Två bilar som är byggda för lite olika ändamål egentligen, men folk brukar alltid fastna i denna jämförelse likt förbannat.
Utan att säga för mycket så kan jag i alla fall påstå att en Skyline GT-R i princip alltid slå en Supra på banan om de är jämbördiga i effekt och förarens skicklighet (tror det omvända skulle gälla på strippen). Detta beror ju dock på att Skyline GT-R är ändamålsenligt byggd för just bana, medan Supra inte är det. Ingen form av magi alltså.
Egentligen är det totalt ointressant att jämföra bilarna eftersom de ofta byggs så individuellt och förarna är ju minst lika individuella de också. Bägge två är jäkligt grymma bilar, svårare än så är det egentligen inte.
Om folk vill jämföra två speciella bilar med respektive förare kan det vara intressant, men det här med märkes-/modellrivalitet förstår jag mig inte på. Troligtvis har det att göra med bilägare som inte äger nog med självförtroende med hänsyn till sitt bilval utan känner att de måste hävda egna märket/modellen i alla situationer.
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex