3440
Sök

Någon mer som sökt till polishögskolan?

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
11 oktober 2007
Skönt att vi alla brinner för olika saker! Du gillar idéen att fånga bovar å jag brinner för att sälja sexleksaker!

Lycka till med din ansökan! smile
Å om du kommer in så glöm inte bort att vara "människa" paragrafryttare e inget nice alls...

Mvh Hunny

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

(none)
1 725 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
HardcoreHunny skrev:
Skönt att vi alla brinner för olika saker! Du gillar idéen att fånga bovar å jag brinner för att sälja sexleksaker!

Lycka till med din ansökan! smile
Å om du kommer in så glöm inte bort att vara "människa" paragrafryttare e inget nice alls...

Mvh Hunny

Tack! Du tog mina ord direkt från tungan.

Jag vill mer än gärna komma in på skolan..
Ja kommer INTE svara på dumma frågor som ställs här på forumet mer än de som är relaterade till mina frågor jag ställt..

"polisman" sidan är jag meddlem på och ska inte säga vad jag tycker om Den sidan.. Förstår mångas tycke om dagens poliser.. Men kan ju tro att det är väldigt personliga saker..

Jaja, jag ska gå hela vägen.. Tackar för erat stöd smile

//Jonas
Senast redigerat av Braather (11 oktober 2007)

--Lev i går som det vore i morgon--

455 Inlägg
12 oktober 2007
fegge_89 skrev:
Varför bli polis för ?
Fins ju så betydligt mycket bättre arbeten.
Till exempel väktare.

jag skulle vilja bli väktare roll

Ahh får vi snutar här på gorg sen då tongue

Biltokig
870 Inlägg
12 oktober 2007
fegge_89 skrev:
Varför bli polis för ?
Till exempel väktare.

Nånsin hört uttrycket att väktarna är de som inte lyckades bli polis? wink

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

10 Inlägg
12 oktober 2007
vrf just polis? vrf inte bli nått som dom flästa uppskattar ist?smile typ 98 procent av poliserna idag är ju bara dryga jävlar som tar folk för nått dom inte gjort mer än hälften av alla som sitter inne är oskyldiga tänk nu över detta och bli nått som folk uppskattar ist så ni slipper vara hatade
Senast redigerat av Railton (12 oktober 2007)

(none)
1 725 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
Mr_Gear skrev:
fegge_89 skrev:
Varför bli polis för ?
Till exempel väktare.

HAhahaha...därför jag ska visa motsatsen nu smile

blacken
12 oktober 2007
Braather skrev:
Mr_Gear skrev:
fegge_89 skrev:
Varför bli polis för ?
Till exempel väktare.

HAhahaha...därför jag ska visa motsatsen nu smile

Kom bara ihåg att "makt korrumperar och absolut makt korrumperar absolut".

BMW Power
2 362 Inlägg
12 oktober 2007
Railton skrev:
vrf just polis? vrf inte bli nått som dom flästa uppskattar ist?smile typ 98 procent av poliserna idag är ju bara dryga jävlar som tar folk för nått dom inte gjort mer än hälften av alla som sitter inne är oskyldiga tänk nu över detta och bli nått som folk uppskattar ist så ni slipper vara hatade

Då har du verkligen träffat dom dör 2 procenten.. visst finns det grisar, men finns jävligt många snälla poliser med vill jag lova smile

BMW, bogsering med wire :/

293 Inlägg
12 oktober 2007
Railton skrev:

ööhh.. är mer än hälften av dom som sitter inne oskyldiga ? tvivlar jag ganska starkt på faktist..

Du Ska Synas Eller Höras När Du Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt!

Biltokig
870 Inlägg
12 oktober 2007
Railton skrev:

Bevisa det där så tror jag dig...
Har haft mycket kontakt med polisen i olika sammanhang, och kan säga som så att nästan alla poliser jag träffat har varit grymt bra på att hjälpa folk och göra sitt jobb! har du ens träffat en polis efter din beskrivning? - kanske bara fått fortkörningsböter? ja isåfall är det garanterat så att alla är dryga jävlar, de ger ju en böter roll
Senast redigerat av Mr_Gear (12 oktober 2007)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

(none)
1 725 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
Tackar! ! ! Känns som att man får lite stöd i alla fall smile Alltid kul att se folks åsikter.. Lika kul sen då man ses på vägen.. tongue

892 Inlägg
12 oktober 2007
Tycker det verkar skitspännande med polisyrket. De behövs absolut! Hur skulle stan se ut om det INTE fanns poliser? *hjälp!*
Respekt till dem som faktist är seriösa med att bli polis!
Och blää till dem som ser till så man hamnar i straffregistret för man pissar i en dunge! (ej egen erfarenhet wink)

Men, Braather, om du ser mig ligga i cruisinghastigheten 170km/h på motorvägen, så skrämmer du mig bara med "det gick kanske lite fort där, men du slipper undan med en varning denna gång!" då? big_smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Maskinförare
1 163 Inlägg
12 oktober 2007
jag har ingenting emot poliser. dom gör ett bra jobb och det är BRA att dom finns. däremot ställer jag frågan om dom verkligen prioriterar rätt saker. visst, det är dumt att köra för fort. men dom flesta gör det nångång, och man får väl hoppas att majoriteten väljer sina ställen att köra fort på. Borde det inte vara bättre att plocka knarkare, folk som säljer sprit, knark osv. Verkar som att ända gången man ser i tidningen så är det nån som fått fortkörnings böter. ser sällan att det är nåt av "värde" våldtäckt osv. däremot finns det på tok för lite poliser i detta avlånga land. Idag kan man ju i princip göra vad som helst, och det gör inget om nån ringer polisen. tar ju ändå allt från 10-60 min. ibland mer. så FLER borde söka till polishögskolan.

