3707
Sök

Inglasad balkong eller inte ?

101 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
Hejsan nu är det så att jag och min sambo ska flytta den 1/2-08,  till ett helt ny byggt hus och vi vet inte om vi ska ha en  inglasad balkong eller inte vad tycker ni ?

Ps: vi måste säga till idag om vi ska ha det eller inte 7/9 -07

Fördelar ?

Nackdelar ?

MVH:Tobbe
Senast redigerat av RED-STAR (7 september 2007)

*Be Strong*Be Happy*

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
7 september 2007
Fördelar= Att man kan sitta där när det är blåsigt när det inte är egentligen väder till att sitta ute! Förlänger utesittandet avsevärt! Man kan ha det som extra förvaring utav utemöbler på vintern tex och bilen får stå ifred i garaget! Det blir varmt även när det inte är varmt om solen ligger på!
Nackdelar= Det kan bli för varmt ,det fläktar inget!
Kör på inglasat med skjutparti och sen kan man ju alltid bygga en öppen altan!
Senast redigerat av MikeAero (7 september 2007)

-Mike-

101 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
Så nu var det fixat det blir Inglasad balkong smile  och det blir med skjutparti smile

tack ska för era svar !

*Be Strong*Be Happy*

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
7 september 2007
Låter bra!!Skyll inte på mig sen bara!wink

-Mike-

101 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
Nejdå det ska jag inte göra ,kommer ju bli skit bra smile

*Be Strong*Be Happy*

1 174 Inlägg
7 september 2007
Asså allt beror på läget! Men som mor å far har så har dom en 2 sidor som e skkyddade av garaget och huset så det är helt vindstilla, sedan 3 st infravärme å tak, man kan sitta där hela sommarn tills nästan snön kommer! å ÄNDÅ KÄNNA ATT MAN ÄR UTE!

Inglasat bra osv osv men på sommarn? då vill ju man vara ute å käka inte i ett växthus? tongue  Dock så får du ju typ ett extra rum å kan vara skönt på vintern men nja sommarn e så kort ändå så utnyttja den!

2 079 Inlägg
7 september 2007
inte för att låta negativ men jag hade inglasad altan får ett tag sedan, haha , sen kom det nån sorts vindpust som alla kallade för gudrun och hon gillade inte glas så hon skickade alla glasskivorna i typ 100000000 bitar rätt ut i min gräsmatta hahaha, det var skoj det

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

The Queen
200 Inlägg
7 september 2007
Ja men inglasad balkon är ju lart snyggast smile Och om det blir för varmt kan man ju alltid sätta upp en fläkt i taket tongue

Golf Racing*

Sök