2872
Sök

BSR Vs Turbo Center??

451 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
Hejsan tänkde chippa min Audi A4 (B5) 1.8TS Quattro så vem ger bästa trimmen har nån chippat här sin A4 hur blev resultaten?.. vart skulle ni rekomendera.. hmm

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!

451 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
?

2 751 Inlägg
19 augusti 2007
BSR, inte för att jag har någon erfarenhet,, men dom ser ganska seriösa ut!!

Who Djaa bless no man curse

228 Inlägg
20 augusti 2007
vad jag förstår det så är det 2 olika sett att programera styrdonet vi pratar om just nu..

Turbocenter mappar bilen på plats lite personligt BSR får du deras dosa hemskickat o så får du programmera bilen själv.

båda funkar nog lika bra..

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid

2 924 Inlägg
20 augusti 2007
moffegrev skrev:
vad jag förstår det så är det 2 olika sett att programera styrdonet vi pratar om just nu..

Turbocenter mappar bilen på plats lite personligt BSR får du deras dosa hemskickat o så får du programmera bilen själv.

båda funkar nog lika bra..

Då förmodar jag att du menar BSRs "PPC" när du säger hemskickat men de har även så man kan lämna in bilen och byta chip hos dem eller dess återförsäljare med verkstäder.

BSR har bra grejjer iaf men jag har ingen erfarenhet av Turbocenter så kan inte uttala mig om dem.
Senast redigerat av peegee (20 augusti 2007)

~ Life is short, have FUN! ~

451 Inlägg
20 augusti 2007
Trådstartare
jag e oxå lite nyfiken på BSR men vilken e bättre tycker ni då på BSR den med " PPC "  eller byta chip?

1 813 Inlägg
20 augusti 2007
kolla med T.M.C chipade min bil där å jag e nöjd som fan;) lite billigare än BSR å dom.. !!  säkert exakt samma grejer bara att dom inte e lika kända inom sverige som BSR men T.M.C e mer kända i tyskland å dom ska försöka bli minst lika stora i sverige.. wink

Åk före du så väntar jag på dig där..!

98 Inlägg
23 augusti 2007
Fördelen med BSRs PPC är att man har möjlighten att återställa bilen till orginalinställningarna om man skulle känna för det...

33 Inlägg
23 augusti 2007
Jag lämnade in min bil på Turbo Center och är otroligt nöjd! Dom kan sina grejer!

473 Inlägg
24 augusti 2007
Under min skolgång så praktiserade jag på BSR i Göteborg och kan säga att Fredrik som jobbar där är läskigt duktig på bilar i största allmänhet och kan verkligen rekomendera Bsr då en vän till mig har "ppc" på sin Saab och de funkar väldigt bra.

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4

761 Inlägg
24 augusti 2007
Jag hade valt BSR utan att tveka en enda sekund.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Sök