2946
Sök

Projekt Audi A4 1.8TsQ

64 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
Idag har fälgarna blivit monterade smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/13645/139187_30wer4.jpg
Nice big_smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/13645/139191_jc8zyc.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/13645/139194_b0z5rq.jpg

Audi - Vorsprung durch Technik

9 Inlägg
23 augusti 2007
Blev snyggt med fälgarna. Men ta o lacka ner bilen också, så blir den nog ännu snyggare. Eller ännu bättre, köp en saab big_smile

64 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
Turbo_A4 skrev:
Activ8 skrev:
Turbo_A4 skrev:
Dom där älgarna har väl bara Volvo folk eller? Känns långt ifrån Audi i alla fall.

Om du vill ha tips på vad du ska göra med bilen så skulle jag nog bytt ut intercoolern för om orginalet sitter där har du mycke effekt kvar att hämta! big_smile

Hehe, Evolve kör med Älgarna. Men tyckte att de satt snyggare på min blåa bil wink Tyskarna har ju alltid vart lite extra för älgar med big_smile

Jo, de där med intercoolern ska fixas. Det har suttit en värre intercooler på. Men efter en smärre krock i nosen så blev den demolerad. Försäkringsbolaget ville bara återställa bilen till "orginal" skick. Därav sitter orginalet i nu... :S

Hahaha tänkte la de tongue

Ahaa okej, ja fö en feet ic e ett måste wink

Kolla min ic som ja monterade för ett tag sedan... cool

Den såg riktigt nice ut. Den som satt på min var inte så där stor.
Såg att den hade ett vettigt pris med. Går den att montera ihop med orginalfronten? Eller måste man göra några ingrepp?

\\David

64 Inlägg
24 augusti 2007
Trådstartare
Idag är solarplexius i baksätet monterat...

Skulle även montera en ny skylthållare o ny skylt som jag beställt.
Men när jag kom hem så såg jag att jag hade en vanlig skylt i ena handen och en eu-skylt hållare i andra tongue

Så de var bara att lägga ner de projektet :s...

BÄTTRE LYCKA NÄSTA GÅNG!!!

Lägger upp en bild på slutresultatet

http://www.garaget.org/gallery/archive/13645/139940_a1pncc.jpg
Nu är all toning med bilen färdig smile Blav skapligt nöjd med resultatet big_smile

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
31 augusti 2007
Activ8 skrev:
Turbo_A4 skrev:
Activ8 skrev:

Hehe, Evolve kör med Älgarna. Men tyckte att de satt snyggare på min blåa bil wink Tyskarna har ju alltid vart lite extra för älgar med big_smile

Jo, de där med intercoolern ska fixas. Det har suttit en värre intercooler på. Men efter en smärre krock i nosen så blev den demolerad. Försäkringsbolaget ville bara återställa bilen till "orginal" skick. Därav sitter orginalet i nu... :S

Såg att den hade ett vettigt pris med. Går den att montera ihop med orginalfronten? Eller måste man göra några ingrepp?

\\David

Denna ic:n är i alla fall väldigt bra anpassad, ligger på ca 32 graders insugstemp med den och jag laddar 1.1-1.2
Man kanske måste såga lite men det är inget som kommer synas på utsidan i alla fall.
Hör av dig så kan jag nog fixa bättre pris till dig! big_smile

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

64 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
Turbo_A4 skrev:
Activ8 skrev:
Turbo_A4 skrev:

\\David

Denna ic:n är i alla fall väldigt bra anpassad, ligger på ca 32 graders insugstemp med den och jag laddar 1.1-1.2
Man kanske måste såga lite men det är inget som kommer synas på utsidan i alla fall.

Okej.... Jag är allt intresserad, vad kan du fixa för pris då? smile såg på blocket en anonns från fastone.se för 6995:-

\\David

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
31 augusti 2007
Activ8 skrev:
Turbo_A4 skrev:
Activ8 skrev:

\\David

Okej.... Jag är allt intresserad, vad kan du fixa för pris då? smile såg på blocket en anonns från fastone.se för 6995:-

\\David

Ska kolla upp detta big_smile Hör av mig på PM så fort jag vet exakt...

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

64 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
Turbo_A4 skrev:
Activ8 skrev:
Turbo_A4 skrev:

\\David

Ska kolla upp detta big_smile Hör av mig på PM så fort jag vet exakt...

Okej, jätte snällt av dig smile

9 Inlägg
9 september 2007
Grattis till inbrottet. Tur dom inte gjorde mer skada än dom gjorde.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
9 september 2007
Nord_ skrev:

Inbrott??
Nu  hänger jag inte med i kurvorna..
mvh kimpa

Speed FMK
849 Inlägg
9 september 2007
snygg bil smile

Älgen du har på sidan är dock volvos märke för sina prototyp bilar wink Så du har allt volvofierat din bil lite. xD Jag gillar dock både audi och volvo. har alltid avgudat båda märkena.

Lycka till med bygget!

