3487
Sök

testa baslåda utan bil? *tankar och ideer*

210 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
Jag har en baslåda stående hemma, men kan inte fixa in den i bilen, tänkte koppla in ett slutsteg på ett bilbatteri som står i garaget och kolla in en mp3 spelare till lågnivå ingångarna, kommer detta fungera? behöver testa den innan jag skruvar ner lådan och bygger ny nämligen!

annars får jag dra mitt strå till stacken och lyfta in den 1 ton tunga klumpen till bilen, svårt dock när jag bara har typ ett ben som fungerar just nu...

Kocken
487 Inlägg
5 september 2007
tycker det borde funka, men se till att ha säkring så du inte pajar steget eller nått. Men har du inga vänner som har fler än ett ben som kan bära??

210 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
saken är lite den att i bilen har jag redan en låda, så det blir springande fram och tillbaka.
vill bara testa om basarna fungerar som som ska osv osv innan jag skruvar ner lådan och byter ut den.
hmmm får testa hur jag gör, men en minut på batteriet lär jag väll kunna spela i alla fall?
har batteriladdare här me, men att köra den samtidigt är väll inte så rekomenderat?

Kocken
487 Inlägg
5 september 2007
tror nog du kan spela nån timme innan batteriet är helt urladdat...

21 761 Inlägg
5 september 2007
Nemo skrev:
men en minut på batteriet lär jag väll kunna spela i alla fall?
har batteriladdare här me, men att köra den samtidigt är väll inte så rekomenderat?

Allt beror på hur kraftigt slutsteg du har och hur länge du ska spela, om du bara ska spela några minuter på lagom volym så är ett vanligt bilbatteri alldeles tillräckligt. Har man en laddare ansluten till batteriet så går det också bra, laddaren bör inte ge ut för hög spänning dock.

En elektroniskt styrd laddare ska fungera bra.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
5 september 2007
jag  har min bil bas te datorn  de e 2 st jbl power basar  och ett sinuslive sl a1500 steg  som drevs med ett batteri å en laddare kolla bilder  så ser du. har inge säkring . å har laddaren igång helatiden

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
6 september 2007
Men skruva dit ett par längre kablar och backa in bilen i garaget eller är du så enbent att du inte kan köra ?
Annars funkar det utmärkt som du sa, batteri och sen ha Mp3 som signalkälla, är du försiktig kan du skippa säkringen...
Går att köra med hemstereo oxå om du seriekopplar basarna...

296 Inlägg
6 september 2007
det fungerar har kommpisar som har prova detta.  men kom ihåg att hur det spelar inomhus har inget att göra med hur det kommer att spela i bilen...  så om du vill veta hur det kommer låta så måste du tyvär ta och installera det i bilen..

210 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
tack för alla ideer och tankar!
bilbatteri, slutsteg samt mp3 spelare fungerade ypperligt! dock var dom 4:a basarna lite för tungdrivna så steget räckte inte till smile

Sök