3205
Sök

Jävla idioter som prejar folk av vägen! Avundsjuka? IDAG IGEN (läs sida 3)

4 554 Inlägg
15 augusti 2007
tänk på att inte uppmana till brott i forumet;) hoppas de löser sig Totten!

346 Inlägg
15 augusti 2007
Jag skulle nog bara Åka hem dit där bilen är reggad plinga på och fråga vem som kör bilen och sedan fråga vad den som kör håller på med.

168 Inlägg
15 augusti 2007
ToTTeN skrev:
Idag igen.. Samma person.. samma vita volvo 740.. samma JÄVLA hund.

Hur det gick till.

Jag körde ut ifrån statoil. på högra sidan.. åt vänster.. när jag kommit en bit så kör han ut å försöker preja in mig mot en trotoar kant. Han missar.

Jag blir lite SMÅ sur.. å tänkte.. denna gången ska jag fan ta hans reggistrerings nummer.
Kör effter.. När jag har kommit ikapp (en bra bit pga vill inte köra förfort där det är folk).. så kör jag så nära att jag kan läsa av registrerings nummret.. Å då tvärnitar han för att jag skall köra in i han bakifrån. Tacka vet jag bromsar. Nu har jag regg nummret så då vände jag hem.

Skall skriva på vv.se och få ut namn och sådant. Sedan funderar jag på att anmäla honno.
Inte för att jag tror att det hjälper men känns nog bättre.

//tobias

verkar som han kör och vill du ska smälla in i han så han får försäkringspengar på sin sunka 740 som knappt går framåt enligt mig.

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

Evolution Garage
394 Inlägg
15 augusti 2007
Jag blir helt RASANDE när jag hör sånt här!
Vilken dåre!

Tips: Skaffa helförsäkring (om du inte redan har det), Värdera bilen (är väl värd lite mer än orginal antar jag), och sen nästa gång så kan du ramma den j*veln och göra hans antagligen bara trafikförsäkrade volvo till totalt MOS!

Ne.. men seriöst så borde du ringa upp och tala allvar med ägaren. Har det hänt 4ggr så händer det ju garanterat 5. Nästa gång kan du råka illa ut.
Och köra därifrån som en blådåre är ju heller ingen bra idé.... Då ska du se att ödet gör att snuten plockar körkortet runt nästa krök och nästa gång du blir rammad av volvon sitter du på en cykel!

Själv låste jag framhjulen i 90km/h i vänsterfilen på 2-filig väg för en stund sen för att en smart kille inte lärt sig vad uppsikt bakåt är för något. Dock inte avsiktigt (hoppas jag).

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

DFFL
9 020 Inlägg
15 augusti 2007
Ring polisen, det hade jag gjort.
Vårdslöshet i trafik och försök till personskada är det jag kan komma på just nu som du kan anmäla honom för.

EDIT:
Ha kameran med dig alltid så du kan filma körningen...
Senast redigerat av FireTraXX (15 augusti 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Greetings, infidel.
91 Inlägg
15 augusti 2007
Jag hade f-n ringt polisen, och om dom inte kan göra något så skulle jag ringt dåren och frågat vad är det han vill.
Inte första gången jag hör att folk vill ha andra av vägen, men fyra gånger? Nån måtta får det vara.
Hade varit fint om du skulle kunna ha med en vän med en kamera eller något (som FireTraXX skrev) och filmade dåren.

The left lane is the passing lane.
NOT the "go as fast as I fucking want to hurr de hurr durr" lane.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
15 augusti 2007
Börja med att ringa idioten o försök prata med honom. Annars är det väl bara att ringa polisen. Iofs lär dom väl inte göra mycket, men det kanske är smart att göra om det skulle hända nåt, för då vet dom att det verkligen har hänt förut...

Whine whine!

3 650 Inlägg
24 augusti 2007
WaoW skrev:
åk hem till han och hälsa på:P

hehe

643 Inlägg
24 augusti 2007
twin_cam skrev:
Hoppas du ser bilen på en parkering. Skriv en lapp och lägg i vindrutan där det står "Jag vet vart du bor, jag vet vad du har för telefonnummer och jag känner folk du inte känner"
Sen skriver du Han med svart BMW som du brukar försöka ta livet av som avsändare, eller, ännu hellre ingenting som avsändare, blir ännu mer skraj då.

hade någon skrivit sådär hade jag inte blivit speciellt rädd. jag vet var du bor HAHAHAHHAHHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAH JAG DÖR AV SKRATT!!! JAG VET VAD DU HAR FÖR TELEFONNUMMER!!!! AHHAHAHHHAH JAG KAN INTE SKRIVA MERA!!!

han med den svarta bmwn du tänker ta livet av..  omfg. . jag måste gå å lägga mig ett tag.

