltid fastna i denna jämförelse likt förbannat.

Utan att säga för mycket så kan jag i alla fall påstå att en Skyline GT-R i princip alltid slå en Supra på banan om de är jämbördiga i effekt och förarens skicklighet (tror det omvända skulle gälla på strippen). Detta beror ju dock på att Skyline GT-R är ändamålsenligt byggd för just bana, medan Supra inte är det. Ingen form av magi alltså.

Egentligen är det totalt ointressant att jämföra bilarna eftersom de ofta byggs så individuellt och förarna är ju minst lika individuella de också. Bägge två är jäkligt grymma bilar, svårare än så är det egentligen inte.

Om folk vill jämföra två speciella bilar med respektive förare kan det vara intressant, men det här med märkes-/modellrivalitet förstår jag mig inte på. Troligtvis har det att göra med bilägare som inte äger nog med självförtroende med hänsyn till sitt bilval utan känner att de måste hävda egna märket/modellen i alla situationer.

Väl talat! Tänk på det saabhatande volvobönder!

Sky´s the limit...

Leg. Volvo Nerd
143 Inlägg
10 september 2007
Rushman skrev:
Alecci skrev:

Tänk även på dessa skrotlyftande volvo hatande saabfjollor;)

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!

Evolution Garage
1 299 Inlägg
10 september 2007
High_Tower skrev:
Rushman skrev:
Alecci skrev:

Haha! Vänta på de svaret ^^

Sky´s the limit...

Leg. Volvo Nerd
143 Inlägg
10 september 2007
Rushman skrev:
High_Tower skrev:
Rushman skrev:

Haha! Vänta på de svaret ^^

Hehe det kommer alltid finnas saab hat och volvo hat, Inget illa om saab finar bilar och har blivit frånkörd av saab så att inget ont om dom.

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!

Mr
267 Inlägg
11 september 2007
Rushman skrev:
Anubis skrev:
Rushman skrev:
okej tack för all info!
GTR låter ju mer lockande men får nog bli GTS till att börja med iaf, btw nån som vet va en framvagnsinställning kostar på en skyline? Å egentligen borde ja väl kolla va de kostar för just mig, men försäkringen är ett stort frågetecken oxå! På en höft, jämfört med andra likande bilar sådär...
Funkar inte å kolla på företagens hemsidor, å tanten på IF vägrar å svara på en prisförfrågan på en importerad sportbil! smile

Jag har min ståeende på farsan betalar 700 i månaden helförsäkring på IF men hade ja tagit den på mig själv så låg de mellan 30-40.000:- om året =/

Haha... okej, tjänar ju knappt 40 000:- året så då va den saken avklarad! smile

Där har du kanske svaret på om du bör köpa en skyline också?
Mina 2cent

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.

Sök