3207
Sök

Angel Eyes till Volvo 240 (Uppnåeligt eller ren idioti?)

1 019 Inlägg
8 september 2007
#41
jag säger: GO FOR IT smile

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

Forummoderator
26 299 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
#42
dartpro skrev:
Bilder på angeleyes på en 240, www.volvoturbo.net och sen garagebilder.
Äntligen lite bilder från andra projekt! Tackar smile
Men är det jag som inbillar mig eller är det dom fyrkantiga orginalljusen
dom moddat på den sidan?
Jag tyckte det såg bra ut...faktiskt glad över ovanstående kritik.
Men. Nån som kan specifiera sig varför det kommer se dumt ut?
Visst...det är ju ingen bmw jag kör men vad är det som säger att bmw
har ensamrätt på angel eyes?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

4 554 Inlägg
8 september 2007
#43
såg hemskt ut, tycker fortfarande du ska ha den gamla grillen med runda glas å ha angeleyes med klarglas.. har man inte runda insatser så ser de knasigt ut

1 142 Inlägg
11 september 2007
#44
ja tkker det såg ganska bra ut med 4kantiga men håller med loudness lite eftersom det skulle bli bra mkke snyggare med dom runda lysena och angel eyes på de....ja börjar bli sugen på angel eyes till min ford nu bara för de....hehe

88 Inlägg
11 september 2007
#46
VIll du ha de så är de väl bara o bygga o sluta tjata ;p personligen tyckte jag de såg ruggigt fult ut :p

Volvo V50 1.6D Summum Start/Stop MY10

Forummoderator
26 299 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
#47
snoddas skrev:
ja tkker det såg ganska bra ut med 4kantiga men håller med loudness lite eftersom det skulle bli bra mkke snyggare med dom runda lysena och angel eyes på de....ja börjar bli sugen på angel eyes till min ford nu bara för de....hehe
...sen att dom runda ljusen - de gamla alltså - ser ut som hej kom och hjälp mig från 1800-talet är ju en annan historia.
Ja det vete tusan hur jag ska göra. Inget ont menat mot de som har den äldre modellen
av 240, men jag personligen tycker inte om den modellen. Visst. Jag behöver ju inte byta
kofångare men den fronten med den "släta sluttande" formen och de runda lyktorna.
Nej tack.
Och till tidigare inlägg - ber hemskt mycket om ursäkt för att jag är frågvis och tjatig smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 156 Inlägg
23 januari 2008
#48
Har du kommit någon vart, eller funderat vidare?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
23 januari 2008
#49
det är ju inte så snyggt på 240:ins fyrkantiga lysen men på dom gammla runda kan det se snyggt ut:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

585 Inlägg
24 januari 2008
#50
Problemet med angel eyes är att du måste ha klarglas för att det ska bli bra.

Byggde egna till min Galant för något år sedan, men tyvärr så blev det så stor spridning med glaset framför så det lyste upp hela lyktan..

Får du tag i klarglas så har jag lite info om några sätt man kan göra..

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.

Kodknäckare
82 Inlägg
24 januari 2008
#51
Med en viss tanke på hur de flesta modifierar sina 240, så skulle detta bara vara ett upp för ryktet om Volvoraggar. Klart att flera tycker det är ful. Låt mig gissa, dessa kör själv Volvo? Detta är ett fenomen som för längesedan stod klart att "hatet" mellan Volvoraggare och BMWraggare skulle kvarbli. Att sätta angeleyes är en skymf mot alla sanna personer med vita blinkers och häftiga T-tröjor med hacke hackspett och en bit startflagga på, dessa tycker såklart det är rent och skärt pizzabageri. BMWraggare säger då också att det är fruktansvärt ful, då det borde räcka att Opel och sådana fattigmansracers har tagit för stor mark med dessa angeleyes. Själv säger jag att du borde testa, jag finner detta projekt väldigt intressant. Eftersom jag ogillar angeleyes personligen (På annat än BMW såklart) så stödjer jag inte massanvändande av dessa produkter. Men det vore bara så jävla skoj o se alla dessa miner på denna stackars bil som borde få dö. Dessutom kan det nog inte bli mycket värre med den. Så go for it.



AirOne skrev:
Bilder på angeleyes på en 240, www.volvoturbo.net och sen garagebilder.
Äntligen lite bilder från andra projekt! Tackar smile
Men är det jag som inbillar mig eller är det dom fyrkantiga orginalljusen
dom moddat på den sidan?
Jag tyckte det såg bra ut...faktiskt glad över ovanstående kritik.
Men. Nån som kan specifiera sig varför det kommer se dumt ut?
Visst...det är ju ingen bmw jag kör men vad är det som säger att bmw
har ensamrätt på angel eyes?
Patentlagen?
Senast redigerat av iNFiNiTi (24 januari 2008)

Smart. Beautiful. iNFiNiTi.

