3305
Sök

byt antivirusprogram till NOD32

881 Inlägg
2 september 2007
Jag tycker Nod32 är det bästa av vad jag testat, och då har jag testat Norton, AVG, Avast, Panda b.la.

Öhh
272 Inlägg
2 september 2007
här har ni svart på vitt... Nod32 är verkligen INTE bäst

http://img.photobucket.com/albums/v219/NAMOR/PCMAG.png
http://www.pcpro.co.uk/labs/155/antivir … ducts.html

kör själv på AVG och det har då funkat 100% hittills

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
2 september 2007
Det bästa virus programet ja har provat är AVG antivirus. Det har hittat alla virus som har slöat ner min data.

Det bästa med det programet är att det är bättre än de som kostar sammtidigt som det är gratis=mäst för pengarna big_smile

Om man nu kollar på de sidor som almen_88 länkar till så är det inget snack om saken NOD 32 hittar inte virusen, inte konstigt ni tror ni inte har några då...

mvh Dennis

467 Inlägg
2 september 2007
Trådstartare
om man har virus som man inte märker....vad spelar det då för roll om dom e där???? Era argument håller inte eftersom då kan ja säga att ni oxå har virus som ni inte vet om....
Min data är lika snabb som den varit sen den var ny o ja kör me nod..Det e tillräckligt bra för mig. Vad mer kan man begära?

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
2 september 2007
har nod på alla våra datorer hemma och har till o me installerat det till cheferna på jobbet och ingen har klagat ! big_smile

Inspiration comes standard

Öhh
272 Inlägg
2 september 2007
Hoffmeister2 skrev:
om man har virus som man inte märker....vad spelar det då för roll om dom e där???? Era argument håller inte eftersom då kan ja säga att ni oxå har virus som ni inte vet om....
Min data är lika snabb som den varit sen den var ny o ja kör me nod..Det e tillräckligt bra för mig. Vad mer kan man begära?

tur för dej då.. men vem vill ha en massa keyloggers och annat spyware på datorn även fast dom inte slöar ner den???

Körv
3 535 Inlägg
2 september 2007
Har kört det i 1½ år nu och det funkar kanon! Kanske inte är det bästa, men jag är nöjd iaf smile

Truckdriving Man

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
2 september 2007
Hoffmeister2 skrev:

Om säpo bevakar dig, vad spelar det för roll om du inte vet om att de gör det?

Nä men seriöst, alla får anväda det som de vill ha och är nöjda med, ja bara inte gillar att betala för det som ja kan få gratis...

Kockafan
224 Inlägg
2 september 2007
vilken idiot tråd..

Kocken

3 Inlägg
2 september 2007
Haahahaha, är rätt ny på garaget och inte direkt aktiv som ni ser, men det här var lite kul läsning som jag vill kommentera smile

"Alla, byt till NOD32, det är det bästa antivirus programmet enligt en tidning för tre år sedan, jag har inte fått virus på de två år jag haft programmet" hehehe.. roll

Jag har inte haft något antivirus program privat sedan 1995 och har aldrig haft virus (har scannat av datorn till och från via Symantecs nätscanner samt tagit med mig HDDn till jobbet och kollat ibland för att variera). Lika så har lillebroshan aldrig inte haft något antivirus program - han har dock haft virus. wink

Bäst tror jag är om folk bildar sig sin egen uppfattning genom att ha läst om programmen och kollat tester - så det blir lite spridning då antivirus tillverkarna får ut "virus fixar" olika snabbt till alla de virus som dagligen släpps. Man är aldrig 100% säker.

Om jag personligen skulle välja idag, skulle jag sattsa på Symantecs om jag vill köpa ett program eller AVG Free om jag vill ha ett gratisprogram (detta har även fria dagliga uppdateringar).

Hoffmeister2, ta inte illa upp. NOD32 är säkert perfekt för dig men som Hamilton skrev - virus är en färskvara - liksom det mesta inom vår tekniska värld. Det rör sig hela tiden. Imorgon kanske en ny tidning skriver att NOD32 är bäst, och dan efter kommer nästa tidning som korar en ny vinnare där NOD32 inte längre är bland top tio.

