2836
Sök

Tatuerings-tråden

3 113 Inlägg
16 april 2008
https://www1.garaget.org/gallery/archive/4972/316596_89vdzv.jpg

min tatuering i framtiden.. så fort jag har cash och känner mig mogen nog för den.. smile

Semper Fi

136 Inlägg
17 april 2008
Här är min lilla som jag gjorde för några dagar sen..

http://propcdata.com/upload.tmp/CIMG04082.jpg

Peugeot 206 GTi -00 "TILL SALU!", Nissan 200sx s13 -92

27 Inlägg
17 april 2008
Gör som mig. vänta nån timme så det får bloda klart sen tar du av dig plasten , gör rent , smörjer in  och sätter på ny plast. lovar att det är det bästa..

Livsnjutare
342 Inlägg
17 april 2008
Henrik Elg skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/14184/303413_nru1oh.jpg
Min och min kusins tattueringar...

Det är min den understa med min dotters namn i stjärnan! Vad tycks??

Din kusins gaddning är slående lik men avatar tongue Dragon smile

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

17 Inlägg
21 april 2008
BeR3aL skrev:
Gör som mig. vänta nån timme så det får bloda klart sen tar du av dig plasten , gör rent , smörjer in  och sätter på ny plast. lovar att det är det bästa..

Exakt! Smörj med "Helosan".

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=241342
Senast redigerat av Larzzone (21 april 2008)

Hellre Hemi

8 Inlägg
22 april 2008
_Glenne_ skrev:
funderar nu starkt på att tatuera in rockabilly i nån schyst stil på undersidan av underarmen, får se hur det blir med det men är jävligt sugen på det, och förmodligen blir det nog av så fort jag får lite pengar över smile

nån som har bild eller förslag på shyst stil på texten?? smile

Dafont.com har allt möjligt roligt.. smile

Mod är nåt den fege tar till sig när han inte törs/ Lennart Jähkel-pistvakt

645 Inlägg
23 april 2008
Nu kan jag stolt presentera min början till en hel arm big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/749/323189_18p8tg.jpg

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
23 april 2008
E de nån som ska till Svenska tatueringsmässan på lörda i norrköping ?

Inspiration comes standard

188 Inlägg
23 april 2008
Va och gjorde iordning min gamla drake som jag gjorde för 13 år sen wink Vart riktigt bra nu tycker jag wink
http://i182.photobucket.com/albums/x170/jensa_H/200804104310.jpg

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
23 april 2008
Edvinoo skrev:

ska bara lägga till datum. 25-27 april... ja ska dit den 26 o avsluta mina halvärm...

SkenLaddRacing
130 Inlägg
23 april 2008
Quantic skrev:
kimpaa skrev:
Har precis gjort en tatuering idag och undrar hur länge man ska behålla plasten på innan man rengör? Tatueraren sa tills imorgon bitti till mig, men läser man på andra ställen så står det oftast 2-4 timmar, vad är rätt egentligen? :s

Jag skulle lyssna på tatueraren, 12-24h är det vanligaste rådet jag har sett på väldigt många tattoostudios råd o tipssidor.

Själv är det dags för första sittningen nästa vecka på tisdan på Heavenly Ink i Åkersberga smile

oj så länge?...jag har själv 3 stycken och har haft plasten på max 1 h efter den är gjord!. sen  skollar man i varm vatten så blir det 100% och det bildas mindre skorpor enligt min tattoerare som är stefan på daltons i malmö är kanon nöjd så 12-24h verkar vara lite over kill om jag säger så..mvh/brange(17år)
Senast redigerat av Mange_volvo (23 april 2008)

SkenLaddRacing

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
23 april 2008
Mange_volvo skrev:
Quantic skrev:
kimpaa skrev:
Har precis gjort en tatuering idag och undrar hur länge man ska behålla plasten på innan man rengör? Tatueraren sa tills imorgon bitti till mig, men läser man på andra ställen så står det oftast 2-4 timmar, vad är rätt egentligen? :s

Jag skulle lyssna på tatueraren, 12-24h är det vanligaste rådet jag har sett på väldigt många tattoostudios råd o tipssidor.