235 Inlägg
25 januari 2008
#52
ett förslag... plocka lös framlampan, peta lös clipsen till glaset, pilla lös reflektorn ur den grå plastkåpan och montera en led-ring (tex till en dator) runt hålet för glödlampan, mellan reflektorn och plastkåpan...  limma fast ringen på reflektorn med smältlim, sätt tillbaka reflektorn i plastkåpan och dra ut kablarna genom hålet där glödlampan sitter... montera ihop tillbaka... då får du ett snyggt glöd/sken runt reflektorn men inne i lampan.... kanske inte angeleyes men coolt ändå....smile


Thorssa
25 januari 2008
#53
Nån gräns får det faktiskt finnas! Jag är av åsikten att angeleyes ska sitta på BMW och inga andra bilar. Jag kan sträcka mig till att det finns ett fåtal bilmodeller som kan se bra ut med angeleyes, t.ex. Golf 3. Men en 240? Herrejösses så fult! En 240 är snyggast när den är låg, fräsch och med ett par snygga fälgar. Men i övrigt ska den vara original!

376 Inlägg
25 januari 2008
#54
Thorssa skrev:
Nån gräns får det faktiskt finnas! Jag är av åsikten att angeleyes ska sitta på BMW och inga andra bilar. Jag kan sträcka mig till att det finns ett fåtal bilmodeller som kan se bra ut med angeleyes, t.ex. Golf 3. Men en 240? Herrejösses så fult! En 240 är snyggast när den är låg, fräsch och med ett par snygga fälgar. Men i övrigt ska den vara original!
Håller med Thorssa! var in och kiakde på garaget bidlerna och det såg ju gräsligt ut, fast det knappt syndes att de satt där. nae, Ska du absolut ha Angeleyes så köp en annan bil.

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

Lite överallt..
612 Inlägg
25 januari 2008
#55
Köp 1 meter akrylstav och 4 st dioder, sedan är det bara att bygga själv.

Kostnaden ligger på under 100:-

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
25 januari 2008
#56
Hmm, har en fundering kring detta fast inte till just 240 men kanske kan funka ändå:

Om jag kommer ihåg rätt så täcker inte reflektorn hela utrymmet bakom glaset, är det inte en smal spallt runt om själva reflektorn? mellan huset å reflektorn asså,

så min tanke va att man slänger in nån ljuskälla bakom reflektorn som sedan lyser ut runt om...

fattar du vad jag menar?

tror det kan bli riktigt snyggt!

då blir det ju som en angeleys där jag har målat rött...

http://www.garaget.org/gallery/archive/4671/240603_o2e088.jpg
Ett försök att visa vad jag menar...
Senast redigerat av Xoff (25 januari 2008)


volvoraggare
4 776 Inlägg
25 januari 2008
#57
var inte snyggt i varje fall me varför angeleyes på en 240

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

3 390 Inlägg
25 januari 2008
#58
AirOne skrev:
bmx skrev:
eller köp nå Angel Eyes som liknar 240:i lysen(om de finns),och typ modda om dom litegrann tongue
Inte många lyktor (hela) som ser ut som 240:ns fyrkantiga. Förslag någon?
Känns som att det är enklare att köpa lösa ringar och försöka modda lyktorna
inifrån.
Corrado lysen finns ju som Angel Eyes och dom är ju rätt fyrkantiga, elller hyffsat iaf... Lite smala kanske...

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

235 Inlägg
25 januari 2008
#59
Xoff skrev:
Hmm, har en fundering kring detta fast inte till just 240 men kanske kan funka ändå:

Om jag kommer ihåg rätt så täcker inte reflektorn hela utrymmet bakom glaset, är det inte en smal spallt runt om själva reflektorn? mellan huset å reflektorn asså,

så min tanke va att man slänger in nån ljuskälla bakom reflektorn som sedan lyser ut runt om...

fattar du vad jag menar?

tror det kan bli riktigt snyggt!

då blir det ju som en angeleys där jag har målat rött...

http://www.garaget.org/gallery/archive/4671/240603_o2e088.jpg
Ett försök att visa vad jag menar...
var så jag menade i mitt inlägg tidigare..smile


Smart chimps talk Swedish
289 Inlägg
25 januari 2008
#60
Jag tycker i vilket fall det var hett med angel eyes på den 240in så kör på!
Det är annorlunda, inte som alla andra. Man vill ju ha en speciell bil, en "egen" bil, eller hur?
roll



Sök