Här var det bara killar.. haha..
Själv har jag en månad kvar på min väntetid..sen vet jag om jag kommer in på Polishögskolan lr inte...
Så till alla er som kommer söka lr har sökt:
Ni snacka om Personliga Brevet.. Varför vill du bli polis osv... Vet du inte varför du vill bli polis ska du ju inte söka... Du ska verkligen känna att du vill bli det... Tänk efter lixom..
O betygen spelar inte så stor roll...du ska ha godkända bara.. Allt det står på Polisen.se
Svenskprovet o intervjun är inte speciellt svåra.. Du gör ett allmänt svensktest.. Inte svårt...dem ska bara kolla så du inte är HELT tappad...o det enda du ska ha är godkänt..
Intervjun så snackar du bara lite om dej själv för två poliser...dem grillar inte dej... ;op
Fysproven... Lyfta dockan...med rätt teknik så går det ;oP
Koordnination...en kullerbyta...hoppa över tre hinder o under dem på en viss tid.. Du får öva innan om du behöver..
Löpning 2km...9:30 för killar och 10:15 lr nått sånt för tjejer..
Plikverket... koll av hörsel, syn, färgseende, styrketest (samma som mönstring), kisseprov, hälsokontroll... Sen psyktest på datorn (ord, figurer osv, typ som Mensa-testen) Psykolog-intervju...du snackar om dej själv o personen som intervjuar dej frågar dej Varför, Vad kände du osv osv...
Polisintervjun..Två poliser... (Så som jag upplevde det) så inertvjuar den ena dig..du berättar om hela ditt liv (var du bott, gör osv osv) och den andra frågade lite politiska frågor och ställde några problemfrågor som du skulle lösa o svara på..
Var dig själv...dem märker nog om du inte är riktigt ämnad som polis lr inte... Använd ditt sunda förnuft så går det nog bra..
O till dessa debatter om poliser... Alla tycker vi olika... Lägg ner va...
Håller tummarna för er alla som söker.. Jag vill att det ska bli november NU så jag får reda på om jag kommer in lr inte...hihi...
Puss o kram / Erika
Går Inte Att Beskrivas...Måste Upplevas ;oP