Aah, trevligt! En läpp eller så är ju aldrig fel! Blir snyggt de där! Vill gärna se hur den ser ut när den sitter på bilen och är klar.. Förstod inte riktigt va du mena me att den ska va riktad inåt? aja. Kämpa på!
Tackar. Slutresulat kmr men vad gäller att den sitter på bilen får du bestovärre vänta ett tag då ja inte kmr sätta sakerna på bilen förens till våren.
Har äntligen fått en liten lucka till att greja med bilen. Enligt mig har det hänt en heldel idag. Inget märkvärt men nödvändiga saker. Även vingen är nu monterad.
Bjuder på många kort, många nödvändiga några mindre nödvändiga, men är alltid skoj med många bilder, även om det visar samma sak i principen.
Eftersom vingen är en "Piratkopia" så finns det alltid något glapp mellan vingen och karossen. Jag gjorde som så att jag limma vingen som vanligt men limmade även limmet som att jag foga en skarv. Limmet ska sen lackeras över och då syns inte "glappet" mellan vinge och kaross. Kommer att bli hur bra som hellst
Peugeot
206
Xs
Xs
Borta
Borta Lim/Tejp ska bort bara
Borta Lim/Tejp ska bort bara
TaaaAdddAAaa
Pussel ??
Ska Rubba, Polera och vaxa bilen ngn dag denna veckan då så ska allt nog försvinna 100%
Limmas
Limmas
Nät ska även på i dom 2 andra hålen vid japsdämparna men jag blev inte nöjd med resultatet så jag får inhandla mer nät.
Bjuder även på en överblick i kontrollrummet.
Motorrum som inom framtiden kmr se helt annorlunda ut. Just nu är det orginal allt ni ser förutom plus (+) kabel till slutsteg och säkring.
Gjorde även en ändring av koppling av plus (+) kabeln till slutsteget då jag gjorde det så hastigt första gången då jag skulle ställa upp i MDS Crank It Up. Så här såg det ut först.
hym :S var och kikade på vingen idag och kan ju säga att ja blev gått förvånad. Limmet har inte härdat än :S Första dynget stog bilen i garaget med värme och andra dynget stog det i kallgarage och det var inte ens minsta tecken på härdning.
Så åkte iväg och inhandlade PL400 ist men frågar är nu. Ska ja ge PL600 en till chans och kika imorgon om det har härdat lr ska ja ta bort skiten och lägga på PL400
Ett tips till senare, det finns sånt lim som du limmade vingen med fast i svart Det blev bra med vingen och när du tog bort emblemen! Sikaflex-552 heter det.
Så, nu är bilen rubbad, polerad och vaxad. Även Angeleyes och bakljus är beställda. Bör komma om 2-4 veckor.
Nu börjar även blommorna och den fina solen komma fram så snart kommer hela kjolpaketet + fälgarna komma på. Är fortfarande lite minus ute så i mitten av april räknar ja med att få montera allt
Har ett par framlampor (facelift) liggandes till salu för den som är intresserad. hur dom ser ut hittar på på ngn av dom föregående sidorna i projekttråden