3214
Sök

Angående BSR steg 3 och min bil

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 september 2007
#21
Lotec skrev:
Men konstigt att den gör det då lol Åker jag ifrån en S70R som nyligen varit hos autotech och trimmat sin till 320 så borde jag väl har mer.. hmmmm roll

Ungefär samma ja.. stor skillnad kan jag säga dig om du nu vet vad som sitter på en 850R.
Jo men autotech har lite skumma chip ..chippen kommer i omgångar eller vad man säger (vissa av dom) verkar vara för att lådorna ska hålla bättre /slitas mindre ..på tex s40 t4 osv så får man en kick när turbon laddar och sedan kommer en kick till senare vid kanske 5000 varv

s70rn  går nog rätt jämnt med dig ...först när ni kommer upp i sula som han borde köra ifrån dig ..beror på lådan osv ..du har nog m56 i din och han har väl kanske m59 som är lite högre växlad vad jag vet

jo jag vet vad du har för turbo och jag vet att jag inte får dom glädjesiffrorna som bsr har osv ... men du verkar inte riktigt kunna ta emot negativ kritik?

jag vill inte vara jävlig mot dig eller så


191 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
#22
Så vad alla menar är asså att jag ligger runt 270hk? 20hk mer än orginal? när man åker ifrån V70R=300hk V70R AWD=275HK S70R=320HK Och då menar jag inte med en millimeter. Och för sjunde gången så är inte ngn turbo bytt.

Åttafemti R

191 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
#23
Slammis skrev:
Hmmm  så om jag åkte ifrån en 850 med +500 Hk på mitt BSR Steg 2 så har jag mer hästar än honom ?

BSR Steg2 skall ge 290 hk enligt dem...  men jag gissar att jag hamnar runt 270 hk i verkligeheten.... 

Har nog aldrig hört talas om någon som får ut mer än uppgiven optimal siffra, fast någongång skall ju vara den första ;-)

Kan ju också vara så att han inte gav fullt eller att syrehalten i luften mmfl omständigheter passade din bil bättre den dagen....
Beror väl på vem som kör.. och hur man kör. Stående lr rullande

Åttafemti R

IT-Tekniker
161 Inlägg
17 september 2007
#24
Lotec skrev:
Så vad alla menar är asså att jag ligger runt 270hk? 20hk mer än orginal? när man åker ifrån V70R=300hk V70R AWD=275HK S70R=320HK Och då menar jag inte med en millimeter. Och för sjunde gången så är inte ngn turbo bytt.
Inte för att vara taskig eller något men är detta bänkade siffror eller specarna på chippen ?


IT-Tekniker
161 Inlägg
17 september 2007
#25
Lotec skrev:
Slammis skrev:
Hmmm  så om jag åkte ifrån en 850 med +500 Hk på mitt BSR Steg 2 så har jag mer hästar än honom ?
Beror väl på vem som kör.. och hur man kör. Stående lr rullande
På strip såklart :-)

Sedan så kan jag ju tillägga att killen aldrig kört strip förut öht och heller aldrig gasat värst mycket med sin nyinköpta bil...

helvete vad han spann bort sig :-)

men sedan gjorde han några riktigt bra tider...

Kan ju tillägga att jag har automat på min med :-)


191 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
#26
Somnar snart......... det ända jag sa var att 850 R turbon klara mer än 300hk!! Jag drog aldrig upp hur mkt hk jag har lr inte. Det gjorde jag med den andra killen. och jag vet att orginal turbon klara mer än 300hk, jag är ju ett levande bevis om ngn tror annat.

Åttafemti R

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 september 2007
#27
gamla 850R 16t snurra ...cirka 270-280hk max 1.4 bar
och nyare 850R = 18t ..cirka 290-310Hk max 1.3 bar

vad har du för laddtryck? din laddar orginal 0.6-0.7?


191 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
#28
Xuri skrev:
gamla 850R 16t snurra ...cirka 270-280hk max 1.4 bar
och nyare 850R = 18t ..cirka 290-310Hk max 1.3 bar

vad har du för laddtryck? din laddar orginal 0.6-0.7?
1,5 vad jag vet.. om man nu kan lita på mätarn.

Kanske visar optimala siffror vid optimala förhållande den åxå.. vad vet jag, alla andra vet ju bättre lol roll

Åttafemti R

IT-Tekniker
161 Inlägg
17 september 2007
#29
Är det inte när man passerar 1.2 bar som man riskerar att kröka stakarna ?


One Man Clan
4 287 Inlägg
17 september 2007
#30
Lotec skrev:
Xuri skrev:
gamla 850R 16t snurra ...cirka 270-280hk max 1.4 bar
och nyare 850R = 18t ..cirka 290-310Hk max 1.3 bar

vad har du för laddtryck? din laddar orginal 0.6-0.7?
1,5 vad jag vet.. om man nu kan lita på mätarn.

