3332
Sök

Hur kör folk idag.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
13 september 2007
Hört rykten om att döda vinkeln är underskattad. ;\

Whine whine!

285 Inlägg
13 september 2007
Som inflyttad göteborgare så kan jag säga att majoriteten här kör som nötter.
Ju mer trafik destå mer bör man tänka på andra tycker man. men inte här, dom flsta kör som dom var ensamna på vägen, 60 i ytterfil på 70 väg, ingen blinkers, högerregeln existerar knappt. det här med vävning har jag aldrig sett funka, alla trycker bara på.
Blir ju inte bättre av att många korsningar är planerade under firmafesterna på gatukontoret typ

en satans jävla Volvo.

study
772 Inlägg
13 september 2007
i skåne vid boarp kommer körande på huvudled och ser en risig sossecontainer(240) aha hur som helst så kommer dne körande fårn parkeringen kollar inte åt mitt håll svänger ut på vägen mitt framfören. sådana bör absolut inte ha körkort.

Avstängd
658 Inlägg
13 september 2007
det är förjävligt.

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

Skaune
13 september 2007
När det gäller vardagsbilister så orkar jag knappt disskutera det, man blir bara så trött...

72 Inlägg
13 september 2007
Axor skrev:
När det gäller vardagsbilister så orkar jag knappt disskutera det, man blir bara så trött...

Kan bara hålla med..

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
13 september 2007
2 filiga rondeller måste ju vara det absolut värsta som finns? Jag litar inte på någon alls i dom jävlarna, in i rondellen å fort som bara fan ut ur den så man överlever haha smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

"the real jerk"
301 Inlägg
13 september 2007
folk är galna när min bror kom hem från saab träffen så krockade han med sin 93 -56 det var en yngre tyska som inte visste att man skulle stanna efter avfart från motorväg han var lite små sur men bilen klarade sig ganska väl som tur var annars hade tyskan fått sig en utskällning

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!

804 Inlägg
13 september 2007
Händer OFTA att jag måste köra om andra bilar i rondeller när jag ska till vänster just pga. de ska ligga i högerfilen runt hela. Är jag på dåligt humör blir det att peta ner i 2:an och dra upp skrället i 90 i rondellen bara för de ska fatta vinken, om de nu gör det.

Muttley
13 september 2007
baaki skrev:
Händer OFTA att jag måste köra om andra bilar i rondeller när jag ska till vänster just pga. de ska ligga i högerfilen runt hela. Är jag på dåligt humör blir det att peta ner i 2:an och dra upp skrället i 90 i rondellen bara för de ska fatta vinken, om de nu gör det.

du var ju smart själv ? 90 i en rondell? dumt ju.

faktiskt så är de väl oftast nyblivna körkortstagare som hamnar ut för mest olyckor de är mest oerfarna faktiskt...

fegge_89
gnäll inte på mc förare de är precis som med bilister  de som kör okrontrollerat är oftast unga idioter som tror de kan köra.....

IT-Tekniker
161 Inlägg
13 september 2007
I rondellen i alingsås blev jag uppträngd på gräset i mitten av en lastbil en gång, vi skulle båda rakt fram och jag låg i vänster filen...

Tur att jag hade firmabilen och att det inte är så skarpa kanter på stenarna där...

Det skulle ju inte vart kul och hamna under en 18meters långtradare...

VW-nörd?
4 332 Inlägg
14 september 2007
tkd_rille skrev:
baaki skrev:

faktiskt så är de väl oftast nyblivna körkortstagare som hamnar ut för mest olyckor de är mest oerfarna faktiskt...

fegge_89
gnäll inte på mc förare de är precis som med bilister  de som kör okrontrollerat är oftast unga idioter som tror de kan köra.....

Nyblivna körkortsinnehavare kör bannemej inte som idioter!! Kanske att några beter sig illa åt på tomma landsvägar på nätterna, det kan jag hålla med om.
Men i stadstrafik så håller de bättre avstånd och tempo än medelålders man, i framförallt Volvo nu för tiden (förr var det BMW).
Fler kvinnor i trafiken! Det bidrar till en lugnare trafikrytm, unga kvinnor då, för de har lärt sig reglerna...
Samma sak med MC förare, jag och tjejen stod och rökte här ute i mitt villaområde, såg en gubbe som stod å tog på sig hjälmen, säkert 50 år, inget hår kvar, körde fan nästan in i oss när han åkte iväg i full fart för att stajla eller nåt.
Samma sak på köpgatan i Sävedalen, en mc som brassa på i över 100 på 50 väg, följde efter honom o tog ett snack, går ju fan barnvagnar och barn som cyklar där! Också runt 50...så bara unga är inte så schysst att säga.

Muttley
14 september 2007
Mortalis skrev:
tkd_rille skrev:
baaki skrev:

fegge_89

Nyblivna körkortsinnehavare kör bannemej inte som idioter!! Kanske att några beter sig illa åt på tomma landsvägar på nätterna, det kan jag hålla med om.
Men i stadstrafik så håller de bättre avstånd och tempo än medelålders man, i framförallt Volvo nu för tiden (förr var det BMW).
Fler kvinnor i trafiken! Det bidrar till en lugnare trafikrytm, unga kvinnor då, för de har lärt sig reglerna...
Samma sak med MC förare, jag och tjejen stod och rökte här ute i mitt villaområde, såg en gubbe som stod å tog på sig hjälmen, säkert 50 år, inget hår kvar, körde fan nästan in i oss när han åkte iväg i full fart för att stajla eller nåt.
Samma sak på köpgatan i Sävedalen, en mc som brassa på i över 100 på 50 väg, följde efter honom o tog ett snack, går ju fan barnvagnar och barn som cyklar där! Också runt 50...så bara unga är inte så schysst att säga.

okej NÄSTAN bara unga, klart som fan nyblivna körkortstagare kör som idioter de ska ju vara tuffa för sina kompisar som åker med som inte har körkort. 
bannemaj är de fler idioter i bilar än på mc av min erfarenhet i skåne iallafall. för bilister kör ut framför mc, trycker de i röven alltså ynglingar brukar trycka mina föräldrar och mig när jag övningskör med farsan.

Sök