När jag ger gas så "söver" den sig ganska ofta. Ibland så pass att den dör. Det är när jag ger lite "halvgas" runt 1500/2000 rpm. När jag känner att det håller på att inträffa så antingen ger jag mer gas eller släpper gasen så brukar det ordna sig. Detta hade inte varit ett så stort problem om det inte vore för att det har börjat hända allt oftare.
Det borde vara något med bränsle/luft-blandningen. Jag har kollat luftfiltret & det ser okej ut, men det kan ju ligga en död råtta i luftslangarna nånstans Vad kan det mer vara? Luftmassemätare... mmm kanske, men det är dyrt. Alla tänkbara mindre kostsamma saker provar jag hellre först.
Kollat så att alla slngar är hela och att tänddelarna är ok? Skulle även kunna va soppafiltret, men då brukar de oftast fara å rycka ocksåä, men kan va värt att kolla upp då de är känliga på det.
Efter morgonens åktur till jobbet kan jag konstatera 2 saker.
1. Problemet blir värre och värre...
2. Det händer oftare vid högersvängar (vilket får mig att tänka att det kanske har med bränslet att göra på något vis) (eller kanske en trasig slang som suger in luft när bilen lutar åt vänster?)
Vet inte riktigt vart jag ska börja leta.... Har aldrig mekat med 850 förut.... Mestadels 240/740/940