Kanske visar optimala siffror vid optimala förhållande den åxå.. vad vet jag, alla andra vet ju bättre lol roll
beror på om du kör utan tex katt eller liknande så kan du få högre ladd än "väntat"


Servicerådgivare
715 Inlägg
17 september 2007
#31
intressant att höra att den förra ägaren uppskatta bilen till viss effekt..  vill se papper från en bänkning innan du påstår att du har mer krut i bilen !
mvh chrille

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 september 2007
#32
chrille_ skrev:
intressant att höra att den förra ägaren uppskatta bilen till viss effekt..  vill se papper från en bänkning innan du påstår att du har mer krut i bilen !
mvh chrille
tycker de låter intressant jag med!

en kompis hade en nissan s14 ..sport edition ..den hade lite mer än 300 hk enligt en GTEK mätare och gjorde osv så till 100 knyck  ...en framhjulsdriven volvo s40 fas 2 t4 på kanske 240-250 hk enligt autotech körde ifrån den ...och då snackar vi framhjulsdrift vs bakhjuls och 402 meter... ¨

om en maskin som e gjord för å mäta G/acceleration kan ha så fel så undrar jag vad folk kan tongue


191 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
#33
chrille_ skrev:
intressant att höra att den förra ägaren uppskatta bilen till viss effekt..  vill se papper från en bänkning innan du påstår att du har mer krut i bilen !
mvh chrille
Sa aldrig att den förra ägaren uppskattade bilen till viss effekt.. så läs på va

Åttafemti R

191 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
#34
Xuri skrev:
chrille_ skrev:
intressant att höra att den förra ägaren uppskatta bilen till viss effekt..  vill se papper från en bänkning innan du påstår att du har mer krut i bilen !
mvh chrille
tycker de låter intressant jag med!

en kompis hade en nissan s14 ..sport edition ..den hade lite mer än 300 hk enligt en GTEK mätare och gjorde osv så till 100 knyck  ...en framhjulsdriven volvo s40 fas 2 t4 på kanske 240-250 hk enligt autotech körde ifrån den ...och då snackar vi framhjulsdrift vs bakhjuls och 402 meter... ¨

om en maskin som e gjord för å mäta G/acceleration kan ha så fel så undrar jag vad folk kan tongue
Ja mycket konstigt stöter man på i livet.. ibland hör man de och ibland ser man det. Belive it or not. Sist jag såg ett race såg jag en t4 240 hk nånting åka ifrån en M3 med 290hk. RWD vs. FWD ja vem vet vad som kan hända.. kan lika gärna hända att jag har 345-350hk. Som jag sa till killen som skrev till mig först.. finns mkt som jag gjort som inte står i faktan. Vill inte blotta ut bilen totalt, därför tog jag åxå bort bilden på min motor. Finns alltid ngn som ska/vill ha likadant big_smile wink
Senast redigerat av Lotec (17 september 2007)

Åttafemti R

Servicerådgivare
715 Inlägg
17 september 2007
#35
Lotec skrev:
Killen som jag känner som jobbar på volvo har sagt vad han uppskattat bilen till efter vad som gjorts.
vad menade du med detta då?

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 september 2007
#36
chrille_ skrev:
Lotec skrev:
Killen som jag känner som jobbar på volvo har sagt vad han uppskattat bilen till efter vad som gjorts.
vad menade du med detta då?
Kanske e dum å lägger mig i men fråga fler mekaniker
så får du fler svar


191 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
#37
Eftersom bilen var utställd 2005 på EDPS med all fakta om den med mera. Och då kunde kunnigt folk verkligen se bilen med egna ögon.. så skulle jag inte tro att jag sitter här och hittar på. Men jag vill inte hänga ut all fakta till småbarn här på garaget för som sagt.. alltid ngn som härmas. Finns för övrigt 3 röda 850r i Kalmar just nu, alla köpta efter min.

Åttafemti R

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 september 2007
#38
Lotec skrev:
Eftersom bilen var utställd 2005 på EDPS med all fakta om den med mera. Och då kunde kunnigt folk verkligen se bilen med egna ögon.. så skulle jag inte tro att jag sitter här och hittar på. Men jag vill inte hänga ut all fakta till småbarn här på garaget för som sagt.. alltid ngn som härmas. Finns för övrigt 3 röda 850r i Kalmar just nu, alla köpta efter min.
JaJa du behöver inte säga om du inte vill helt upp till dig ...du som gjort allt med din motor?

Jo Men det är kanske många volvosnubbar i kalmar? bara för att du har en så behöver inte dom härma dig?


268 Inlägg
17 september 2007
#39
asså ja är inget turbo proffs. men de ja fått lära mig om turbo osv så visst skulle säkert din turbo palla det. men dess livsläng ska förkortas mycket, och den kanske inte ger kraften så fort som en annan lite störe turbo skulle fixa med,,,, 

men va fan tongue.. alla har vi olicka åsikter osv.. gör som nån annan skrev innan.. bänka bilen så får du ju svar svart på vit vad du har i din bil, o skulle du då ha över 300hk så kan du ju slå han som påstår att turbon inte pallar mer än 300 på fingrarna ju??


Japs :)
775 Inlägg
17 september 2007
#40
Slammis skrev:
Är det inte när man passerar 1.2 bar som man riskerar att kröka stakarna ?
jo o det är verkligen inte ovanligt.. att ha 1.5bar med original är vansinne..
sänk laddtrycket el förbered ett motorinköp


Sök