Namn: Christer W Nilsson
Irc nick: Altras
Bor: Junsele
Kör: Toyota Celica GT-FOUR 205st
Effekt: Under uppbyggnad
Färg Bloue purple
Trim: XXXXX
Fälgar 17 tumms
Däck 225/45-17
Styling: kommer, fast har en vinge nu + små läppar fram till
Framtidsplaner :
Nya Fälgar x
Vita blinkers x
alla Toyota celica orginal läppar x
Lite mer mätare x
lite mera laddtryck x
förhoppnings viss lite grupp A delar x
ny broms beläggrunt om (green stuff/red stuff)
och en massa annat
Och en till
Tit motorn
En massa orginal information om denna celica:
Längd 450 cm
Bredd 175 cm
Höjd 130,5 cm
Markfrigång 14,5 cm
Axelavstånd 253,5 cm
Spårvidd fram/bak 151/149 cm
Tankrymd 68 liter
Tjänstevikt 1520 kg (4-hjulsdrift)
Maxlast 260 kg
Totalvikt 1780 kg
Släpvagnsvikt 1200 kg
Orginal Fälg 7,5x16
Motor Rak, 4-cyl, vätskekyld. Topplock i Aluminium med 16 ventiler och 2 överliggande kamaxlar.
Modell 3S-GTE
Cylinderdiameter 86.0 mm
Slaglängd 86.0 mm
Kompression 8,5:1
Cylindervolym 1998 cm3
Max effekt 255 hk vid 6000 varv.
Max vridmoment 305 Nm vid 4000 varv.
Notering Vattenkyld turbo CT20b (max 0,9 bar laddtryck) och vatten/luftkyld intercooler.
Oljemängd 4 liter
Oljemängd vid filterbyte 4,5 liter
Kraftöverföring Tvärställd motor fram. Drivning fram och bak. 5 växlar framåt.
Växellåda 5 växlad full synkroniserad.
Läge 1 1:3,38 - 57 km/h
Läge 2 1:1,91 - 100 km/h
Läge 3 1:1,26 - 150 km/h
Läge 4 1:0,92 - 210 km/h
Läge 5 1:0,73 - 239 km/h
Slutväxel 4,29:1
Koppling Enkel torr lamell.
Notering 4-hjulsdrift. Centerdiff 50-50 % fram och bak. Viskokoppling, Torsen bakre differential.
Max hastighet 239 km/tim
Acc 0-100 km/tim Ca 5,9 sek.
Acc 0-1000 m Ca 26,2 sek.
Elsystem
Spänning 12 volt
Batterikapacitet 72 Ah
Generator maxeffekt XX Ah
Startmotor effekt XXX W
Helljus HB3 eller 9005 60W
Halvljus HB4 eller 9006 51W
Dimljus H3 55W
Parkeringsljus fram
Blinkers fram
Blinkers sida
Blinkers bak
Parkeringsljus bak
Bromsljus
Backljus
Dimljus bak
Nummerplåtsbelysning
Innerbelysning tak
Handsfacksbelysning
Bagagerumsbelysning
Bränsledeklaration
Stadskörning 1,14 l/mil
Blandad körning 0,98 l/mil
Landsvägskörning 0,79 l/mil
Min förbrukning 0,72 - 1,40 l/mil
Chassi Monocoque stål konstruktion. Vissa delar i aluminum.
Fram Independent McPherson struts (patented Super Strut layout) lower control arm , coil springs and telescopic dampers, antiroll bar.
Bak Independent McPherson struts, longitudinal arm, coil springs and telescopic dampers, antiroll bar.
Bromsar Servo. ABS (Nippon Denso 6 sensor).
Bromsar fram Ventilerade skivor, 315 mm fasta 4 kolvsok i aluminium.
Bromsar bak Ventilerade skivor, 315 mm flytande 2 kolvsok.
Styrning Kuggstång. Servo.
Antal rattvarv X,X
Vändcirkel 11,2 m
[size=18]R.I.P BMW 320i Coupé Lumma Racing Edition -92[/size]
Lämnar efter mig tre bilder på en gammal tro tjänare
Uppdatering 1
ja då börjar julklapparna komma
Doc såldes denna
Uppdatering 2
Ja då har det tittat ner några fler grejer då läger in bilder på dom nedan.
