3435
Sök

Någon mer som har problem med Telia/Halebop nu?

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
Har sedan imorse inte haft mottagning alls (Halebop)
Min kompis har likadant.

Är det så för er också?
Någon som vet nåt kanske?

med lem
1 147 Inlägg
30 augusti 2007
mitt halebop funkar kalas

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Fukttekniker
100 Inlägg
30 augusti 2007
Har telia på firmatelefonen, inga problem alls.
Lokalt kanske?

Sleeper
3 084 Inlägg
30 augusti 2007
har telia som isp å det är problem tamefan hela tiden, men som man brukar säga "omväxling förnöjer" tongue

edit ja jag är lite offtopic skulle jag tro
Senast redigerat av Sushikocken (30 augusti 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
30 augusti 2007
halebop har varit kasst i flera veckor ... strular med sms.. klipper under samtal...

tror inte d är lokalt då dom tom nämnde d på rix morronzoo förra lr då förra veckan..

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

(none)
1 725 Inlägg
30 augusti 2007
Machin skrev:
halebop har varit kasst i flera veckor ... strular med sms.. klipper under samtal...

tror inte d är lokalt då dom tom nämnde d på rix morronzoo förra lr då förra veckan..

Det gör mitt med som Du har haft Machin.. Det är grymt irriterande då man sitter i ett viktigt samtal...VIPS ..så dör det.. Så extremt frustrerande..

SMS- märkte jag att det krånglade här om dagen..gick inte att skicka sms på ca 3 timmar..Börja ju tro att telefonen är knas..Förvisso helt ny..Men nu har man fått lite bekräftelse på att man inte är ensam om detta.. Har en hel del kollegor som har samma problem..

Inte nog med det, tycker att det är sjukt dåligt att Halebop inte har en riktigt kundservice, i form av någon person man kan ringa till och inte ett förbaskat datasvar.. Med tanke på att de har växt upp sig så extremt mycket detta året med många kunder, så borde dom kunna fixa en bättre service!

Annars är jag nöjd i de 2, snrt 3 åren jag haft halebop!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
30 augusti 2007
Braather skrev:
Machin skrev:

Det gör mitt med som Du har haft Machin.. Det är grymt irriterande då man sitter i ett viktigt samtal...VIPS ..så dör det.. Så extremt frustrerande..

SMS- märkte jag att det krånglade här om dagen..gick inte att skicka sms på ca 3 timmar..Börja ju tro att telefonen är knas..Förvisso helt ny..Men nu har man fått lite bekräftelse på att man inte är ensam om detta.. Har en hel del kollegor som har samma problem..

Inte nog med det, tycker att det är sjukt dåligt att Halebop inte har en riktigt kundservice, i form av någon person man kan ringa till och inte ett förbaskat datasvar.. Med tanke på att de har växt upp sig så extremt mycket detta året med många kunder, så borde dom kunna fixa en bättre service!

//Jonas

jo d e aningen störande när d klipper..

på vilket sätt strular sms för dig? för mig står d "kunde inte skicka meddelandet försöka igen" på typ vart 3:e man skickar... hyffs störande... spec me tanke på att man drar iväg drygt 100 om dan..

får dom inte till d snart så tror ja d blir å byta.. frågan är juh bara vad man ska byta till ...

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

1 723 Inlägg
30 augusti 2007
Machin skrev:
för mig står d "kunde inte skicka meddelandet försöka igen" på typ vart 3:e man skickar... hyffs störande... spec me tanke på att man drar iväg drygt 100 om dan..

det bästa är då mottagaren får ett sms per gång då man provat att skicka det pånytt. det händer rätt ofta med telia. Tur man har fast avgift för sms.

68 Inlägg
30 augusti 2007
har halebop å det har krånglat som fan med täckningen ett bra tag nu!började funderar om det var mobilen det var fel på,men den kanske inte har nå med täckningen att göra!?

blinka med blåljusen om du vill "rejsa"!

1 268 Inlägg
30 augusti 2007
TELIA som har sveriges största täckning up in my ass fan nere i södra delarna funkar det kasst som satan....

(none)
1 725 Inlägg
30 augusti 2007
Machin skrev:
Braather skrev:
Machin skrev:

//Jonas

jo d e aningen störande när d klipper..

på vilket sätt strular sms för dig? för mig står d "kunde inte skicka meddelandet försöka igen" på typ vart 3:e man skickar... hyffs störande... spec me tanke på att man drar iväg drygt 100 om dan..

får dom inte till d snart så tror ja d blir å byta.. frågan är juh bara vad man ska byta till ...