Mvh

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
12 oktober 2007
Railton skrev:

Snacka om att vara en dryg jävel!Jag uppskattar polisen iaf! Skulle vara roligt att se hur Sverige såg ut som laglöst land! Hmmmm!!
Braather stå på dig och bli polis så ses vi ute på gatorna! Jobbar som OV så jag ligger steget under dig då! :-) Nä måste dra att arbeta nu!

-Mike-

RS
886 Inlägg
12 oktober 2007
_Spawned_ skrev:
jag har ingenting emot poliser. dom gör ett bra jobb och det är BRA att dom finns. däremot ställer jag frågan om dom verkligen prioriterar rätt saker. visst, det är dumt att köra för fort. men dom flesta gör det nångång, och man får väl hoppas att majoriteten väljer sina ställen att köra fort på. Borde det inte vara bättre att plocka knarkare, folk som säljer sprit, knark osv. Verkar som att ända gången man ser i tidningen så är det nån som fått fortkörnings böter. ser sällan att det är nåt av "värde" våldtäckt osv. däremot finns det på tok för lite poliser i detta avlånga land. Idag kan man ju i princip göra vad som helst, och det gör inget om nån ringer polisen. tar ju ändå allt från 10-60 min. ibland mer. så FLER borde söka till polishögskolan.

Mvh

Jag är övertygad om att dom prioriterar rätt saker. En polis skulle knappast stå med lasern på sidan av E4:an om Konsum blev rånat 1km bort tongue

Focus RS

blacken
12 oktober 2007
Bostrom skrev:
_Spawned_ skrev:

Mvh

Jag är övertygad om att dom prioriterar rätt saker. En polis skulle knappast stå med lasern på sidan av E4:an om Konsum blev rånat 1km bort tongue

kan bara konstatera ATT poliser har en förmåga att sila mygg och svälja elefanter.

DFFL
9 020 Inlägg
12 oktober 2007
Railton skrev:

99.4875% av alla som skriver statistik hittar på siffrorna.

Förövrigt så ska man inte arbeta med det som de flesta uppskattar, utan med något man själv tycker om.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

(none)
1 725 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
Android skrev:
Tycker det verkar skitspännande med polisyrket. De behövs absolut! Hur skulle stan se ut om det INTE fanns poliser? *hjälp!*
Respekt till dem som faktist är seriösa med att bli polis!
Och blää till dem som ser till så man hamnar i straffregistret för man pissar i en dunge! (ej egen erfarenhet wink)

Men, Braather, om du ser mig ligga i cruisinghastigheten 170km/h på motorvägen, så skrämmer du mig bara med "det gick kanske lite fort där, men du slipper undan med en varning denna gång!" då? big_smile

Haha, den var bra Android smile Härlig crusinghastighet de där.. Fan, crusing för mig är en hastighet som man nästan kan sova till och bara använda en hand och fötterna låångt från pedalen..Men det kanske 170 km/h för dig är wink? Men lungt.. Hade Ja stoppat en som hade legat i 170km/h..som svissat förbi min polisbil...Ojojoj.,då hade det blivit ett värdigt race innan kan jag lova smile SEN kan man se vad man får ut för ord i käften..smile
Senast redigerat av Braather (13 oktober 2007)

(none)
1 725 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
MikeAero skrev:
Railton skrev:

Snacka om att vara en dryg jävel!Jag uppskattar polisen iaf! Skulle vara roligt att se hur Sverige såg ut som laglöst land! Hmmmm!!
Braather stå på dig och bli polis så ses vi ute på gatorna! Jobbar som OV så jag ligger steget under dig då! :-) Nä måste dra att arbeta nu!

Tackar Mike! Sånt är kul att höra..Och inte bara från dig, utan från en hel del som verkligen förstår vad den svenska polisen gör..i trafiken som på gatorna. Asså, jag vet inte HUR landet hade sett ut, utan poliser.. Varför Polisen är så hatat i Många lägen är ju kanske just för att det snackas om poliser varje dag..man hör alltid något om poliser varje dag..man ser dom nästan varje dag..det skriv om dom varje dag..De finns överallt..Och det är just DET en del folk har missuppfattat..Det är ju så det SKA vara..man ska höra saker från poliser..att de finns och visar vad fan det är som gäller.. Bara för att man råkar åka fast någon gång för fortkörning..så tro FAN att man blir piss sur på polisen..och just DEN polisen..Det hade jag med varit..fastän jag VET att jag gjort fel..Jag jobbar en del med poliser i mitt nuvarande yrke..och kan lova att det finns förjävla idioter till poliser..Men vad fan..de handlar ju om en personlig sak..att just DEN polisen är fuckt i huvudet ja..Men DE gör sitt jobb..fastän de kanske inte alltid kan vara paragraf ryttare.. Lagen är ju som den är...Så det är kanske inte polisen man ska gå på då..utan de som sätter de så kallade "skit" lagarna..
Jaja, nu har jag fått yttra mig om detta.. Tack!

//Jonas

1 297 Inlägg
13 oktober 2007
men polisen behövs ju i trafiken för att ta fast alla fartsyndare.. tänk er hur de skulle sett ut om polisen sket i hur folk körde? du skulle bli omblåst av berra87 i 150km/h i sin ford ka.. smile

Sök