3265
Sök

byt antivirusprogram till NOD32

285 Inlägg
3 september 2007
Cpbox skrev:
Om man vet hur man surfar och använder msn ordentligt behöver du inte ens något antivirusprogram.

Men, vill man verkligen ha ett så tycker jag också att det är NOD32 som gäller. Klockrent litet program som inte känns så värst kommersiellt och jobbigt. Inga jobbiga extrafunktioner och sånt. Bara ett antivirusprogram helt enkelt, vilket tydligt kan märkas t.ex. på storleken av installationsfilen.. NOD32's installfil ligger på ca 10mb, mot t.ex. Norton och de andra som har så mycket jobbiga extragrejer att deras program tar upp mot 200mb i installfiler, om inte mer.

EDIT:

Och som det står i recensionen som postades i början av tråden:

"vi har aldrig testat ett antivirusprogram som varit så skonsamt som detta. Minnesförbrukningen är under hälften av konkurrenternas, och någon sirapseffekt när vi arbetar med datorn märks inte alls."

True, true.

Både rätt & fel. nog blir risken för virus mycket mindre beroende på om du använder nätet rätt.
Men det finns virus,worms mm som tar sig in utan att du aktivt väljer det. finns dom som gott enbart på ip så så fort du slagit igång datorn har du åkt på det. så helt rätt är det inte. men dom flesta slipper du iaf.

en satans jävla Volvo.

Studerande
463 Inlägg
3 september 2007
Jag använder NOD32, tycker också att det fungerar klockrent! Man märker knappt att man har det igång och jag har inte fått några virus under tiden jag har använt det. STOR skillnad mot Panda som jag använde förut som gjorde att hela datorn gick segare.

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

467 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
Trist att vissa här kör med massa ironi och inte fattar att man bara delar med sig av egna erfarenheter. Tänkte bara tipsa dom som inte e så insatta om ett bra o väldigt enkelt prog som tar minimalt me kraft.. Ni andra kan ju köra på d ni vill eller starta en egen tråd om era super program.

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

1 297 Inlägg
3 september 2007
Jag kör me norton å de funkar fint. Var också gratis ^_*
Dock så märker man väl när den skannar datorn för då kan man inte göra mkt annat samtidigt.

7 100 Inlägg
3 september 2007
kör oxå med norton.varför byta när man är nöjd med de man har!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

4 571 Inlägg
3 september 2007
Har man en fungerande brandvägg och vet vad man gör med datorn behöver man inget antivirus

Kört 2 år utan nu, aldrig haft några problem.

Såklart så installerar jag Kaspersky varannan månad uppdaterar och scannar bara utifall man skulle ha nån trojan mask och dyl men har aldrig hittat någon.

Kör övrigt windowsbrandvägg och en i routern

Montör
664 Inlägg
3 september 2007
Ravestream skrev:
Cpbox skrev:
Om man vet hur man surfar och använder msn ordentligt behöver du inte ens något antivirusprogram.

Men, vill man verkligen ha ett så tycker jag också att det är NOD32 som gäller. Klockrent litet program som inte känns så värst kommersiellt och jobbigt. Inga jobbiga extrafunktioner och sånt. Bara ett antivirusprogram helt enkelt, vilket tydligt kan märkas t.ex. på storleken av installationsfilen.. NOD32's installfil ligger på ca 10mb, mot t.ex. Norton och de andra som har så mycket jobbiga extragrejer att deras program tar upp mot 200mb i installfiler, om inte mer.

EDIT:

Och som det står i recensionen som postades i början av tråden:

"vi har aldrig testat ett antivirusprogram som varit så skonsamt som detta. Minnesförbrukningen är under hälften av konkurrenternas, och någon sirapseffekt när vi arbetar med datorn märks inte alls."

True, true.

Både rätt & fel. nog blir risken för virus mycket mindre beroende på om du använder nätet rätt.
Men det finns virus,worms mm som tar sig in utan att du aktivt väljer det. finns dom som gott enbart på ip så så fort du slagit igång datorn har du åkt på det. så helt rätt är det inte. men dom flesta slipper du iaf.

Jajo, sant. Men typ, sålänge du inte tar emot skumma filer på msn, eller använder internet explorer, kazaa (och liknande p2p klienter), och inte trycker på skumma banners & ad's på websidor ("DU ÄR VÅR MIJONTE BESÖKARE! TRYCK HÄR FÖR ATT FÅ DITT PRIS!") osv, så är du helt klart på den gröna sidan, även om du inte har antivirusprogram. Skulle det vara så att datorn börjar flippa endå, så är det ju bara att omformatera. Rätt svårt att få tag på virus som förstör hårdvaran i datorn.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

DFFL
9 020 Inlägg
3 september 2007
Nod suger.
Finns flera som är bättre.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Studerande
463 Inlägg
3 september 2007
FireTraXX skrev:
Nod suger.
Finns flera som är bättre.