Det jag har haft har då varit att jag inte har kunnat skicka över huvudtaget. Att det står just de su skrev.
Det sjukaste som jag har varit med om är också det att, vissa personer i min telefonbok, måste jag skicka två ggr för att det ska fungera. Alltså första sms:et så står det "Kunde inte skicka, försök igen!" Och andra gången går det i väg...Ja, vad ska man säga..hehe.

Har hört att Parlino ska vara en okey operatör.. Kolla gärna på deras sida: http://www.parlino.se/

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

2 201 Inlägg
31 augusti 2007
har haft halebop ganska länge nu o har aldrig haft problem med det. enda stället jag haft problem med täckning eller ingen täckning alls, var hos en kompis i norrland utanför skellefteå (fast det var typ nästan mitt i skogen)

Smålänning
7 883 Inlägg
31 augusti 2007
Här funkar det lika klockrent som alltid. Full mottagning.

OT:
Har alltid haft telia. Dock så provade jag telenor (Vodafone) under ett halvår för att teliakortet krånglade lite, men det var svindyrt att ringa, men stog ut med det.
Skulle utomlands och fick då veta att Vodafone trots allt skryt inte skulle funka dit jag skulle, så då startade jag upp teliakortet igen, och då hade dom lagt in 50 kr på kortet och fölängt bäst före datumet. Åkte utomlands och där kostade det lika mycket att ringa hem som det kostade inom sverige med det andra.

ALDRIG haft problem sen dess. Är 3 - 4 år sen nu.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

The Queen
200 Inlägg
31 augusti 2007
Jo, jag har halebop men har märkt att det inte är lika bra mottagning som förut.

Golf Racing*

VAG entusiast
277 Inlägg
31 augusti 2007
jag har alltid haft Telia och det är inga problem alls när jag ringer det är dom som ringer till mig som inte ringer via Telias nät som har dålig mottagning

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all

124 Inlägg
31 augusti 2007
Mitt problem som drabbade mig förra veckan var att jag inte kunde ta emot några sms. Det började med att en kompis ringde och då frågade han varför jag inte svarat på hans sms. Men jag hade inte fått något.
Han provade att skicka igen men det kom ändå inget. Jag bad andra personer att skicka med fortfarande så fick jag inga sms.
Jag kunde dock skicka sms till andra utan problem.

Men helt plöstligt så började alla sms ramla in, runt 20 på en gång. Detta var vid 22-tiden på kvällen. Alla dom sms:en var från samma dag.
Så nu tänkte jag att det verkar som det har löst sig.

Men det hade det visst inte, för några timmar senare ramlade det in ett till sms som hade skickats flera dagar tidigare.

Så nu vet jag inte om jag får sms eller inte som folk skickar, detta är riktigt irreterande.

Någon mer som varit med om detta?

210 Inlägg
31 augusti 2007
byt till oss på Tele2, där är alla nöjda kunder smile
telia har ett växelproblem om jag inte förstått det helt fel, vilken i prinsip drabbar alla nätberoende tjänster tele/videosamtal/sms/gprs

210 Inlägg
31 augusti 2007
Coffe_ skrev:
Mitt problem som drabbade mig förra veckan var att jag inte kunde ta emot några sms. Det började med att en kompis ringde och då frågade han varför jag inte svarat på hans sms. Men jag hade inte fått något.
Han provade att skicka igen men det kom ändå inget. Jag bad andra personer att skicka med fortfarande så fick jag inga sms.
Jag kunde dock skicka sms till andra utan problem.

Men helt plöstligt så började alla sms ramla in, runt 20 på en gång. Detta var vid 22-tiden på kvällen. Alla dom sms:en var från samma dag.
Så nu tänkte jag att det verkar som det har löst sig.

Men det hade det visst inte, för några timmar senare ramlade det in ett till sms som hade skickats flera dagar tidigare.

Så nu vet jag inte om jag får sms eller inte som folk skickar, detta är riktigt irreterande.

Någon mer som varit med om detta?

detta händer titt som tätt, oavsett vilken operatör man har.
aningen kan det vara ett sms som legat och spärrat (tex skickat från internet/utlandet) eller så har du haft dålig nätuppkoppling. testa starta om telefonen oftare, de borde lösa problemen om det är nätuppkopplingen

Pfffft
906 Inlägg
31 augusti 2007
Tele2 kunderna verkar ha seriösa problem och dom ringer miog och gnäller... WTF.. ifs är det mitt jobb att lyssna men men haha

Umadbro?

210 Inlägg
31 augusti 2007
postorder_probe skrev:
Tele2 kunderna verkar ha seriösa problem och dom ringer miog och gnäller... WTF.. ifs är det mitt jobb att lyssna men men haha

vart jobbar du? på tele2?

Sök