Uppdatering 3
jaha då ahr man börja mikla lite me sterio bygget som jag ska göra bådde snyggt och portabelt så man snabbt kan lyfta ur det vid ban körning eller annan körnming där vikten har betydelse
Uppdatering 4
jaha då har vi en fortsättning på steriobygget. Det ska bli ett portabellt byge som snabbt ska gå att lyfta ur ifall mán hittar en race bana eller en stripp
Bilder
urskuren och klar
fördigt och temp moterat på botten plattan blästrad och klar
Uppdatering 5
Men herre GUD!!!! vad jag handlar :smash: tit nu har jag fått riktiga vingbenen te bilen me + att jag har beställt hem 2 liter färg
Uppdatering 6
Har dessutom nyss fått veta att jag får tillbaka ving blocken i morgon målade och klara så nu ska det till och skruvas vinge
ja just här kommer lite snygga bilder också
e int han fin fast de ä ju lite fel färg..
mätare avstängd
mätare på
gö som jag
Uppdatering 7
nu har jag monterat på ving blocken också och så här såg det ut efteråt kommer även lite bilder som är från då vi höl på och greja med
Uppdatering 8
nu har jag bytt reg plåt fram iaf bak får vänta tills jag fått nytt skattemärke och så här ser det ut
bådda på samma bild
Uppdatering 9
Jaha ja nu är det ju så här att jag fimpade tidigare sterio
bygge och har nu gjort ett nytt så jag tänkte berätta lite om
det här och nu så här på kvälls kvisten
så vi börjar kl 11:00 i dag med att baka in bilen och ploka
i sär den
Sen plockar vi fram allt matreal som behövs vill säga bla:
stiksåg, fillt tyg, spånskiva, blästrat pleksiglas, lim, skruvar,
lite aluminium från en dator, spakel, högtalare och lite kabel
Ja då börja vi med att såga ut en grund tids uppfattning = 0
Sen märkte vi att inte ett skit blev som det va tänkt pga att
vi inte fick ner den men då tog vi fram sågen och börja
såga lite mera och fick då två kanter som vi fick komma på
nått sätt att sätta fast...
Och så här ser det ut när vi har fäst fast dom små rakarns
vingarna med dom små alu bitarna
Så tog vi och sågade hål på skiten för bådde basar och
för pleksi skivan.
ja sen så skulle vi ta och klä då och så här gör vi i junsele
iaf
sen va det ju dags att prässa skiten så då tar man vad som
finns till hands
sen har vi ett halv fördigt projekt då nu saknas bara neon
och pleksi skivan men det kommer en annan dag.
nästan klart iaf kl är vid kort tillfället 22:50
Uppdatering 10
mer bilder till folket
ser ni ringen under basen den kan lysa
billigt neon ja visst
och en ny färdig bild komer väll me neon på så man ser det senare
Uppdatering 11
Har kommit fram till att jag hoppar över alla träffar och utställningar i sommar nu i alla fall jag vill bli hellt klar med bilen innan jag far ut med den.. FAST mittsverige ska jag åka +eventuellt en cup eller 2
och det som ska göras där innan är följande
1. 3 tums DP
2. 3 tums MP
3. 3 tums övrigt avgas
4. japs blås
5. blitz dump kit
6. blitz sport filter kit
7.Blitz turbo timer
8. lacka fronten som jag nyss köpt bara sådär impuls grej ska doc hemma modifieras först
9. bygga i ordning sterion med yterligare 2 x 12 tums basar.. och allt ska va snabbt ur tag bart
10.eventuell om mappning
11. nya lysen bak och kanske fram
12. vita blinkers
13. lacka sidokjolar och läpp
14. säkert nått mer som jag inte kommer på
Sen tänkte jag jag ska lägga ut dom utlovade bilderna
sen blir det prov montering av läppen fram doc utan fast skruvning
sen har vi bilder på bilen med och utan sidokjolar även dom bara upp pallade
och så ligger det till just nu
Uppdatering 12
ja ha nu har nästa present kommit
2 nya 12 tums basar
Uppdatering 13
Nu äre jul igen jaha nu har jag fått mera paket vilket några redan vet /hört så då delger jag de med lite bilder
Titta så gulligt
kan någon vänlig själ översätta???
monterat och klat doc lit shabbig skärpa
Hör har vi lite bättre skärpa
Uppdatering 14
japps här kommer det lite bilder då efter som att bilen ej vart laglig att köra så har jag mixtrat lite med annat på den
bla målat lite granna
installerat det
och sist men inte minst äntlilgen nå jävla fälgar att sätta däcken på tycker doc att dom inte är så grasiösa
KOMMENTARER??