Själv är det dags för första sittningen nästa vecka på tisdan på Heavenly Ink i Åkersberga smile

oj så länge?...jag har själv 3 stycken och har haft plasten på max 1 h efter den är gjord!. sen  skollar man i varm vatten så blir det 100% och det bildas mindre skorpor enligt min tattoerare som är stefan på daltons i malmö är kanon nöjd så 12-24h verkar vara lite over kill om jag säger så..mvh/brange(17år)

ja har me haft max en timme sen tvättat o smörjt in... använder tattoo goo på mina tattoos blir skitbra

SkenLaddRacing
130 Inlägg
23 april 2008
Edvinoo skrev:
Mange_volvo skrev:
Quantic skrev:

ja har me haft max en timme sen tvättat o smörjt in... använder tattoo goo på mina tattoos blir skitbra

harligt att det finns fler som tycker som en=)

SkenLaddRacing

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
23 april 2008
Mange_volvo skrev:
Quantic skrev:
kimpaa skrev:

"...skollar man i varm vatten..." ??

Utveckla gärna det där dvs förklara mer ? tongue
Var och fick en till gjord för ung en vecka sen och ska snart dit igen för nästa, bara denna läker fint först smile

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
23 april 2008
Edvinoo skrev:
Edvinoo skrev:

ska bara lägga till datum. 25-27 april... ja ska dit den 26 o avsluta mina halvärm...

ingen ska dit eller ?

188 Inlägg
23 april 2008
Edvinoo skrev:
Edvinoo skrev:
Edvinoo skrev:

ingen ska dit eller ?

Jag ska dit....men vet inte vilken dag dock wink

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech

SkenLaddRacing
130 Inlägg
23 april 2008
SaabLejon skrev:
Mange_volvo skrev:
Quantic skrev:

"...skollar man i varm vatten..." ??

Utveckla gärna det där dvs förklara mer ? tongue
Var och fick en till gjord för ung en vecka sen och ska snart dit igen för nästa, bara denna läker fint först smile

ok nice;)..skollar menas med att du har så varmt vatten som mjöligt så du knappt klarar av att tvätta den hela tiden du får ta små pauser medans man tvättar den svider lite roll men värt de:D har genomfört med med en kompis som fega o hade plasten länge o sköljde med kall vatten tog mycket längre tid för han:Pmen de är ju kroppens läk procudor med som spelar in med men enligt mig så ska den skollas när man tvättar dom eller de cool mvh/brange
Senast redigerat av Mange_volvo (23 april 2008)

SkenLaddRacing

645 Inlägg
23 april 2008
Saxat från diverse tattoostudios i sverige

Här e bara några få exempel jag hittat sen tidigare, finns säkert andra råd o skötsel men jag litar på dessa.

Heavenly Ink - Behåll bandaget i 12-24 timmar.
Stardust Tattoo - Behåll plasten på över natten, max ett dygn.
East Street Tattoo - Behåll bandaget/plasten på över natten.

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
23 april 2008
Mange_volvo skrev:
ok nice;)..skollar menas med att du har så varmt vatten som mjöligt så du knappt klarar av att tvätta den hela tiden du får ta små pauser medans man tvättar den svider lite roll men värt de:D har genomfört med med en kompis som fega o hade plasten länge o sköljde med kall vatten tog mycket längre tid för han:Pmen de är ju kroppens läk procudor med som spelar in med men enligt mig så ska den skollas när man tvättar dom eller de cool mvh/brange

Okey, hur lång tid tog läkningen ? Frågar trots att det kan vara ganska individuellt.

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

SkenLaddRacing
130 Inlägg
23 april 2008
SaabLejon skrev:
Mange_volvo skrev:

Okey, hur lång tid tog läkningen ? Frågar trots att det kan vara ganska individuellt.

Min första 5 dagar tro jag länge sen;)..men min 2 senaste 4 dagar.tongue

SkenLaddRacing

Sök