3430
Sök

Att finna min dumpventil..hjälp.

Mr.
253 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
Köpte en t4 för inte sålänge sen, och nu blev jag nyfiken på om förra ägaren hade installerat en öppen eller hybrid dump. Det pyser ju rätt bra så jag antar att det är dump på den? För så låter den väl ändå inte orginal xD

Jag tror jag har kollat alla slangar som går att kolla när man står ovanför motorn, men jag ser fan inte någon dump nånstans!

Om någon kan ge tipps på var den är plaserad så skulle jag vara evigt tacksam! Antingen med ord eller bild! smile

tack på förhand!
rock n roll

edit:
*redigera topic*
Senast redigerat av pwei (4 september 2007)

Köpes:
18T Turbo

658 Inlägg
4 september 2007
Vet inte hur det ser ut på s40. Men lägg upp en bild på motorrummet så finns det nog fler än de med s40 som kan hjälpa dig. Och en korrekt rubrik gör nog att fler av "rätt" folk tittar in. Lycka till!

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

210 Inlägg
4 september 2007
min extremt vilda gissning är att du har ett öppet filter på bilen, då pyser den friskt smile
dumpar på våra s40 är ju oftast inte att rekomendera.
kolla in
www.x40nordic.com sveriges bästa X40 klubb

Mr.
253 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
Redigerade topic... Har kollat på flera olika bilder när folk har monterat dit sina dumpar och det synns ju verkligen, de sitter i princip ovanpå motorn. Jag undrar verkligen vart de lyckats gömma min... Sitter med grov huvudvärk sad Om det inte är nått fel på min orginal så den låter en massa men det tror jag knappast på..

Jisses...
edit:
Och som svar på ovanstående inlägg: Men just när jag släpper gasen på te.x 3an, jag skulle kunna svära på att det sitter en dumpventil nånstans tongue Det är ju lixom inget insugningspys, utan man hör ju klart och tydligt att trycket släpps ut tongue
Senast redigerat av pwei (4 september 2007)

Köpes:
18T Turbo

Smålänning
7 883 Inlägg
4 september 2007
Originaldumparna ser inte likadana ut. Dom är väldigt diskreta. Kolla längs med tryckröret.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Mr.
253 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
tilläggas bör kanske att jag har sportluftfilter... Ringde autotech som trimmade kärran, de sa om man hade tagitbort skummet vid luftfiltret så kan det låta precis som den dumpar.. smile Nån som har några funderingar kring det?

Köpes:
18T Turbo

658 Inlägg
4 september 2007
Som sades tidigare sitter den troligen på tryckröret med en lite grövre slang till röret mellan insug och luftfilter och en vakumslang. En svart liten sak skulle jag tro.

Mr.
253 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
tack för alla svar wink Tror inte jag har en dump trotts allt! wink

Köpes:
18T Turbo

210 Inlägg
4 september 2007
nej jag vet att jag har rätt då jag har en exakt likadan bil =P
det är det öppna filtret som ger ljudet å det låter gott!
dumpar på s40 ställer till tomgången och fungerar ingetbra (beroende på hårdvaran dock)

658 Inlägg
4 september 2007
Man kan få en återcirkulerande att låta fint också, man måste inte ha atmosfärisk AV.

3 295 Inlägg
4 september 2007
det sitter en återcirkulerande avlastningsventil på din bil som är inbyggd i turbon, det är därför du inte hittar den..

Sök