Till exempel..? Skulle gärna vilja veta några altenativ smile

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

DFFL
9 020 Inlägg
3 september 2007
AVG Antivirus t.ex.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Utanlem
895 Inlägg
3 september 2007
avg och nod gillar jag... sämst är norton.. tycker det tar över halva datorn..

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
3 september 2007
Burken skrev:

Tror Panda är sämre. Men Panda hittar ju alla spywares osv som inte Norton kan

C H E V R O L E T <3

4 571 Inlägg
3 september 2007
Burken skrev:

Bara halva? då hade du tur wink

Nä norton är nog det sista jag lägger in på mina datorer iaf

2 230 Inlägg
3 september 2007
hehe jo nog är väll norton bra.. men dock tar ju det en del kraft av datorn synd nog.. men samma tilvlerkare har ju ett till antivirus Symantec antivirus som är riktigt bra. inte fått virus eller nå.. fick jagitne med norton heller eller nå annat program.. alla är nog bra bara man vet vart man surfar och tar imot för filer.. för du kan ju fortfarande få virus vilket program du än använder ett fel steg å hela datorn kan crasha typ..

så kan det vara då det inte blev som det skulle

GOES wild
325 Inlägg
3 september 2007
Panda är skräp, Norton segar ner som helvete, NOD32 funkar inte till 100 när det är pirat, men annars i särklass bästa antivirus-programet!

Jag kör med Avast - Simpelt/Säkert/Gratis. Aldrig haft några problem med det och jag rekomenderar så många som möjligt att använda det!

http://files.avast.com/iavs4pro/setupswepro.exe
Det är en versionen på Svenska; tanka ner, installera, registrera, surfa!

Silly rabbit - Trix are for kids

Fortkörare
99 Inlägg
3 september 2007
hade feta problem med ett virus som jag inte fick bort o NOD32 va det enda som fick bort det.

Honda Civic Type-R -05
Invidia GT300
K&N Typhoon

551 Inlägg
3 september 2007
fan vilket känsligt ämne det var? jag ville bara säga att jag har NOD32 sen 2-3 år tillbaka och är supernöjd med den. har haft flertal virusprogram innan och har aldrig fått virus då heller. körde ett tag utan virusprogram för jag tyckte att alla slöade ner min dator så mycket, men sen fick jag tipset att prova NOD32 vilket jag gjorde o sen har jag fastnat.

You can't B serious, oh K

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
3 september 2007
Skall jag lägga mig i oxå.

Om ni vill veta om ni har Virus/trojaner/malware mm
Så lär ni först scana med ett program och sen byta till ett annat och sen ett tredje. kan svära på att ni kommer hitta olika saker med olika program.

Jag körde AVG förut.  Ville testa panda. oj panda hitta lite skit. tänkte detta va lite intressant
körde in f-secure den hitta även den lite grejer. in med både Nod och kaspersky   även dom hitta lite olika grejer.

Vad kan man då säga , jo dom är nog olika bra på olika saker allihopa.  av dom jag testat så är jag mycket nöjd med Nod, kaspersky, F-secure Och Norton/Symantec Antivirus.
Kör nu Norton och symantec och Avast hemma alla funkar bra. Norton drar inte så mycket resurser som alla tror . visst va så förr men nu är det inte så farligt . Ni för göra som med bilen Trimma den ;D

Bäst Är endå Suntförnuft

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

SQ
1 343 Inlägg
3 september 2007
Hinkas skrev:
Kör utan antivirus!

Det har jag gjort i 1.5 år och ALDRIG haft några problem, innan dess var det crashade windows mest hela tiden.

precis, ja har nog kört utan i drygt 2 år.. inga krångel alls.. fattar inte varför alla jagar upp sig så mkt.. smile

Ljudnörd!

5 198 Inlägg
3 september 2007
Lardi skrev:
Hinkas skrev:
Kör utan antivirus!

Det har jag gjort i 1.5 år och ALDRIG haft några problem, innan dess var det crashade windows mest hela tiden.

precis, ja har nog kört utan i drygt 2 år.. inga krångel alls.. fattar inte varför alla jagar upp sig så mkt.. smile

Hur vet ni att ni inte har virus ? Ingen krånglande dator ?  näe visst,,, de flesta spywares och keyloggers märks inte

Sök