//hazp

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
2 september 2007
JAG är ett mitt eget virus program o ja e bäst smile inte kört med virus program senaste 5åren.

Bmw osv..

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
2 september 2007
Jag använder bara windowa vista brandvägg & Windows defender & klarat mig i ett bra tag smile

C H E V R O L E T <3

Proljece?
1 464 Inlägg
2 september 2007
Vill bara säga att nod32 är skit bra men rats som man själv leker med går ändå igenom nod .. .men nod är bäst smile Vista suger tar ner det på 30min .. .

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Proljece?
1 464 Inlägg
2 september 2007
whitesnake skrev:
Hoffmeister2 skrev:

Om säpo bevakar dig, vad spelar det för roll om du inte vet om att de gör det?

Nä men seriöst, alla får anväda det som de vill ha och är nöjda med, ja bara inte gillar att betala för det som ja kan få gratis...

Hmm.. nod32 är bäst så enkelt är de ... panda suger hårt alla tror det är skit bra men det suger riktigt hårt har man updates på nod32 så får man skydd mot det mesta men ... om man vill och är riktigt bra så kan man komma förbi de med .. .

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Kejsare
547 Inlägg
2 september 2007
Är förjävla nöjd med mitt F-Secure, det kan jag också rekommendera

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

811 Inlägg
2 september 2007
Kör AVG Free och Windows brandvägg. Funkar fint. inte haft några problem.

326 Inlägg
3 september 2007
Man ska använda ett uppdaterat antivirusprogram, även om man anser sig vara tämligen säker. Den som inte använder något som helst skydd riskerar att ha ett flertal maskar/ trojaner/ virus dolt i datorn. Om man inte har något som varnar finns risken att man tror allt är ok men så är inte fallet.

Argumentationen är verkligen på hög nivå, "Om jag har virus som inte märks, vad spelar det för roll då?", "Vista suger", "Kör utan antivirus, jag har gjort det i så och så många år och aldrig haft några virus". roll

Själv använder jag numera BBB Säker bas, innan ISP-byte Telia Säker bas och innan dess F-Secure. Enbart F-secure med andra ord de senaste 5-6 åren.
Pålitligt, snabba uppdateringar, många virusdefintioner, slöar inte ner datorn, mycket välrenommerade. Nackdelar nu är väl att det har blivit en hel del processer igång, men det märks som sagt inte alls.
Och nej, jag kommer inte följa topic. wink
Senast redigerat av ILarsaI (3 september 2007)

Montör
664 Inlägg
3 september 2007
Om man vet hur man surfar och använder msn ordentligt behöver du inte ens något antivirusprogram.

Men, vill man verkligen ha ett så tycker jag också att det är NOD32 som gäller. Klockrent litet program som inte känns så värst kommersiellt och jobbigt. Inga jobbiga extrafunktioner och sånt. Bara ett antivirusprogram helt enkelt, vilket tydligt kan märkas t.ex. på storleken av installationsfilen.. NOD32's installfil ligger på ca 10mb, mot t.ex. Norton och de andra som har så mycket jobbiga extragrejer att deras program tar upp mot 200mb i installfiler, om inte mer.

EDIT:

Och som det står i recensionen som postades i början av tråden:

"vi har aldrig testat ett antivirusprogram som varit så skonsamt som detta. Minnesförbrukningen är under hälften av konkurrenternas, och någon sirapseffekt när vi arbetar med datorn märks inte alls."

True, true.
Senast redigerat av Cpbox (3 september 2007)

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

658 Inlägg
3 september 2007
Tycker Avira Antivir fungerar kanon, gratis är det också.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

"The Stig"
390 Inlägg
3 september 2007
JoQe skrev:
Tycker Avira Antivir fungerar kanon, gratis är det också.

Det kör jag också.Gratis och bra.Har aldrig haft problem med det.

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

Sök