3449
Sök

Någon mer som sökt till polishögskolan?

Teddan
2 495 Inlägg
14 oktober 2007
vilka idioter det finns här, fattar ni inte att sverige inte skulle klara sig utan polis så är ni ju helt jävla körfa eller bara barnsliga och omogna.
det är väll samma personer som hatar politikerna å gnäller på regeringen.
men röstar gör dom inte för det gör ingen skillnad, ne fy fan en stor del av ni som finns här på garaget klassas i mina ögon som FÖRLORARE

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

blacken
14 oktober 2007
Det verkar var en "öm tå" det här om polisens vara eller inte vara. Det är synd att det inte går att föra en vettig dialog om det hela. Det tenderar hela tiden till att bli "pajkastning" ifrån bägge "ringhörnorna". Det behövs en poliskår, men den vi har kan förbättras avsevärt.
Och till dom på detta forum som vill bli poliser kan jag bara säga lycka till och hoppas att det går bra för er.

5 198 Inlägg
14 oktober 2007
Vi kan nog vara överens att poliser inte behövs..... FÖRRENS nån har varit på din bil.... skändat din tjej.... pissat på dina däck... då jävlar skriker ni rakt ut efter polisen.. eller när nån kör 50 på gatan där du bor och är 30km/h gräns... då jävlar i min lilla låda,,

14 Inlägg
14 oktober 2007
Här var det bara killar.. haha..

Själv har jag en månad kvar på min väntetid..sen vet jag om jag kommer in på Polishögskolan lr inte...

Så till alla er som kommer söka lr har sökt:

Ni snacka om Personliga Brevet.. Varför vill du bli polis osv... Vet du inte varför du vill bli polis ska du ju inte söka... Du ska verkligen känna att du vill bli det... Tänk efter lixom..

O betygen spelar inte så stor roll...du ska ha godkända bara.. Allt det står på Polisen.se

Svenskprovet o intervjun är inte speciellt svåra.. Du gör ett allmänt svensktest.. Inte svårt...dem ska bara kolla så du inte är HELT tappad...o det enda du ska ha är godkänt..
Intervjun så snackar du bara lite om dej själv för två poliser...dem grillar inte dej... ;op

Fysproven... Lyfta dockan...med rätt teknik så går det ;oP
Koordnination...en kullerbyta...hoppa över tre hinder o under dem på en viss tid.. Du får öva innan om du behöver..
Löpning 2km...9:30 för killar och 10:15 lr nått sånt för tjejer..

Plikverket... koll av hörsel, syn, färgseende, styrketest (samma som mönstring), kisseprov, hälsokontroll... Sen psyktest på datorn (ord, figurer osv, typ som Mensa-testen) Psykolog-intervju...du snackar om dej själv o personen som intervjuar dej frågar dej Varför, Vad kände du osv osv...
Polisintervjun..Två poliser... (Så som jag upplevde det) så inertvjuar den ena dig..du berättar om hela ditt liv (var du bott, gör osv osv) och den andra frågade lite politiska frågor och ställde några problemfrågor som du skulle lösa o svara på..

Var dig själv...dem märker nog om du inte är riktigt ämnad som polis lr inte... Använd ditt sunda förnuft så går det nog bra..

O till dessa debatter om poliser... Alla tycker vi olika... Lägg ner va...

Håller tummarna för er alla som söker.. Jag vill att det ska bli november NU så jag får reda på om jag kommer in lr inte...hihi...

Puss o kram / Erika

Går Inte Att Beskrivas...Måste Upplevas ;oP

Avstängd
92 Inlägg
14 oktober 2007
förlorare HAHAHA

It Get´s Only Better

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
14 oktober 2007
FREE30 skrev:
förlorare HAHAHA

Det är du som är förloraren. Du kommer bli så glad när dom stoppar dig och tar ditt körkort. lol

Lev livet, det kan ta slut fort

blacken
14 oktober 2007
gamlingen skrev:
Vi kan nog vara överens att poliser inte behövs..... FÖRRENS nån har varit på din bil.... skändat din tjej.... pissat på dina däck... då jävlar skriker ni rakt ut efter polisen.. eller när nån kör 50 på gatan där du bor och är 30km/h gräns... då jävlar i min lilla låda,,

jag förstår ironin men problematiken är att trots alla poliser så drabbas jag ändå av allt det där, och när jag "skriker" på polisen så skiter dom i det.

106 Inlägg
15 oktober 2007
Nä du Blacken! polisen skiter inte i någonting, det kallas priotering och det är det inte poliserna ute på fältet som gör utan det sker högre upp (länskommunikationcentralen), det finns för få poliser samtidigt som många jobb som polisen måste göra inte skulle behöva göras av polisen, snattare, vissa fyllor, transporter av yngre som ska till hem, transporter av psyksjuka, listan kan göras lång.
Sen måste allt som görs avrapporteras, man kan lugnt säga en timmes jobb ute resulterar i två timmars avrapportering, något som tekniken som finns idag skulle kunna kortas ner, men jag tror det är på G.
Det finns mycket som skulle kunna förbättras men det är ett "tungrott företag"smile
Och hur man än gör så är det alltid någon som gnäller!

blacken
15 oktober 2007
bosing skrev:
Nä du Blacken! polisen skiter inte i någonting, det kallas priotering och det är det inte poliserna ute på fältet som gör utan det sker högre upp (länskommunikationcentralen), det finns för få poliser samtidigt som många jobb som polisen måste göra inte skulle behöva göras av polisen, snattare, vissa fyllor, transporter av yngre som ska till hem, transporter av psyksjuka, listan kan göras lång.
Sen måste allt som görs avrapporteras, man kan lugnt säga en timmes jobb ute resulterar i två timmars avrapportering, något som tekniken som finns idag skulle kunna kortas ner, men jag tror det är på G.
Det finns mycket som skulle kunna förbättras men det är ett "tungrott företag"smile

Du måste ändå försöka att förstå det jag har upplevt och sett med mina egna sinnen inte går att snacka bort!.  När man har hört länsman själv säga åt en att jag bryr mig inte. Vad ska man tro?.
Senast redigerat av blacken (15 oktober 2007)

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
15 oktober 2007
blacken skrev:
bosing skrev:

Du måste ändå försöka att förstå det jag har upplevt och sett med mina egna sinnen inte går att snacka bort!.  När man har hört länsman själv säga åt en att jag bryr mig inte. Vad ska man tro?.

Vilket sammanhang var detta i?

-Mike-

106 Inlägg
15 oktober 2007
Hej igen Blacken, du får gärna berätta, om de e så som du säger så e de jättetråkigt, men i alla yrken finns det svarta får och folk som har en dålig dag.

DJ SiMON "JOREQ"
61 Inlägg
17 oktober 2007
va ska ni bli aina??

neutral

volvo 740 racing

Sök