Uppdatering 15
här är en bild på bromsvätskan jag använder nu mera
Uppdatering 16
jappz här kommer lite bilder då
och självklart med lite före och efter bilder
Nästa inköp kommer då senare att bli nya skivor från EBC (slitsade och håll borrade) red stuff belägg fram och green stuff bak och då lite färg på sido kjolarna
Kommentarer
Irc nick: Altras
Bor: Junsele
Kör: Toyota Celica GT-FOUR 205st
Effekt: Under uppbyggnad
Färg Bloue purple
Trim: XXXXX
Fälgar 17 tumms
Däck 225/45-17
Styling: kommer, fast har en vinge nu + små läppar fram till
Framtidsplaner :
Nya Fälgar x
Vita blinkers x
alla Toyota celica orginal läppar x
Lite mer mätare x
lite mera laddtryck x
förhoppnings viss lite grupp A delar x
ny broms beläggrunt om (green stuff/red stuff)
och en massa annat
Och en till
Tit motorn
En massa orginal information om denna celica:
Längd 450 cm
Bredd 175 cm
Höjd 130,5 cm
Markfrigång 14,5 cm
Axelavstånd 253,5 cm
Spårvidd fram/bak 151/149 cm
Tankrymd 68 liter
Tjänstevikt 1520 kg (4-hjulsdrift)
Maxlast 260 kg
Totalvikt 1780 kg
Släpvagnsvikt 1200 kg
Orginal Fälg 7,5x16
Motor Rak, 4-cyl, vätskekyld. Topplock i Aluminium med 16 ventiler och 2 överliggande kamaxlar.
Modell 3S-GTE
Cylinderdiameter 86.0 mm
Slaglängd 86.0 mm
Kompression 8,5:1
Cylindervolym 1998 cm3
Max effekt 255 hk vid 6000 varv.
Max vridmoment 305 Nm vid 4000 varv.
Notering Vattenkyld turbo CT20b (max 0,9 bar laddtryck) och vatten/luftkyld intercooler.
Oljemängd 4 liter
Oljemängd vid filterbyte 4,5 liter
Kraftöverföring Tvärställd motor fram. Drivning fram och bak. 5 växlar framåt.
Växellåda 5 växlad full synkroniserad.
Läge 1 1:3,38 - 57 km/h
Läge 2 1:1,91 - 100 km/h
Läge 3 1:1,26 - 150 km/h
Läge 4 1:0,92 - 210 km/h
Läge 5 1:0,73 - 239 km/h
Slutväxel 4,29:1
Koppling Enkel torr lamell.
Notering 4-hjulsdrift. Centerdiff 50-50 % fram och bak. Viskokoppling, Torsen bakre differential.
Max hastighet 239 km/tim
Acc 0-100 km/tim Ca 5,9 sek.
Acc 0-1000 m Ca 26,2 sek.
Elsystem
Spänning 12 volt
Batterikapacitet 72 Ah
Generator maxeffekt XX Ah
Startmotor effekt XXX W
Helljus HB3 eller 9005 60W
Halvljus HB4 eller 9006 51W
Dimljus H3 55W
Parkeringsljus fram
Blinkers fram
Blinkers sida
Blinkers bak
Parkeringsljus bak
Bromsljus
Backljus
Dimljus bak
Nummerplåtsbelysning
Innerbelysning tak
Handsfacksbelysning
Bagagerumsbelysning
Bränsledeklaration
Stadskörning 1,14 l/mil
Blandad körning 0,98 l/mil
Landsvägskörning 0,79 l/mil
Min förbrukning 0,72 - 1,40 l/mil
Chassi Monocoque stål konstruktion. Vissa delar i aluminum.
Fram Independent McPherson struts (patented Super Strut layout) lower control arm , coil springs and telescopic dampers, antiroll bar.
Bak Independent McPherson struts, longitudinal arm, coil springs and telescopic dampers, antiroll bar.
Bromsar Servo. ABS (Nippon Denso 6 sensor).
Bromsar fram Ventilerade skivor, 315 mm fasta 4 kolvsok i aluminium.
Bromsar bak Ventilerade skivor, 315 mm flytande 2 kolvsok.
Styrning Kuggstång. Servo.
Antal rattvarv X,X
Vändcirkel 11,2 m
[size=18]R.I.P BMW 320i Coupé Lumma Racing Edition -92[/size]
Lämnar efter mig tre bilder på en gammal tro tjänare
Uppdatering 1
ja då börjar julklapparna komma
Doc såldes denna
Uppdatering 2
Ja då har det tittat ner några fler grejer då läger in bilder på dom nedan.
