2616
Sök

Är detta paketet bra? Rockford

Vetlanda
30 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Hej nu är det så att jag ska bygga in ljud i bilen (Bmw 325 Coupe -93). Var inne på brl i Vetlanda nu i helgen och dom plockade ihop ett paket som jag fick till ett väldigt fint pris! Nu undrar jag om ni har några erfarenheter eller synpunkter om grejerna som ska innandlas?

Framsystem: Rockford Fosgate P152S 5,25" Kit, (Ska sitta nere vid fötterna)

Hattyllan tänkte jag ha addapter plattor och Jbl T595 6x9

I skuffen tänkte jag bygga en baslåda med Rockfords 12" P2D212 , eller om jag ska sattsa på P3D212?

Sen fick jag ett pangpris på två slutsteg som var på utgång ur sotimentet, även de Rockford. Tänkte att jag skulle koppla ett steg med framsystemet och 6x9, det steget ligger på 4x60W. Och sen ett seperat 2kanals steg till basen 2x60W. P.S. Tänkte att jag skulle sätta ett basrör ifrån baslådan upp igenom hatthyllan..

Jag är helt ny inom ljud, och undrar nu vad ni tycker om detta paketet? Borde jag välja något annat i stället? Räcker värkligen slutstegen till att driva på fullt ut? Tacksam för alla svar!

86 Inlägg
9 september 2007
Första frågan: Var går gränsen rent ekonomiskt?

Om du nu ändå ska lägga lite kulor så hade ivf jag valt att ta allt ut Powerserien, lite rejälare saker helt enkelt!

Och varför 6*9? Jag skulle aldrig få för mig att köpa ett par såna, tycker du ska köpa T162S istället och sätta i hyllan!

Men du har iaf bra smak vad gäller anläggning, ta gärna lite foto på grejerna sen smile

Vetlanda
30 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
RF skrev:
Första frågan: Var går gränsen rent ekonomiskt?

Om du nu ändå ska lägga lite kulor så hade ivf jag valt att ta allt ut Powerserien, lite rejälare saker helt enkelt!

Och varför 6*9? Jag skulle aldrig få för mig att köpa ett par såna, tycker du ska köpa T162S istället och sätta i hyllan!

Men du har iaf bra smak vad gäller anläggning, ta gärna lite foto på grejerna sen smile

Ja hällst inte över 6000:- Får detta paket för 6000kr med kablar och allt. Tycker det är överkomligt!
Jo 6*9 tänkte jag sätta dit bara för att jag har sånna liggandes hemma, så det är utav den enkla anledningen.

Heh Tack!smile

1 634 Inlägg
9 september 2007
Är det dom stegen med kromade kåpor?

Numera Saab 9-5 Aero -00

Vetlanda
30 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
andreas_gbg_ skrev:

Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte faktist, jag bad han plocka ihop ett paket till ett bra prist så jag vet inte men skulle tippa på att dom är hel svarta;)

Biltokig
870 Inlägg
9 september 2007
Krille_89 skrev:
andreas_gbg_ skrev:

Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte faktist, jag bad han plocka ihop ett paket till ett bra prist så jag vet inte men skulle tippa på att dom är hel svarta;)

De med kromade kåpor är väl de gamla power stegen? utgått för länge sen...
Men jag misstänker att det är de gamla punch-stegen du fått pris på nu när de nya kommit!
Låter väl helt okej tycker jag, bra grejer! Vad ska du ha för huvud-enhet?

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Skyracer
917 Inlägg
9 september 2007
Låter bra, så länge du inte väljer P1 i färdig låda. De utgående Rockford-stegen är bra, har funkat för mig i 3 år (3:a SM förra året). smile

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

217 Inlägg
9 september 2007
P2D212 den lådan ska spela riktigt bra har jag hör ialla fall jag funderar själv på att köpa en sån..

86 Inlägg
9 september 2007
De gamla kromade stegen var Punch, och inte Power smile (reds anm)

Vetlanda
30 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Huvudenheten är en Sony CDX-GT610U det är 4-kanals lågnivåutgång 2v, Sublågnivå, får duga så länge i alla fall:D
Men klarar ett 2 kanals steg på 2'60W att driva en Rockford Fosgate P2D212 utan problem eller orkar det till och med att driva 2 sådana:), Eller skulle jag kunna ha det slutsteget och kunna driva 1 Rockford Fosgate P3D212 utan problem?

Som ni märker är jag ny inom det här området;)

Biltokig
870 Inlägg
9 september 2007
Krille_89 skrev:
Huvudenheten är en Sony CDX-GT610U det är 4-kanals lågnivåutgång 2v, Sublågnivå, får duga så länge i alla fall:D
Men klarar ett 2 kanals steg på 2'60W att driva en Rockford Fosgate P2D212 utan problem eller orkar det till och med att driva 2 sådana:), Eller skulle jag kunna ha det slutsteget och kunna driva 1 Rockford Fosgate P3D212 utan problem?

Rockfords steg är alltid ganska grovt underspecade så jag tror säkert att det kan driva en sådan smile om det kan driva 2 vågar jag inte gissa...

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Vetlanda
30 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Mr_Gear skrev:
Krille_89 skrev:

Rockfords steg är alltid ganska grovt underspecade så jag tror säkert att det kan driva en sådan smile om det kan driva 2 vågar jag inte gissa...

Okey men en ska funka utan problem då? På brl:s hemsida står det att det är "Effekten är uppmätt till 309W RMS enligt CEA-2006"

Sök