3026
Sök

Tips på nått bra bilbatteri

644 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
Tjenare.. nån som vet nått bra batteri till billjud som inte är allt för dyrt?

1 503 Inlägg
16 september 2007
Ska du ha ett bra batteri så rekomenderar jag Optima. Bra batteri som orkar leverera mycket ström och håller länge. Dock kostar det en del.. Surfa in på www.dbakuten.se och kolla på batterier som är anpassade just för billjud.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

6 851 Inlägg
16 september 2007
SÖK..finn MASSOR av trådar som handlar om batteri..!

Nismo
758 Inlägg
16 september 2007
Optima!

Bärs!
3 456 Inlägg
16 september 2007
ogge89 skrev:
Det finns inget lite billigare batterier som fungerar bra?

ääh, fattiglapp! tongue näärå, skojja bara... men det borde det väll göra? men Optima är ju typ hur bra som helst, så det är klart värt pengarna...

Garaget.org peakade 2008.

terazzi
16 september 2007
Optima som alla andra wink

644 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
Har liksom bara studiebidraget å köpa bas å batteri för å först ska jag köpa en bas å bygga låda sen blir de ett batteri..

21 761 Inlägg
16 september 2007
Tudor/Exide Maxxima är likvärdigt med Optima och kostar ett par hundra spänn mindre, Banner RunningBull är ett kraftigt batteri som också är billigare än Optima.

Bland de "vanliga" batterierna så finns tex Tudor Tech-Tronic2/Exide X-trem2, det batteriet har blivit ganska populärt bland flera stereobyggare och kostar normalt sett mindre än de andra som jag har räknat upp. Detta batteri kan köpas bla hos Mekonomen.

Hade inte du redan två RF basar?
Senast redigerat av Drönirettab (16 september 2007)

644 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
Nej har bara en just nu blir å skaffa en till snart.. men jag har ett optima red top som stått ute ett tag.. men tror du de kommer å funka om man laddar de med en ctek laddare? är dom bra?

Camaro The Legend Of Muscle Cars
148 Inlägg
16 september 2007
optima batteri kan du köpa på tex lantmännen eller bildels försäljare på nätet dom som säljer bil ljud bruka ha smile

21 761 Inlägg
16 september 2007
ogge89 skrev:
Nej har bara en just nu blir å skaffa en till snart.. men jag har ett optima red top som stått ute ett tag.. men tror du de kommer å funka om man laddar de med en ctek laddare? är dom bra?

Om det inte har blivit mycket urladdat så ska det inte vara något problem, RedTop är ett startbatteri och sådana batterier mår definitivt inte bra av att laddas ur mycket nämligen.

Är det gammalt?

644 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
Jag vet inte riktigt hur gammalt de är.. men de har iaf stått ute 1 år kanske.. men tror du inte de går å få igång de om man kör med en ctek laddare?

21 761 Inlägg
16 september 2007
Det beror på, har du otur så har det blivit rejält urdraget och då är det inte säkert att ens din C-TEK kan få igång det. Om du inte har kopplat på laddaren än så kan du mäta spänningen på batteripolerna och skriva resultatet så får vi se.
Senast redigerat av Drönirettab (16 september 2007)

21 761 Inlägg
16 september 2007
Svarade för en stund sedan i gästboken.

86 Inlägg
16 september 2007
Satt faktiskt och kollade på lite olika batteri innan idag och överväger att köpa Optimas istället för Running Bull (tror jag det heter ivf) endast pga att det är bra mycket snyggare att ha i skuffen big_smile

293 Inlägg
16 september 2007
Trojan batterierna som finns på DbAkuten är helt okej.. en slant billigare än optima

Du Ska Synas Eller Höras När Du Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt!

Sök