Inte en lugn stund här inte. Begav mig till garaget idag igen för att pyssla lite. Fan vad roligt det är när man kommer igång och det faktiskt blir bra!
Fick dessutom hem min tankstrypning på posten idag! Med ett leende på läpparna påbörjade jag min resa.. Det blev först en sväng in på jobbet för att tanka upp min fin fina pendlarbil, en Nissan Sunny. Passade även på att köpa en mattsvart, extra slittålig sprayfärg som skulle komma väl till pass senare under dagen
Hur som helst, dagens att göra lista:
- Byta ut de gamla tändkablarna till den grövre, blå NGK varianten som jag plockade hem från Hårds bildemontering.
- Lacka tryckrören runt IC mattsvarta.
- Provmontera tankstrypning
När jag anlände till garaget slet jag ivrigt upp luckan ner till tanklocket för att provmontera min tankstrypning:
HO HO! Någon där? Haha inga dåliga hål de har i Japan, dålig syn antar jag!Haaaaajuken! Där satt den, i alla fall för tillfället. Lite kemiskmetall på det där så sitter den som berget. Skall tillägga att även tanklocket passade perfekt i själva "strypningen"!Därefter tog jag fram de, för mig, nya blå NGK tändkablarna:
Det gäller att man har koll på siffrorna när man byter annars kan bilen gå dåligt:P Efter montering provstartade jag bilen och visst funkade det som det skulle!Det blir bara bättre och bättre! Men visst ser väl plåten framför kylaren lite halvdan ut Nu var det så dags för den mattsvarta färgen att göra sitt bästa. Har länge retat mig på de flerfärgade tryckrören. Tänkte därför att jag skulle färga dem mattsvarta!
Det övre tryckröret, blev rätt bra. Viktigt att maskera ordentligt Lika bra att ta det nedre också.Men varför inte fortsätta när man ändå var igång, som jag nämnde tidigare ser plåten framför kylaren lite halvtråkig ut så jag bestämde mig för att måla om den också. Efter ordentlig maskering så hade jag snarta målat färdigt denna del också. Passade även på att spraya "pinnen" som håller upp huven, därav det stora röret
Lite mer färg, blir bra det här!Konstig bild det där..Men va fan, balken var inte i det bästa skicket. Lika bra att måla den med
Torkade av den ordentligt innan jag maskerade för att sedan kunna spraya på några lager mattsvart!
Balken målad!Här följer resultatet av allt måleri:
Fan vad nöjd jag blev! kommer bli perfekt när fronten väl kommer på!Får ursäkta de suddiga bilderna, men ni är väl vana vid det här laget!
Under morgondagen väntar jag mig ännu ett paket från posten, denna gång min catchtank !
Yeaaah... Skall även äka iväg en sväng till Jula och inhandla så kallad kemisk metall för att kunna montera min tankstrypning!
Det var allt för denna gång, blir kanske mer måla av imorgon..