Uppdatering 3
jaha då ahr man börja mikla lite me sterio bygget som jag ska göra bådde snyggt och portabelt så man snabbt kan lyfta ur det vid ban körning eller annan körnming där vikten har betydelse
Uppdatering 4
jaha då har vi en fortsättning på steriobygget. Det ska bli ett portabellt byge som snabbt ska gå att lyfta ur ifall mán hittar en race bana eller en stripp
Bilder
urskuren och klar
fördigt och temp moterat på botten plattan blästrad och klar
Uppdatering 5
Men herre GUD!!!! vad jag handlar :smash: tit nu har jag fått riktiga vingbenen te bilen me + att jag har beställt hem 2 liter färg
Uppdatering 6
Har dessutom nyss fått veta att jag får tillbaka ving blocken i morgon målade och klara så nu ska det till och skruvas vinge
ja just här kommer lite snygga bilder också
e int han fin fast de ä ju lite fel färg..
mätare avstängd
mätare på
gö som jag
Uppdatering 7
nu har jag monterat på ving blocken också och så här såg det ut efteråt kommer även lite bilder som är från då vi höl på och greja med
Uppdatering 8
nu har jag bytt reg plåt fram iaf bak får vänta tills jag fått nytt skattemärke och så här ser det ut
bådda på samma bild
Uppdatering 9
Jaha ja nu är det ju så här att jag fimpade tidigare sterio
bygge och har nu gjort ett nytt så jag tänkte berätta lite om
det här och nu så här på kvälls kvisten
så vi börjar kl 11:00 i dag med att baka in bilen och ploka
i sär den
Sen plockar vi fram allt matreal som behövs vill säga bla:
stiksåg, fillt tyg, spånskiva, blästrat pleksiglas, lim, skruvar,
lite aluminium från en dator, spakel, högtalare och lite kabel
Ja då börja vi med att såga ut en grund tids uppfattning = 0
Sen märkte vi att inte ett skit blev som det va tänkt pga att
vi inte fick ner den men då tog vi fram sågen och börja
såga lite mera och fick då två kanter som vi fick komma på
nått sätt att sätta fast...
Och så här ser det ut när vi har fäst fast dom små rakarns
vingarna med dom små alu bitarna
Så tog vi och sågade hål på skiten för bådde basar och
för pleksi skivan.
ja sen så skulle vi ta och klä då och så här gör vi i junsele
iaf
sen va det ju dags att prässa skiten så då tar man vad som
finns till hands
sen har vi ett halv fördigt projekt då nu saknas bara neon
och pleksi skivan men det kommer en annan dag.
nästan klart iaf kl är vid kort tillfället 22:50
Uppdatering 10
mer bilder till folket
ser ni ringen under basen den kan lysa
billigt neon ja visst
och en ny färdig bild komer väll me neon på så man ser det senare
Uppdatering 11
Har kommit fram till att jag hoppar över alla träffar och utställningar i sommar nu i alla fall jag vill bli hellt klar med bilen innan jag far ut med den.. FAST mittsverige ska jag åka +eventuellt en cup eller 2
och det som ska göras där innan är följande
1. 3 tums DP
2. 3 tums MP
3. 3 tums övrigt avgas
4. japs blås
5. blitz dump kit
6. blitz sport filter kit
7.Blitz turbo timer
8. lacka fronten som jag nyss köpt bara sådär impuls grej ska doc hemma modifieras först
9. bygga i ordning sterion med yterligare 2 x 12 tums basar.. och allt ska va snabbt ur tag bart
10.eventuell om mappning
11. nya lysen bak och kanske fram
12. vita blinkers
13. lacka sidokjolar och läpp
14. säkert nått mer som jag inte kommer på
Sen tänkte jag jag ska lägga ut dom utlovade bilderna
sen blir det prov montering av läppen fram doc utan fast skruvning
sen har vi bilder på bilen med och utan sidokjolar även dom bara upp pallade
och så ligger det till just nu
Uppdatering 12
ja ha nu har nästa present kommit
2 nya 12 tums basar
Uppdatering 13
Nu äre jul igen jaha nu har jag fått mera paket vilket några redan vet /hört så då delger jag de med lite bilder
Titta så gulligt
kan någon vänlig själ översätta???
monterat och klat doc lit shabbig skärpa
Hör har vi lite bättre skärpa
Uppdatering 14
japps här kommer det lite bilder då efter som att bilen ej vart laglig att köra så har jag mixtrat lite med annat på den
bla målat lite granna
installerat det
och sist men inte minst äntlilgen nå jävla fälgar att sätta däcken på tycker doc att dom inte är så grasiösa
KOMMENTARER??
Uppdatering 15
här är en bild på bromsvätskan jag använder nu mera
Uppdatering 16
jappz här kommer lite bilder då
och självklart med lite före och efter bilder
Nästa inköp kommer då senare att bli nya skivor från EBC (slitsade och håll borrade) red stuff belägg fram och green stuff bak och då lite färg på sido kjolarna
Kommentarer
Senast redigerat av Altras (4 januari 2006)
Mvh Altras
www.compello.se
www.compello.se
0
0
0
0