Mvh Ludde

64 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Nord_ skrev:

tackar tackar... Får väll lägga upp en bild på hur den ser ut nu...

Dom krossade dock "bara" en ruta samt bröt sönder en dörr list.
Dom lyckades få tag på 1st Gps, 1st digitalkamera, 1st guldarmband samt alla cd skivor jag äger :s men men. Han/hon behövde säkert dom prylarna mer än jag...

http://www.garaget.org/gallery/archive/13645/150048_9lkw1i.jpg
Krossad ruta!

http://www.garaget.org/gallery/archive/13645/150049_xj6d7x.jpg
Tillfällig lösning, då jag stod i Landskrona när detta hände och skulle hem dagen efter "40mil" orka ha en plastpåse fladdrandes på motorvägen... sad

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
9 september 2007
Surt när folk gör sånt här, de får fanimej lära sig skillnaden mellan ditt och mitt..

Hoppas att de inte går på allt för mycket att byta ruta, skroten borde ju ha nån annars i dugligt skick smile

Lycka till i fortsättningen!
mvh kimpa

64 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Surt när folk gör sånt här, de får fanimej lära sig skillnaden mellan ditt och mitt..

Hoppas att de inte går på allt för mycket att byta ruta, skroten borde ju ha nån annars i dugligt skick smile

Lycka till i fortsättningen!
mvh kimpa

1500:- i självrisk... En ruta går säkert få tag på. men tror inte skroten har en billig digitalkamera och en gps samt armband till tjejen wink

Men håller med dig annars, fattar inte vart dagens samhälle samt ungdomar är påväg när dom sysslar med sånt här på dagarna.

Btw detta hände mellan 18.00-18.30 mitt i centrala Landskrona, fortfarande ljust ute och fullt med folk...
Krävs nog endel kyla för att våga sig på ngt sådant här...

Jag har iaf lärt mig ngt av det, o de kostar mig 3999:- o de är ett Billarm wink

Audiförare
63 Inlägg
9 september 2007
fasen så tråkigt med inbrottet alltså, men tyvärr så finns de ju alltför gott med sånna idioter som inte kan hålla fingrarna i styr.

Riktigt fin Avant måste jag ju säga också, gillar verkligen den blå färgen på A4:orna smile

Sen tycker jag fan älgarna passar på Audi även fast det då är "Volvos", sett en A4 Avant här uppe som har det också, riktigt fint smile

Fullt Ös Medvetslös!
If It's Too Loud, You're Too Old!

64 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
erkki88 skrev:
fasen så tråkigt med inbrottet alltså, men tyvärr så finns de ju alltför gott med sånna idioter som inte kan hålla fingrarna i styr.

Riktigt fin Avant måste jag ju säga också, gillar verkligen den blå färgen på A4:orna smile

Sen tycker jag fan älgarna passar på Audi även fast det då är "Volvos", sett en A4 Avant här uppe som har det också, riktigt fint smile

Hehe tackar tackar smile tycker själv att älgarna passar kanon på audin wink tyskarna är ju galna efter dom med så de är kanske inte helt fel.

Ne ska ringa försäkringsbolaget nu på studs o anmäla allt... tjao...

\\David

1337
1 343 Inlägg
10 september 2007
Ett tips är säkerhetsfilm på rutorna. slipper man att tjuven tar sig in!

I'm not a fighter, I'm a lover!

SOS-Racing
514 Inlägg
10 september 2007
Dom gjorde säkert som på min bil, kofot i B-stolpen och böj tills rutan sprängs, slipper man oroa sig att få ont i händerna. Dessvärre blir det ju mer jobb för en annan när dom gör så, varför inte bara ta en sten och slå sönder rutan istället för att förstöra dörren!? Jävla klåpare.
Senast redigerat av Hinkas (10 september 2007)

64 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
Hinkas skrev:
Dom gjorde säkert som på min bil, kofot i B-stolpen och böj tills rutan sprängs, slipper man oroa sig att få ont i händerna. Dessvärre blir det ju mer jobb för en annan när dom gör så, varför inte bara ta en sten och slå sönder rutan istället för att förstöra dörren!? Jävla klåpare.

Jo ser så ut, fast dom använde nog en mejsel istället...
Är flera små märken på stolpen :s

64 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
Igår fick man tillbaka bilen. Nyrekondad va den med smile bara de var ju värt självrisken på 1500:- All heder åt Björstigs/Lidköping för bra o snabb service... smile

Ska nu iväg o innhandla en kompletteringsbaslåda till bilen med. Nu när man har byggt ljudsystem i 100:an så låter ju Bose systemet piss tongue

Tror de blir denna basen från BRL iaf:

http://www.garaget.org/gallery/archive/13645/153315_tk8wmq.jpg
240W 10"

http://www.garaget.org/gallery/archive/13645/153316_jd13ds.jpg
Denna ska väll ge lite mer basåtergivning iaf smile

Ne hinner inte skriva mer nu... Uppdaterar hur det har gått senare ikväll....

Sök