43 Inlägg
24 augusti 2007
Kesler skrev:
WaoW skrev:
åk hem till han och hälsa på:P

hehe

meningsfullt inlägg?

ja, få höra hur det går nu när du har hans namn / nummer då. och om bilen är ägd av tex hans morsa kan du ju skälla ut henne också.

60 Inlägg
27 augusti 2007
få tag på alla som kör beemers och parkera utanför hans hus och gå in och fråga om han har nått emot bmw.

V40 1.6 -00

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
27 augusti 2007
Shit. ja hade dödat han.. vilket psykfall

Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
27 augusti 2007
Natural skrev:
Jag brukar prejja av fula bmw killar i stan med tradaren...

hoppas för gudskull att du var ironisk o gjorde ett sjukt skojj där. Hoppad verkligen inte du prejjat av en ända bil
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (27 augusti 2007)

Bmw osv..

217 Inlägg
27 augusti 2007
synd ibland att det finns lagar"/ annars hadde det bara varit att avliva svinet!

3 627 Inlägg
27 augusti 2007
Montera upp en videokamera i bilen när du ser han komma, filma hans körning och ev. prejningar!

Då har du bevis mot hans ord i rätten roll

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

1 661 Inlägg
27 augusti 2007
fan vad sjukt. har aldrig hört liknande. Måste ju va nån som är förbannad på dig.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
27 augusti 2007
låter ju som att han är totalt jävla sinnessjuk.. som sagt det verkar ju inte bara vara en slump att du råkar ut för det.. jag hade ju anmält det iallfall

671 Inlägg
27 augusti 2007
He he

Hur ligger historien egentligen till !

Jag som har åkt många BMW förr från små fyrcylinders till turbomatade Alpina sexor har lite erfarenheter. Idag åker jag Volvo och har märkt skillnader i hur folk uppträder gentemot mig och mitt BILMÄRKE i trafiken.

Med BMW och då en svart en tycks folk kasta sig åt sidan när du kommer en 70 knyck eller mer ikapp dem. Men åker du Volvo i aningen högre tempo än lagligt då vill inte folk flytta på sig och ofta så börjar de gasa...på ren djävelskap.... 
Är det säkert att du inte gjorde något sådant på djävelskap gentemot killen i den vita 745an. Varvid han måste preja sig in för att komma in !
Det är rätt otrevligt att ligga i motsatta körfält och inte komma in !

Kan det vara så han är totalförbannad på dig och nu vill hämnas så fort han ser dig !

Jag påstår inte detta men har varit med om liknande scenario förr då man åkt Volvo..

Hade problem med sådant då jag haft 240 o 740s som andrabilar, klart irriterande när man inte har så mkt kraft och ligger på omkörning. För att inte tala om hur superidiotiskt och trafikfarligt det är att visa att här ska ingen Volvo åka om minsann.

Men idag har jag förstorad respirator och ombyggd Hisingstraktor med sämre komfort som följd och nu märks det inte ens (OFTAST)om de gasar..

I sverige så är bilförare rätt så inrutade i sitt beteende och händer något oförutsett reder man inte ut det och bara kör vidare. Här blir man oxtokig och förvärrar situationen genom att hävda sin rätt istället för att hjälpas åt i trafiken..
Tjuriga lagkossor med PMS

Ta en titt utomlands i alla möjliga länder med tät trafik om de hade burit sig åt som Svenskar skulle deras statistik skjuta i höjden..
Vi har tur att det i stora delar utav vårt avlånga land är så ont om bilar per km..
Att sedan dra upp statistik per invånare blir fel..
Kör fort och snyggt och hjälps åt i trafiken...
ha de

8 156 Inlägg
27 augusti 2007
Jag skulle ringa till hans mamma (för det är nog hos som bilen är skriven på),
sen skälla ut henne och be henne ta ett snack med föraren av bilen.
Nämn något om en polisanmälning pga vårdslöshet i trafik också...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

905 Inlägg
27 augusti 2007
bara jag som tänker på den där gammal filmen där det är en snubbe som blir jagad av en fet tradare efter nån enslig väg i usa. komemr dock inte på vad filmen heter. typ inga repliker i filmen. som bara en bil som blir jagad av en tradare i en timme .. smile

Sök